تحقیقات گسترده در پرونده خانه وحشت تهران و انجام آزمایش دی‌ان‌ای به کشف هویت دختری که در این خانه به قتل رسیده بود منجر شد.

شکارچی خانه وحشت

به گزارش همشهری آنلاین، پرونده خانه وحشت تهران از روز پانزدهم آذرماه امسال به جریان افتاد.

آن روز وقتی مأموران پلیس برای بازداشت یک سارق قدم به خانه‌ای در حوالی میدان قزوین گذاشتند اسرار مخوفی را فاش کردند. خانه‌ای که در آن دختری به قتل رسیده و جسد نایلون‌پیچ او حدود ۴ماه در یکی از اتاق‌ها بود و ۲دختر دیگر ماه‌ها در آنجا زندانی بودند و با حضور مأموران نجات یافتند.
متهم اصلی این پرونده جوانی ۳۳ساله به نام سعید است که با معرفی خود به‌عنوان مأمور پلیس، دختران فراری را فریب داده و به بهانه سرپناه دادن، آنها را به خانه‌اش می‌کشاند و به همراه خواهرش در آنجا زندانی می‌کرد.

پیدا شدن جسد نایلون‌پیچ در این خانه احتمال اینکه افراد دیگری نیز قربانی متهم شده باشند را قوت می‌بخشید اما با گذشت بیش از ۲ماه سرنخی از قتل‌های دیگر در این خانه به‌دست نیامد.
یکی از معماهای این پرونده، سرنوشت دختری بود که جسدش در خانه وحشت پیدا شده بود.

سرنوشت تلخ دختران فراری در سال ۱۴۰۰ | از قتل ۲ دختر فراری در سیستان تا خانه وحشت و زن جوان اهوازی

برای حل این معما، سعید و خواهرش با دستور قاضی محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند، اما سعید همچنان مدعی است دختری که در خانه‌اش به قتل رسیده، توسط همان ۲دختری که از آنجا نجات یافته‌اند، کشته شده است.

با این حال تحقیقات همه‌جانبه بازپرس و تیم جنایی مشخص شد که دختران زندانی نقشی در جنایت نداشتند و سعید جان مقتول را گرفته است. آنطور که دختران نجات یافته می‌گفتند، مقتول که لهجه مشهدی داشت روز حادثه قصد فرار از خانه وحشت را داشته اما سعید مانع او شده و در درگیری وی را به قتل رسانده است.
وقتی مشخص شد که دختران نقشی در جنایت نداشتند آزاد شدند اما یکی از ابهامات پرونده هویت مقتول بود؛ چرا که جسد دچار فساد نعشی شده و زمان زیادی از مرگ می‌گذشت و چهره مقتول کاملا از بین رفته بود.

تحقیقات برای کشف حل این معما از سوی تیم جنایی به‌صورت ویژه ادامه داشت تا اینکه چند وقت قبل شماره تلفنی در خانه وحشت به‌دست آمد که متعلق به زنی ساکن مشهد بود.
این زن به اداره آگاهی تهران احضار شد و در تحقیقات گفت: من مادر دختری به نام محبوبه هستم. او متولد سال۶۸ بود که یک‌بار ازدواج کرده اما به‌دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت از او طلاق گرفته بود.
وی ادامه داد: محبوبه اردیبهشت امسال ناپدید شد. چند روز پس از ناپدید شدنش با من تماس گرفت و گفت در تهران و در خانه یک مأمور پلیس است. حتی گوشی را به‌دست آن مرد داد و او با من تلفنی صحبت کرد. آن مرد به من اطمینان داد که حال دخترم خوب است و مشکلی برایش پیش نخواهد آمد و من اصلا فکرش را نمی‌کردم که او در خانه وحشت زندانی شده است. به گمان اینکه حالش خوب است دیگر گزارشی از ناپدید شدن دخترم به پلیس اعلام نکردم اما اگر ثابت شود جسدی که در خانه وحشت پیدا شده متعلق به دخترم است درخواست اشد مجازات برای متهم را خواهم داشت.

همه گفته‌های این زن با اطلاعاتی که از خانه وحشت به‌دست آمده بود، مطابقت داشت. حتی وقتی وی صدای سعید را شنید با اطمینان گفت که او همان فردی است که تلفنی با وی صحبت کرده بود.

با این حال باید هویت جسد تأیید می‌شد و تنها راه، انجام آزمایش دی ان‌ای بود.

با دستور قاضی، آزمایش انجام و روز دوشنبه اعلام شد که دی‌ان‌ای جسد با مادر محبوبه مطابقت دارد و به این ترتیب مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابهام این پرونده که شناسایی هویت مقتول بود، برطرف شد.

در این شرایط بازپرس جنایی دستور احضار والدین مقتول به دادسرای جنایی تهران را صادر کرده تا آنها شکایت خود را درباره اینکه آیا قصاص می‌خواهند یا نه اعلام کنند.

تحقیقات در این پرونده از سعید(شکارچی دختران فراری) و خواهرش که هردو در بازداشت به سر می‌برند ادامه دارد و مأموران همچنان به‌دنبال شناسایی افرادی هستند که به دام سعید که خودش را مأمور پلیس و اغلب سرهنگ میلاد فتوحی معرفی می‌کرده، گرفتار شده‌اند.

کد خبر 657522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • US ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    مملکت شده پر از جانی و بیمار روانی
    • سیمین IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      71 74
      تمام دنیا از این مصیبت ها دارن و نتیجه دور شدن از خدا و پناه بردن به شیطانه
    • حاجی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      45 10
      چند سال پیش یه کارشناسی گفته بود 70 درصد جمعیت ایران افسرده هستن کسی جدی نگرفت
    • sanaz IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      37 5
      الان خانواده این دختر هم باید به اندازه دیه یک زن ، نقدا به این آقا بدهند تا حکم انجام شود؟
  • امیرعلی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    47 6
    خدایا همه مارا عاقبت بخیر فرما و ازشر این جماعت روانی محفوض بگردان
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    39 10
    توروخدا ببین ما با کیا شدیم 80میلیون نفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • هادی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      4 1
      جمعیت کمتر کیفیت بیشتر،این دیونه داره داد میزنه من نباید دیگه زندگی کنم چون دوباره وارد جامعه بشم این کارها را ادامه میدم
  • محمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    51 20
    بعضي ها ميگن در تمام دنيا از اين جاني ها وجود دارد بله كاملأ درسته ولي هنوز هيچ كجاي دنيا اعلام نكردن پيرمردي فرزند خود را تكه تكه كرده و با افتخار و نشان دادن علامت پيروزي به اين كار خود افتخار كند يا طرف سر همسر خودشو توي ميدان شهر و جلوي مردم تماشاگر بريده و با سر بريده كه به يك دست گرفته و چاقو در دست ديگر و خوشحال و خنده كنان شروع به گردش در خيابانها بكند در كشوري مثل آمريكا كه ٢٥٠٠ فروشگاه بزرگ اسلحه فروشي وجود دارد و براحتي اسلحه گرم و سرد خريد و فروش ميشود آمار جنايت اينقدر زياد نيست كه در ايران است كه همه نوع سخت گيري در فروش سلاح هاي سرد و گرم دارد
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      16 1
      مگر خفاش شب عدام نکردن فرقی کرد بد تر شده بهتر نشده ملت از دست اینها روانی شدن
  • mehdi IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    47 17
    دارش بزنید تا درس بشه برای هرچی بی ناموسه
    • Shervin IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      3 0
      چرا چرت میگی؟؟ تو امریکا زتدگی میکنی که میگی جنایت اینجا کمتره! اصلا جنایتهایی که اینجا میشه قابل قیاس با ایران نیست! فقط اینجا زیاد تو بوق و کرنا نمیکنن مگر اینکه یکی بیاد چهل نفرو رگباری بزنه! در ضمن اون اینجا هم بچه میکسن و هم به بچه خودشون تجاوز میکنن ! سالی چند بار فقط میشنویم که مادری از افسردگی کودکان خودش رو کشت یا شوهری همه خانوادهورو کشت ! در ضمن اون کسی که سر بریده و در کوچه چرخونده ( که خیلی کثیف هم بوده ) به خاطر امثال شما بوده که تو زندگی مردم سرک میکشید و با تیکه اندازی و حرف زدن در مورد ناموس مردم اون بدبخت رو تحریک میکنید که اینجوری وحشیانه زن خودش رو بکشه! وقتی سواد و مطالعه نداری در مورد جاهای دیگه نظر مفت نده و خود تحقیری رو که داری رو جار نزن
  • یاسین احمدی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    42 12
    جنایاتی که در این مملکت وجودارد واکثرا مربوط به ۵ سال اخیر می باشد در کمتر جای دنیا وجود دارد امنیت که تنها دلخوشی این مردم برای زندگی در ایران بود اکنون وجود ندارد
    • عاشق وطن IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      3 0
      فقط فقط باید اعدامش کنن و بس. این شیطان کثیف رو ...اه اه حالم ازش به هم خورد 😬😬
  • علی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    41 11
    حتی اگه خانواده مقتوله بدلیل ناتوانی در پرداخت مابه تفاوت دیه زن و مرد قادر به قصاص قاتل نباشند دادگاه باید این جانی بالفطره را اعدام کند. جای هیچ رحمی ندارد.
  • علی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    27 1
    اینا رو تو ملا عام دار بزنن
  • انسان IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    24 1
    جنبه عمومی اش آنقدر بالا هست که دولت مابه تفاوت دیه را بدهد و قاتل را اعدام
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    10 1
    مادر نشسته تو مشهد نگفته دخترم کجاس؟ فکر کرده دخترش با یه تیمسار عروسی کرده. چه مزخرفاتی!
  • رقیه IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    7 1
    خدایا دیگه دیوونه شدیم تواین مملکت منکه یه بچه دارم شب و روز بهش فکر میکنم که خدایا تواین مملکت کثیف بلایی سرش نیاد دیگه خسته شدیم ازاین وضعیت اگه دولت چهارتا گناه کار عدام کنه بقیه هم آدم میشن
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    4 0
    همه جای دنیا از این چیزا هست من خودم تو خبرها خوندم که چقدر پدر به دختراشون تجاوز کردند و بعد جسد رو تیکه تیکه کردن ،چرا الکی میگید؟با مملکت خودتون خصومت دارید؟؟
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 2
    تا دولت پول نگیره اعدام نمی کنن مملکت چی فرض کردین
  • IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    واقعا چه جوری دختر خودشون بی خیال شدن عجب دنیایی شده
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    محمد سلام کمال تشکراز مامورین زحمتکش را دارم که امنیت را در کشور بازحمت فراوان دارن برقرار میکنند و تشکر از مقام قضایی که در مورد خلاف خلافکار اصلا تخفیفی نمیدهد وامنیت مردم را درکشور جمهوری اسلامی ایران تضمین برقرا میکند بازهم سپاسگزارم وار خواهران عاجزانه خواهشمندم اینقدر فرهنگ غرب پسند نباشن باجان خودشان وشیطان معامله نکنن وبه هرکس اعتماد کامل نداشته باشن مقام زن خیلی بالاهست اگر اندشاالله قدر خودشان را خواهران بدانند که متاسفانه بعضی از خانمها با فرهنگ غرب فکر کردنشان و اعتماد به هر کس باعث جان و آبروی خودشان خانواده شان میشوند
  • غضنفر IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 1
