مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

لوله کشی گاز یکی از مراحل مهم در ساخت هر ساختمان محسوب می‌شود. این سیستم به شما امکان می‌دهد کل ساختمان را به سیستم گرمایش متصل کنید. شما با اطلاع از استاندارد لوله کشی گاز توکار و روکار می‌توانید لوله‌ها را به شکلی اصولی نصب کنید.

بهترین لوله برای گازکشی.jpg

اما به غیر از نصب، باید با بهترین لوله برای گازکشی آشنا باشید تا بودجه شما از بین نرود و خطری ساختمان را تهدید نکند. بنابراین قبل از انتخاب بهتر است هم مزایا و هم معایب هر لوله را در نظر بگیرید.

ما در این مطلب به توضیح انواع لوله مناسب گازکشی می‌پردازیم و همچنین شرکت آیرومارت را جهت خرید و اطلاع از قیمت لوله گاز به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

لوله مناسب گازکشی

۱. لوله پلی اتیلن

لوله پلاستیکی برای گازکشی یکی از بهترین لوله گاز کشی ساختمان محسوب می‌شود. پلی اتیلن (PE) یکی از اتصالات پلاستیکی است که در تعمیر سیستم‌های فولادی و چدنی قدیمی و در سیستم‌های جدید توزیع گاز طبیعی فشار متوسط ​​و کم فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی اتیلن از نظر مقاومت در برابر خوردگی و خاصیت ارتجاعی مزایای بیشتری نسبت به فولاد دارد، اما استفاده از آن خطراتی را به وجود می‌آورد. در اینجا برخی مزایای استفاده از لوله اتیلن را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

اتصال آسان

لوله‌های پلی اتیلن را می‌توان به یکدیگر متصل کرد تا محکم شوند. از آن‌جایی که اشکال مشترک خط لوله تحت فشار نصب قرار می‌گیرند، می‌توان نتیجه گرفت که پلی اتیلن اتصالات قوی‌تری نسبت به سایر مواد دارد.

انعطاف پذیری

لوله‌های پلی اتیلن را می‌توان ۲۵ برابر قطر لوله‌ها خم کرد. این خاصیت باعث کاهش تعداد اتصالات می‌شود و استفاده از آن را در مناطق لرزه‌خیز موجه می‌کند.

نصب آسان

انعطاف‌پذیری و عدم نشتی لوله‌های پلی اتیلن، باعث می‌شود تا بتوانید آنها را به صورت منحصر به‌فردی نصب کنید. از این‌رو افراد زیادی برای کاهش قیمت لوله گاز، این نوع لوله را ترجیح می‌دهند.

لوله پلی اتیلن

مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی

لوله های پلی اتیلن به طور قابل توجهی در برابر مواد شیمیایی و گازها و ترکیبات فعال مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می‌دهند.

عمر طولانی و کاهش هزینه

عمر مفید لوله های پلی اتیلن تقریبا بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال است. یعنی هزینه‌های جایگزین را در دراز مدت کاهش می‌دهند. در ضمن، هزینه نصب و نگهداری این محصول بسیار کمتر از لوله های گاز دیگر است.

۲. لوله اسپیرال

لوله اسپیرال نوعی لوله است که از ترکیباتی مانند پلی اتیلن، فولاد یا الیاف کربن ساخته می‌شود و نسبت به انواع دیگر لوله‌ها مزایای زیادی دارد. ساختار این لوله‌ها مارپیچی شکل است و از ورق فلزی با ضخامت‌های مختلف ساخته می‌شوند. از کاربردهای این لوله می‌توان به استفاده برای انتقال گازها و مایعات با دما و فشار متعادل اشاره کرد. در ضمن قیمت لوله اسپیرال مقرون به‌صرفه است و از نظر اقتصادی برای گازکشی مناسب به شمار می‌رود. از مزایای این لوله گازگشی ساختمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارا بودن خواص مکانیکی بالا
  • یکنواختی مناسب در کناره لوله
  • انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به سایر لوله ها در صورت نیاز به خم شدن
  • داشتن مقاومت مناسب در برابر ترک و شکستگی در تماس با سیالات

۳. لوله مسی

معمولا لوله‌های مسی برای نصب خطوط گاز توصیه می‌شوند. زیرا مس یک فلز انعطاف‌پذیر است که می‌توان آن را بدون آسیب بکشید. این امر به ویژه برای سیستم‌هایی که در دمای بالا کار می‌کنند، بسیار مهم است. البته برای نصب لوله‌های مسی به فضای کافی نیاز دارید، زیرا اندازه آنها قابل افزایش است. این لوله‌ها اندازه کوچک‌تری نسبت به لوله‌های دیگر دارند و دیواره‌های آنها نازک‌تر است. لوله‌های مسی که برای نصب خطوط گاز خانگی استفاده می‌شوند، ساختار سختی دارند. بنابراین امروزه لوله‌های انعطاف‌پذیرتری در خانه‌ها به کار می‌روند. اما از لوله‌های مسی در مکان‌های دیگری استفاده می‌شود. برای مثال این لوله‌ها در پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های صنایع نفتی و گازی، برای سیستم‌های سوخت‌رسانی و … به کار می‌روند.

۴. لوله فولادی

لوله های فولادی جزو لیست بهترین لوله ها برای گازکشی قرار دارند. قطر این لوله‌ها بیشتر از نمونه‌های مسی است و به اتصال به دیوار با عناصر اضافی نیازی ندارند. البته این نوع نصب بسیار پرهزینه است و باید به قیمت آن توجه کنید. مشابه لوله‌های مسی، لوله های فولادی جهت نصب باید تحت انبساط حرارتی قرار بگیرند. این ویژگی آنها را برای کار در دمای بالا مناسب می‌کند. لوله های فولادی را می‌توان توسط متخصص با استفاده از اتصالات لحیم‌کاری یا رزوه‌ای مونتاژ کرد.

این لوله‌ها به شکل زنگ نزن نیز به فروش می‌رسند. این لوله‌ها در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و ضربه‌های ناگهانی مقاومت بالایی دارند. لوله گاز فولادی نسبت به مس و پلی اتیلن مقاومت بیشتری دارد و معمولا در پروژه‌های بزرگ از آنها استفاده می‌شود. قیمت لوله گاز روکار و توکار با توجه به سایز و صخامت آن تفاوت دارد.

شما می‌توانید با اطلاع از قیمت لوله استیل، لوله بهتری را برای نصب گاز انتخاب کنید تا خوردگی و زنگ‌زدگی آن نیز کاهش یابد. در سایت آیرومارت (www.iromart.com) قیمت‌های به‌روز بازار قرار داده می‌شوند و شما می‌توانید با بازدید از سایت، به مدل‌های مختلف و قمیت آنها دسترسی داشته باشید.

لوله فولادی

قیمت خرید لوله گازکشی

همانطور که عنوان کردیم، لوله های گازکشی باهم تفاوت‌هایی دارند و بنابراین قیمت هر کدام باهم فرق می‌کند. شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند آیرومارت، یکی از معتبرترین شرکت‌ها در صنعت فولاد است. شما می‌توانید در سایت آیرومارت، قیمت انواع لوله ها و قطعات فولادی را به طور روزانه و به همراه نمودار تغییرات قیمت مشاهده کنید. به علاوه جهت دریافت راهنمایی‌ها و مشاوره‌های رایگان، کافیست با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید تا کارشناسان شرکت به صورت حرفه‌ای به تمامی سوالات شما پاسخ بدهند.  

کد خبر 659016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha