معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک گفت: تنها در صورت نوسازی و عقب‌نشینی ساختمان‌های قدیمی خیابان اسکندری، عرض معبر به حد مناسب برای تردد اهالی این خیابان می‌رسد.

خیابان اسکندری

حسن حسن زاده – همشهری آنلاین: «مجید افشاری» معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک، با حضور در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به وضعیت بافت فرسوده خیابان اسکندری در محله دارآباد گفت: «در بافت فرسوده محله دارآباد برخی از مالکان مسیری در املاک شخصی خود ساخته‌اند تا دسترسی آسان‌تری به معابر اطراف داشته باشند.»

او افزود: «یکی از مشکلات جدی بافت فرسوده این محله، اشغال شدن معبر توسط ساختمان‌های قدیمی و فرسوده است. برای تعریض معبر، این املاک باید نوسازی شده و  برای آنها پروانه تخریب و نوسازی صادر شود تا پس از آن معبر ایجاد شده به عرض مناسب برسد.»

او گفت: «املاک قدیمی این خیابان باید عقب‌نشینی‌های لازم را انجام دهند تا خیابان به عرض مناسبی که برای تردد آسان‌تر لازم است برسد.»

گفتنی است بیش از یک درصد از مساحت کل منطقه یک تهران را بافت فرسوده تشکیل داده و بیشترین مساحت بافت فرسوده این منطقه نیز در محله‌های گلابدره، قیطریه، چیذر، امامزاده قاسم(ع)، دارآباد و... قرار دارد.

کد خبر 658733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha