کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۳ چین را اعلام کرد.

جام ملت‌های آسیا

به گزارش همشهری‌آنلاین، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به صورت رسمی از زمان دقیق برگزاری قرعه‌کشی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین را اعلام کرد.

طبق اعلام AFC  زمان قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین در روز پنجشنبه، ۲۴ فوریه(۵ اسفند) ساعت ۱۵:۰۰ به وقت کوالالامپور به صورت مجازی برگزار می‌شود، جاده هیجان‌انگیز به سوی مسابقات تیم ملی مردان گل سرسبد آسیا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کمتر از ۵۰۰ روز تا میزبانی چین در مسابقات جام ملت‌های آسیا برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ تاکنون زمان باقی مانده است. کشورهای مشتاق آسیا حریفان خود را برای مرحله گروهی نهایی مهم خواهند یافت.

در حالی که ۱۳ تیم، از جمله چین میزبان، قبلاً به دلیل عملکرد قبلی خود در دور دوم مسابقات مقدماتی آسیایی، جواز کسب کرده‌اند، ۱۱ مکان نهایی برای ۲۴ تیم در مرحله گروهی تعیین‌کننده که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، باقی مانده است. هر پنج منطقه AFC در شش کشور میزبان یعنی هند، کویت، قرقیزستان، مالزی، مغولستان و ازبکستان باهم رقابت می‌کنند.

از میان ۲۴ تیمی که برای حضور در چین ۲۰۲۳ رقابت می‌کنند، شش تیم هرگز در جام ملت‌های آسیا حاضر نشده‌اند، در حالی که تیم‌هایی مانند هنگ‌کنگ و کامبوج امیدوارند برای اولین بار در بیش از نیم قرن گذشته در تورنمنت حضور پیدا کنند.  

بر اساس رده‌بندی فیفا تا تاریخ ۱۰ فوریه، ۲۴ تیم شرکت‌کننده به پنج گلدان اولیه تقسیم می‌شوند. بدین ترتیب تیم ملی ایران با قرار گرفتن در رده اول آسیا در سید یک در کنار تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و قطر قرار خواهد گرفت.

زمان قرعه‌کشی مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اعلام شد | ایران همراه ۴تیم در سید یک

کد خبر 657857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha