امام جمعه فردیس گفت: ازدواج سفید یعنی بدون تعهد و بدون ضوابط شرعی و طفل حاصل از آن را مباح دانستن، ترویج اباحه گری است. عذرخواهی بابت حجاب داشتن و پوشیدن مو در واقع انکار ارزش‌های دینی است. مسؤولین وزارت ارشاد کجا هستند؟! چه موضعی گرفتند؟! چرا یکی توی دهن این افراد وقیح نزد؟ چرا به جای اخراج این افراد بی‌هویت، به اینها تریبون می‌دهید؟

سید ابراهیم حسینی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان، با تاکید بر لزوم عمل به فریضه الهی امر به معروف، اظهار کرد: انتقاد سازنده و منصفانه نسبت به عملکرد مسؤولین بخشی از امر به معروف و نهی از منکر و تواصی به حق است. عیب پوشی برای زندگی خصوصی و شخصی افراد است نه حوزه عمومی و حکمرانی آنها.‌ اعتراض به خیانت‌ها و خباثت‌ها و ولنگاری‌ها یک وظیفه عمومی ناشی از غیرت دینی است.

وی با بیان اینکه بی‌تفاوت بودن نسبت به عملکردها خلاف تقوا است، افزود: در جشنواره فجر انقلاب، سالیان متمادی است که به اسلام و انقلاب دهن کجی می کنند و مسؤولین امر سکوت می‌کنند. ازدواج سفید یعنی بدون تعهد و بدون ضوابط شرعی و طفل حاصل از آن را مباح دانستن، ترویج اباحه گری است. عذر خواهی بابت حجاب داشتن و پوشیدن مو در واقع انکار ارزش‌های دینی است. مسؤولین وزارت ارشاد کجا هستند؟! چه موضعی گرفتند؟! چرا یکی توی دهن این افراد وقیح نزد؟ چرا به جای اخراج این افراد بی‌هویت، به اینها تریبون می‌دهید؟

خطیب جمعه فردیس با اشاره به اینکه نظارت جدی در حوزه اقتصاد و فرهنگ وجود ندارد، گفت: به گفته مسؤولان، ۴ هزار مرغداری در استان البرز نهاده را با ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند؛ اما چرا یک مرغ هم تولید نکرده‌اند؟ چرا آنها را در ملأ عام به مردم معرفی و مجازات نمی‌کنید؟

در بازه زمانی دوماه پنج هزار تن مرغ از یکی از استان‌های معین به البرز وارد شد که متولیان امر می‌گویند که هزار و ۸۰۰ تن مرغ گرفتیم و توزیع کردیم؛ یعنی ۳ هزار و ۲۰۰ تن، معادل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلو مرغ گم شده است. 

وی پیروی از سیره امیرالمومنین در خصوص کارگزاران فاسد را ضروری دانست و با اشاره به اینکه عده ای مثل زالو به جان مردم افتاده‌اند و در حال خوردن خون مردم هستند، تاکید کرد: این افراد باید شناسایی و مجازات شوند. یکی از مهم ترین فلسفه های مجازات، بازدارندگی است؛ اما متاسفانه جرم با مجازات تناسب ندارد و بازدارنده نیست. یک راه مهم برای بازدارندگی مجازات، سرعت اقدام و قاطعیت شدید در مجازات اختلاس، خیانت و چپاول بیت المال است.

کد خبر 658056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • مهدی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    38 0
    اگر می خواهید جلو فساد بگیریدبایست اختلاف طبقاتی بیکاری وامتیازگری وخرج کردن سلیقه ای بیت المال راازبین ببرید
  • امید IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    2 3
    متاسفانه سلبریتیهای ایرانی تبدیل به نمادهای بی دینی وضدیت باسلام وترویج فرهنگ فاسد غربی وبی حجابی واباحی گری شده اند باید برخورد مناسبی صورت بگیرد درسینماوفیلم سازی ایران باآنها صورت گیرد
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 2
    سیاستی است که مردم را به سمت فساد و بی بند و باری بروند که تفکرشان ابتدا ازدواج سفید باشد تا ذخایر از کشور بیشتر غارت تا مردم تنگدستی و فقر را فراموش کنند به این روش شاید امام زمان ظهور کند که تمام این ها خواسته یا نا خواسته تض اسراییل و انگلیس است چرا دراین شرایط ریسی آوردن ؟ برا قربانی کردن ریسی چون دیدن بین مردم محبوبیت ویدا کرد
  • A IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    4 0
    ای حاجی اینا دستشون توی یک کاسه است حالا اومدی میگی 3هزار تن گم شده👎
  • عزیزشاهی IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    2 0
    اگرمیخواهید جلوفسادروبگیرید بایدحقوق بین همه طبقات یکسان شود نمیدونم این خانواده شهیده این خانواده سپاه وبسیج اون طلبه وووووهمه یکسان بعداگرخلافی شد...
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    لطفا جلوی اینارو بگیرید ترویج فساد میکنن
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    2 3
    اول تحکیم واستحکام خانواده باحقوق زیرخط فقر کهمی شود برده داری ومتلاشی شدن خانواده. طلاق. فساد مردها نسبت مخارج زندگی وحقوق زن وزندگی توان پرداخت درحدیک زندگی سالم راندارند
  • راضیه IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    یک عده ای اونقدرنامرد و مردم ازار شدند که ارزاق وداروی مردم را می زارند خراب میشه واز بین می برنند گوشت مرغ نگه بداری اخرش می گندد وسراز زباله درمیاورد .
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    بابا یکمی هم این خودی هارا درک کنید ثوابش با خداست
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    تنها راه اینه که روز حداقل 100 مفسد اقتصادی را به دار مجازات بکشند شاید تایک سال ریشه‌ی دزدها خشکیده و دزدی و خیانت کم بشه غیر از این راهی نیست،اعدام ،اعدام،اعدام......،بعد از یک سال که نگاه میکنی میبینی،نصف ملت ایران اعدام شدن.
  • بهروزی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    جناب خطیب، اینکه میگویید چرا یکی تو دهن این افراد نزد یعنی ترویج فرهنگ خشونت و بی اعتناحی شما به حکمرانی قانون در جامعه.