پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

ماموران آتش‌نشانی کالیفرنیا تلاش می‌کنند تا آتش‌سوزی گسترده‌ در جنگل‌های این ایالت را که وزش بادهای خشک و سوزان آن را تشدید می‌کند، کنترل کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این آتش‌سوزی از دوشنبه گذشته شروع شده و تا‌کنون به هزاران خانه در ایالات کالیفرنیای آمریکا آسیب رسانده و باعث مرگ 2 نفر شده است.

آرنولد شوارتزنگر - فرماندار ایالت کالیفرنیا - در این ایالت حالت فوق‌العاده اعلام کرده است، این در حالی است که آنتونیو ویلاریگوزا، شهردار لس‌آنجلس نیز وضعیت را بسیار بحرانی خوانده است.

 باد سوزان از مرز مکزیک می‌وزد

کن فردریک، سخنگوی مرکز ملی مقابله با آتش‌سوزی آمریکا در این باره می‌گوید: کالیفرنیا امسال سال بدی را می‌‌گذراند، آتش‌سوزی تا‌کنون خسارات زیادی برجا گذاشته است و بادی که از مرز مکزیک می‌وزد، شدت آتش‌سوزی را بیشتر کرده است.

رسانه‌های آمریکا از مرگ 2 نفر در این آتش‌سوزی خبر داده‌اند. یکی از قربانیان مرد بی‌خانمانی است که به‌علت سوختگی جان خود را از دست داده و فرد دیگر نیز در تصادفی که به‌دلیل آتش سوزی ایجاد شده بود، کشته شده است.

بنابر گزارش‌ها، حداقل 5/4 میلیون جریب از زمین‌های جنگلی در این آتش‌سوزی از بین رفت که 5/1 میلیون جریب آن در کالیفرنیاست.

کد خبر 65923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز