ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه و آلمان در مورد وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران و برجام مواضع نزدیکی دارند.

پوتین

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایرنا به نقل از ریانووستی نوشت: پوتین روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با اولاف شولتز صدراعظم آلمان در کاخ کرملین گفت که با وی در خصوص برنامه هسته ای ایران گفت و گو کرده است.

وی گفت: ما در دیدار امروز برخی مسائل مهم بین المللی از جمله وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران را مطرح و درباره آن گفت و گو و تبادل نظر کردیم. 

تصاویر دیدار پوتین با صدراعظم آلمان پشت میز جنجالی

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: ما در سطح وزیران خارجه بطور دائم در تماس در مورد این مساله هستیم و باید به این نکته اشاره کنم که مواضع ما در برجام و برنامه هسته ای ایران بسیار نزدیک است. 

 روسیه و آلمان عضو گروه ۱+۴ هستند که در مذاکرات وین برای احیای برجام و اجرای کامل این توافق بین المللی شرکت دارند. 

رئیس جمهوری روسیه به تازگی بر لزوم ادامه تلاش های دیپلماتیک در مورد برجام تاکید کرد. 

پوتین در دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، با بیان اینکه ما همبستگی داریم که ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در این باره ضروری است، افزود: توافق بر سر راه حل‌های سازش به نفع حفظ این سند مهم، لازم است.

جزئیات گفتگوی پوتین و مکرون درباره ایران | پوتین: ما به توافق رسیدیم ...

وی با اشاره به مواضع نزدیک روسیه و فرانسه در موضوع برجام افزود: ما توافق کردیم که مواضع ما در اینجا بسیار نزدیک و یا همانطور که دیپلمات‌ها می‌گویند، منطبق هستند.

دور هشتم مذاکره که از روز ۱۱ دی‌ماه آغاز شده، همچنان ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک توافق خوب در کمترین زمان ممکن است و موفقیت مذاکرات و دستیابی به توافق به اراده طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات لازم خصوصا در حوزه تحریم‌ها و کنار گذاشتن خواسته‌های غیرواقع‌بینانه بستگی دارد.

هیات مذاکره کننده ایرانی از ابتدا تاکید کرده است که حاضر نیست چیزی کمتر از برجام را بپذیرد، چنانکه در حوزه تحریمی نیز چیزی فراتر از برجام طلب نکرده است. سیاست مقامات و تیم مذاکره‌کننده کشورمان از ابتدا تامین منافع جمهوری اسلامی ایران و مردم بر اساس اصول و دستورالعمل‌های مذاکراتی بوده است.

کد خبر 657510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 1
    برجام معامله خسارت باری بود که ایران هزینه ان راکامل با حرص وولع پرداخت کرد اما طرف مقابلاز پرداخت حق ما خودداری کرد تلاش مسعولین برای رفع بخشی ازکلاه گشادی است که شیطان با جاسوسان وغربگدایان سر ما گذاشت