سخنگوی گمرک ایران درباره علت بازگرداندن ۸۲۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا که لهستان به ایران اهدا کرده و شب گذشته به کشور وارد شده بود، توضیح داد.

واکسن آسترازنکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک با اشاره به نامه وزیر بهداشت به رئیس کل گمرک مبنی بر عودت ۸۲۰ هزار دوز واکسن از کشور لهستان اظهار داشت: زمانی که محموله ۸۲۰ هزار دوز واکسن از کشور لهستان به ایران رسید نماینده وزارت بهداشت حضور داشت و با تایید آن به صورت حمل یکسره ترخیص شد و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

سخنگوی گمرک ادامه داد: پس از آن وزارت بهداشت با بررسی اسناد و مدارک محموله ترخیص‌شده متوجه شد که این محموله از شرکت‌های معتبر اروپایی که مورد تایید این وزارتخانه باشد نیست و به سفارت کشور لهستان و گمرک موضوع را اعلام می‌کند که کالا به کشور مبدا بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه این واکسن‌ها توزیع نشده و قرار است عینا عودت شود، بیان کرد:‌ به محض دریافت محموله و تایید تشریفات آن توسط هیات امنای ارزی و وزارت بهداشت، امکان بازگشت آن به کشور مبدا فراهم می‌شود.

این در حالی است که لطیفی صبح امروز  تعداد دوزهای واکسن اهدایی لهستان را ۷۱۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا اعلام کرده و گفته بود: با ورود این محموله ۷۱۰ دوزی واکسن در شب گذشته که اهدایی کشور لهستان است، واکسن‌های آسترازنکا به ۱۷ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۶۱۰ دوز و کل واکسن‌های وارده از بهمن سال قبل تاکنون به ۱۵۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۳۰۸ دوز رسید.

کد خبر 658802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha