مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
۲ نفر

اجاره خودرو یکی از خدمات کارآمد و موردنیاز در جامعه امروز به شمار می‌رود. به طوری که در اکثر کشورها و شهرهای بزرگ و کوچک شرکت‌های متعددی در زمینه اجاره خودرو به اشخاص حقیقی و حقوقی فعالیت دارند. البته با توجه به برند سازنده و مدل خودرو و همچنین شرایط اقتصادی و گمرکی، قیمت‌های مختلفی برای اجاره خودرو وجود دارد.

image.png

علاوه بر این بعضی از کشورها، خودشان سازنده عمده انواع خودرو هستند و به همین دلیل با قیمت کمتری نسبت به سایر کشورها می‌توان خودرو اجاره نمود. به عنوان مثال هزینه اجاره سانتافه در چین و هزینه اجاره پرادو در ژاپن به طبع کمتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس و به ویژه ایران و شهر تهران است. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه قصد داریم به مقایسه هزینه اجاره خودرو در تهران و دبی به عنوان یکی از قطب‌های تفریحی و گردشگری خاورمیانه بپردازیم.

ارزش پول؛ عامل اصلی در هزینه اجاره خودرو

به طور کلی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر قیمت خودرو ارزش پول در کشور و همچنین نرخ ارز است. به طبع آن هرچه ارزش پول کمتر شود، هزینه تعمیر و نگهداری انواع خودروهای داخلی و خارجی نیز افزایش می‌یابد. از این رو قیمت اجاره ماشین در تهران به نسبت بیشتر از سایر شهرها و کشورهای همسایه است. به عنوان مثال هزینه اجاره پرادو در تهران تقریباً برای هر روز سه میلیون و سیصد هزار تومان است. این در حالیست که در دبی برای هر روز اجاره این خودرو مبلغی معادل ۷۰۰ درهم (اماراتی) پرداخت می‌شود. این مقدار هزینه با توجه میزان درآمد و نرخ تورم بسیار اندک است و به همین جهت ساکنین دبی به راحتی می‌توانند انواع خودروهای روز دنیا را اجاره نموده و برای انجام سفر و کارهای روزانه از آن استفاده کنند. برای تحقق این امر در ایران نیز می‌بایست با کنترل تورم و کاهش هزینه واردات خودروهای خارجی زمینه مناسبی برای خرید و اجاره انواع خودروی داخلی و خارجی فراهم ساخت. قطعاً با این کار قیمت خودرو نیز کاهش یافته و یک ثبات نسبی بر بازار خودرو حاکم می‌شود.

مقایسه هزینه اجاره خودرو تهران تا دبی

تنوع خودروهای خارجی؛ گام نخست در کاهش هزینه اجاره خودرو

یکی دیگر از عوامل مؤثر در کاهش هزینه خرید و اجاره خودرو، تنوع خودروهای خارجی در کشور است. با یک بررسی اجمالی خواهید دید که تنوع خودروهای خارجی در دبی خیلی بیشتر از خودروهای موجود در ایران و سایر کشورهای همسایه است. علاوه بر این در دبی مالیات اندکی به واردات خودروهای خارجی اختصاص یافته است. چرا که در دبی شرکت سازنده خودرو وجود ندارد و به همین دلیل تمامی خودروها به نوعی خارجی هستند. اما در ایران برای جلوگیری تعطیل شدن کارخانجات خودرؤسازی داخل کشور، یک سری قوانین وضع شده که از بین آن‌ها می‌توان به مالیات مربوط به واردات خودرو و افزایش قیمت سالانه خودروهای ایرانی اشاره کرد. به منظور آگاهی بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم به سایت کافه رنت سری بزنید و تنوع خودرو و قیمت اجاره خودرو در تهران و دبی را بررسی کنید. خواهید دید که در تهران بیشترین میزان تقاضا مربوط به خودروهای چینی و ژاپنی است. که از بین آن‌ها می‌توان از اجاره سانتافه، اجاره پرادو و لندکروز نام برد. این در حالیست که در دبی علاوه بر خودروهای ژاپنی، برندهای دیگری نظیر بنز، بی‌ام وی، رنو، فورد، شورلت، پورشه، بوگاتی، لامبورگینی و ... وجود دارد. به همین دلیل کمترین هزینه اجاره خودرو به برندهایی نظیر تویوتا، کیا، هیوندای، لکسوس و ... اختصاص یافته است.

مقایسه هزینه اجاره خودرو تهران تا دبی

پرادو و سانتافه؛ محبوبت‌ترین شاسی بلندها در ایران

طبق بررسی‌های به عمل آمده در زمینه اجاره خودرو، مشخص شده که پرادو و سانتافه دو شاسی بلند محبوب در ایران هستند. به طوری که اجاره سانتافه و همچنین اجاره پرادو، بیشترین میزان را در بین خودروهای خارجی به خود اختصاص داده‌اند. نحوه طراحی، کیفیت ساخت و فضای داخلی این دو خودرو سبب شده تا یک سفر راحت و خاطره‌انگیز را برای سرنشینان رقم بزنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده با مراجعه به سایت کافه رنت، یکی از این دو شاسی بلند را اجاره نموده و برای انجام سفر و کارهای روزانه از آن استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که این دو شاسی بلند چینی (سانتافه) و ژاپنی (پرادو) در ظاهر، نوع موتور و امکانات تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. از این رو انتخاب و اجاره آن‌ها با توجه به سلیقه، توان مالی و انتظارات مصرف‌کننده متفاوت است.

 سخن آخر

در پایان می‌توان گفت که شرایط خرید و اجاره خودرو در دبی به نسبت بهتر از تهران است. که این امر ناشی از شرایط اقتصادی، توان مالی، وسعت شهرها و کشورها و ... است. با این حال می‌توانید با مراجعه به وب سایت کافه رنت و بررسی قیمت اجاره انواع خودرو، متناسب با سلیقه و بودجه خود نسبت به اجاره خودرو اقدام کنید. امیدواریم از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید و با اجاره ماشین مورد علاقه‌تان، یک سفر به یاد ماندنی را تجربه کنید.

کد خبر 659053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha