معاون باشگاه استقلال توضیحاتی در خصوص ماجرای خدمت سربازی دو بازیکن این تیم داد.

استقلال

به گزارش همشهری آنلاین  فرشید سمیعی معاون باشگاه استقلال در گفت و گویی رادیویی در خصوص آخرین تلاش‌های باشگاه استقلال برای بازیکنان سرباز این تیم یعنی سیاوش یزدانی و حسین مرادمند، اظهار داشت: چون بازیکنان ملی‌پوش می‌توانند از برخی ظرفیت‌های قانونی بهره‌مند شوند، نامه‌نگاری کردیم. با توجه به اینکه ملاک تشخیص ملی‌پوش بودن طبق قانون وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون است، از هر دو مرجع یعنی هم فدراسیون فوتبال و هم وزارت ورزش تاییدیه کتبی مبنی بر ملی‌پوش بودن دو بازیکن را اخذ و به اداره کل تربیت بدنی نیروهای مسلح ارائه کردیم. آنجا هم تایید و نامه به نظام وظیفه ابلاغ شد. ان‌شاالله امروز کارهای اداری آن را انجام می‌دهیم تا تعویق خدمت اتفاق بیفتد.

معاون باشگاه استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود این بازیکنان باید یکم اسفند به سربازی بروند و نمی‌توانند بازی کنند، گفت: به گواهی سابقه، استقلال یکی از منظم‌ترین باشگاه‌ها در زمینه خدمت سربازی بازیکنان است. هیچ موقع در این باشگاه ماجرای دامنه‌دار و بلندی مبنی بر کارت پایان خدمت جعلی نداشتیم. هیچ موقع کسورات خدمتی مشکوک نداشتیم. این باشگاه همیشه در تاریخ خودش سعی کرده از قانون و ظرفیت‌های قانونی استفاده کند. ما به دنبال معافیت نیستیم. انگ و تهمت زدند که این باشگاه به دنبال معافیت بازیکنانش است. خیر، قانون و آیین نامه، تعویق را لحاظ کرده و دیده است. ما فقط از ظرفیت‌های موجود در قانون استفاده می‌کنیم. بر فرض اگر صد نفر استفاده کردند و یک نفر استفاده نکرده، مسئولش باشگاه استقلال نیست.

وی افزود: قانون این را پیش‌بینی کرده که امکان تعویق وجود دارد. قانون سرباز قهرمان را تصویب کرده که ما وارد فاز سرباز قهرمان نشدیم اما در خصوص محمدحسین مرادمند، وقتی او در شهریورماه جزو لیست تیم ملی بوده و ID کارتش صادر شد و در AFC رجیستری شده، باید چه کار کنیم؟ آیا از ظرفیت‌های موجود استفاده نکنیم? قانون می‌گوید بازیکنانی که در سطح تیم ملی هستند می‌توانند از این مزایا و ظرفیت‌ها استفاده کنند.

سمیعی با اشاره به وضعیت سیاوش یزدانی عنوان کرد: او بازیکن ملی‌پوش و در کوران مسابقات است. در مسابقات مقدماتی جام جهانی حضور دارد. باز هم اینجا قانون به تکرار گفته و حتی موارد مختلفی وجود دارد که نظام‌وظیفه همکاری‌های لازم را با بازیکنان ملی‌پوشی که در حین انجام مسابقات مشمول شدند، لحاظ کرده و تا انتهای مسابقات آن را به تعویق انداخته است.

معاون باشگاه استقلال اظهار داشت: این در قانون وجود دارد و هیچ چیزی خلاف قانون نگفتیم. مطابق قانون درخواست و ارائه کردیم. در حالی که خود رسانه‌ها و طرفداران فوتبال می‌دانند که در گذشته مواردی داشتیم که به صورت غیرقانونی و تخلف‌آمیزی این کار را انجام دادند. هنوز مشخص نیست لیستی که آن زمان باران‌چشمه به عنوان کارت‌های جعلی اعلام کرد، همه آنها رفع ابهام شد؟ آیا مشکل همه آنها رفع شد؟ یا نه هنوز برخی ابهامات در مورد برخی افراد وجود دارد؟ ما خیلی خوشبختیم از اینکه از باشگاه استقلال سؤال می‌کنند که از کدام قوانین برای بازیکنان خودتان استفاده می‌کنید؟ این مطالبه‌گری را ما دوست داریم اما آیا نسبت به همه است؟ آیا الان ما سؤال‌هایی در مورد برخی بازیکنان نداریم؟ در مورد تیم‌های دیگر نداریم که در سال‌هال ۹۰ یا ۹۳ چه شد و چه اتفاقاتی افتاد؟

وی افزود: اینها چگونه الان در این سن فوتبال بازی می‌کنند؟‌ نه به یک تیم نظامی و نه خدمت رفتند. ممکن است از موارد قانونی استفاده کرده باشند. در مورد آنها هم مثل بازیکنان استقلال که ما را مجبور به پاسخگویی با مطالبه‌گری خودتان کردید، رفع شبهه کنید. ما هم یکسری سؤالات داریم، هیچ اتهامی وارد نمی‌کنیم. به کسی انگ نمی‌زنیم و برای کسی هم مزاحمت ایجاد نمی‌کنیم. می‌گوییم در خصوص بازیکنان مشابهی که وجود دارد هم رفع شبهه شود. این حق قانونی باشگاه استقلال است، ما مطابق قانون عمل کردیم و انتظار داریم امروز این ماجرا ختم به خیر شود.

سمیعی در خصوص اینکه امروز یکم اسفند است و این دو بازیکن باید خودشان را معرفی می‌کردند و آیا این اتفاق منتفی می‌شود و در باشگاه می‌مانند، اظهار داشت: بله، باید زودتر انجام می‌شد، بررسی‌ها مقداری بیشتر شد که ما استقبال می‌کنیم. ما از هر گونه سخت‌گیری قانونی استقبال می‌کنیم به خاطر اینکه کاری که می‌کنیم بند به بند مطابق نص صریح قانون است. چون کارمان قانونی است از هیچ بررسی بیشتری هراس نداریم. مطابق مستندات و مدارک هر دو بازیکن ما در سطح تیم ملی هستند. این کلماتی که می‌گویم همه بار حقوقی دارد. وقتی می‌گویم در سطح تیم ملی، عزیزان می‌دانند به کدام قسمت قانون اشاره می‌کنم، به خاطر همین فدراسیون و وزارت ورزش تایید کردند و از همه بالاتر اداره کل تربیت بدنی نیروهای مسلح تایید و نامه را ابلاغ کرده، ان‌شاءالله امروز تعویق خدمت بشود و این کار قانونی صورت بگیرد.

معاون باشگاه استقلال در مورد اینکه این تعویق تا چه زمانی اعتبار دارد، گفت: مرادمند تا ۳۰ سالگی به زعم و برداشت ما می‌تواند سربازی خودش را به تعویق بیندازد. در مورد یزدانی اولین مسأله این است که او تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌تواند به تعویق بیندازد. این گام اول است، در گام دوم باید ببینیم آیا در خصوص سرباز قهرمان که به زعم ما می‌تواند استفاده کند، او هم بعد از آن تاریخ جاری می‌شود یا نه. در مورد قانون سرباز قهرمان از همان ابتدا یکسری شبهات وجود داشت. نیروهای مسلح و نظام وظیفه از باب کمک به فوتبال و تیم ملی این قوانین و آیین نامه‌ها را پیشنهاد دادند؛ یعنی از ابتدا پیشنهاد خودشان بوده، آیین نامه و قوانین موجود به خاطر کمک به فوتبال، باشگاه‌ها و بازیکنان از سوی خود نیروهای مسلح پیشنهاد و پیگیری شده است.

وی تصریح کرد: وقتی می‌بینید به این شکل است یعنی نگاه قانون‌گذار و نیروهای مسلح ایجاد محدودیت نیست. ایجاد کمک به باشگاه‌ها است، یعنی نگاهشان مثبت است. وقتی شما نگاه مثبت می‌بینید از قانون هم تفسیر مثبت می‌کنید، ولی اگر این طور بوده که تخلفی صورت گرفته و نیروهای مسلح می‌خواهد با این قانون جلوی تخلف را بگیرد، این نگاه، نگاه محدود می‌شود. نیروهای مسلح قصد کمک به فوتبال را داشته، قصد آن را دارد بچه‌ها دوران اوجشان فوتبال بازی کنند و دو سال از این دوران در پادگان نباشد.

وی تصریح کرد: این نگاه مثبت باعث این قوانین شده و طبق قوانین و آیین نامه موجود مرادمند تا ۳۰ سالگی می‌تواند استفاده کند و سیاوش یزدانی هم فعلا تا پایان مقدماتی جام جهانی می‌تواند استفاده کند و بعد از آن هم می‌تواند از طرح سرباز قهرمان استفاده کند.

معاون باشگاه استقلال در خصوص اینکه این دو بازیکن در نهایت در باشگاه می‌مانند گفت: ان‌شاءالله به امید خدا این درخواست قانونی ما است ولی یادمان نرود تصمیم‌گیرنده نهایی سازمان نظام وظیفه است.

کد خبر 658512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha