پس از به رسمیت شناختن دو منطقه در شرق اوکراین از سوی روسیه، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، به همتای روس خود گفته است که ترکیه اقداماتی علیه تمامیت ارضی اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد.

پوتین و اردوغان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه، عضو ناتو که در دریای سیاه با اوکراین و روسیه همسایه است، روابط خوبی با هر دو دارد و اصولا با تحریم‌ها مخالف است. ترکیه پیشنهاد میانجیگری در این بحران را داده و نسبت به درگیری نظامی هشدار داده است.

اردوغان در یک تماس تلفنی به پوتین گفت که درگیری نظامی در منطقه به نفع کسی نیست و پیشنهاد خود را برای کمک به دستیابی به راه حل تکرار کرد. اردوغان همچنین گفت که برای همکاری نزدیک پوتین در مسائل منطقه‌ای ارزش قائل است و می‌خواهد این کار را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

اردوغان که مجددا خواستار حل این موضوع از طریق گفت‌وگو شد، اظهار داشت، مهم است که دیپلماسی را به منصه ظهور برساند و ترکیه به مواضع سازنده خود در ناتو نیز ادامه دهد.

پیش از این، اردوغان گفته بود ترکیه نمی‌تواند روابط با اوکراین یا روسیه را کنار بگذارد.

کد خبر 659431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 5
    کاش ایران هم میتونست اینقد صریح موضع بگیره
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      2 7
      افندی خیلی دلت برای اکراین نسوزه اوکراین اولین کشوری بود که در زمان کلینتون ( وزیر خارجه وقت آمریکا) قبل از اجرای تحریمها ارسال توربین های آبی رو به ایران متوقف کرد که حتی آمریکا تعجب کرده بود ضمنا قضیه هواپیمای اکراینی یک روزی تاریخ خواهد نوشت که اکراین مسبب اصلی بوده ! پس خیلی ژست بشر دوستانه نگیر همین ترکیه ( کشور محبوبت) یکی دو سال پیش سوری ها رو قتل عام میکرد.