    داعش داخلی را کی باید متلاشی کنه ، داریم دم از داعش و کشتار خشن این گروه میزنیم غافل از اینکه با شرایط اقتصادی و روحی و روانی که برای مردم مون و نسلهای جوان بوجود آوردیم خودمون کشوری پر از آدمهای با افکار اعشی بوجود آوردیم که نه خدا را میشناسن و نه رسول خدا و نه انسانیتی دارند و دارن با فجیع ترین شکل ممکن در جامعه جنایت میکنند نمونه ش رو هم اخیرأ زیاد دیدیم که طرف با افتخار سر بریده در دست میگیره و با غرور و سر بلندی و خنده زنان و افتخار کردن به کاری که کرده ، یک دست سربریده و یک دست چاقو در مرکز شهر و جلویه چشمان مردم راه میره ، این صدمه روانی که این انسان نما ها که از انسانیت فقط اسم انسان دارند ولی خوی حیوانی دارند را که باید جوابگو باشه امنیت روانی مردم در کل کشور از بین رفته مردم حالشون بده و دیگه احساس امنیت ندارند کجاست اون امنیتی که ازش دم می زدیم قتل های خشن و جرائم خشن که داره روز به روز بیشتر میشه ناشن از چی میده ، آیا رفتار و سیاست ما درست بوده که الان به جا رسیدیم
  • حسین IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 1
    هیچ اعدامی در کار نیست مادر مقتول قادر به پرداخت مبلغ ۲۴۰میلیون تفاضل دیه نیست و اتهام ادم ربایی هم در پرونده مطرح نشده اون دوتا دختر هم ازترس دادگاه برای اتهام قتل دختر دیگه رفتن و برنمیگردن
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 1
    حالا یه اشتباهی کرده اینبارو نادید بگیرین اگه یکبار دیگه بی ادبی کرد اونموقع تنبیه کنید قول میده از حالا بره سراغ درس و تحصیلات تا آدم بشه و به جامعه خدمت کنه، پسرجان تو هم بگو غلط کردم دیگه از اینکارا نمیکنم ازش تعهد بگیرید ولش کنید بره تا همه چی به خوبی و خوشی حل بشه.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    عجب دخترش چن وقت گم شده سراغی ازش نگرفته حالا هم اگه شمارشو نمیدیدن بازم سراغ دخترشو نمیگرفت خدائش شما چطور خانواده هایی هستین نمیتونی بچه بزرگ و تربیت کنی چرا به دنیا میاری .
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 0
    در امریکا رفاه و تغذیه است ....کاربر ایرانی را دولت اینترنت الوده می دهد در واقع کثافت جهان و امریکا وغیره می دهد در امریکا به خاطر ارزان بودن سخت افزار و بازی بیشتر وقت جوانها روی این اما کاربران ایرانی فقط یک راهی برایشان دوللت باز گذاشته فیلم های الوده و تصاویر مستهجن نگاه کنن و ایران در جهان چرا اول در جستجوی سرچ گوگل به تصاویر مستهجن ......در امریکا یا اروپا شاید اگر سرچ گوگل مردمشان چیزهای متذل مثل ایران بو د اتمال داشت اینترنت محدود به مردمشان بدهند اما وقتی نیست چرا باید این کار کنند . حتما باید اروپا و امریکا مثل کوید 19 قرنطیه کنه بعد مسعولان بگند قرنتینه درست چرا مسعوالان و مردم خودشان نشناختند ......اما چین خودش شناخته همان روز اول قرطینه کرد در سال 98 اگر پای تلویزون شبکه خبر می بودید می فهمیدید 100 درصد باید قرطینه کنند اما وقتی نکردند من از تعجب شاخ در اوردن قرطینه نکردن چون نگاه خودشناسی و درک نداشتند و غرب و امریکا نگاه می کردند وقتی سرچ گوگل کاربران ایرانی در جستجوی چیزهای مبتذل در جهان اول چرا مسعولین اینترنت محدود نمی کنند و چرا خود شناسی ندارند .......
    • رضا IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      0 0
      داداش خدا وکیلی هم خودت میتونی کامنت خودت رو بخونی، این چه مدل نوشتنیه؟
  • محمدرضاشریفیان IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    این چه قانونی است که خانواده مقتول هم فرزندش راازدست داده وهم کلی پول که قاتل بی وجدان رااعدام کنند ازطرف دیگر قاتلان بی ناموس بی وجدان ازخدا بی خبر آزادانه و آزاد می چرخند ومی گویند قانون خوبی است برای ما ً.......واین قانون باید اصلاح شود که خانواده مقتول پول بدهند تا قاتل اعدام شود