اگر به رشته زمین شناسی علاقه‌مند هستید یا از تماشای انواع سنگ‌ها با ‌های مختلف هیجان‌زده می شوید، بهتر است سری به «اندیشه سرای دکتر قریب» در منطقه ۹ تهران بزنید.

اندیشه سرای قریب

همشهری آنلاین-سحر جعفریان: اندیشه سرای دکتر قریب یک مرکز آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی است که از سال ۱۳۹۷ در محله ۹ بنا شد تا سرانه‌های فرهنگی محله‌ای کم‌برخوردار، افزایش یابد.

طولی نکشید که «فرهاد قریب» نوه ارشد «عبدالکریم قریب» (پدر علم زمین شناسی ایران)، مجموعه‌ای سنگ‌ها و تکه‌های بیرون زده از دهانه آتشفشان‌های جهان را که طی ۴۰ سال مطالعه، تحقیق و کاوش، جمع آوری کرده بود با هدف ایجاد موزه‌ای تخصصی برای عموم شهروندان و علاقه‌مندان، در آن دایر کرد.

در این موزه ۷۰۰ متری، بیش از ۳۰۰ قطعه سنگ از انواع فسیل‌های گیاهی و جانوری، آتشفشانی، گرانیت‌ها، گاستروپودا، رسوبی و دگرگونی به همراه تابلوی اطلاعات اختصاصی جانمایی شده است. قدیمی‌ترین سنگ این موزه به ۵۰۰ میلیون سال بیش باز می‌گردد و ۷۰ در صد آنها، دارای ارزش مالی هستند.

علاوه‌براین می‌توانید در محیط دنج کتابخانه و کافه کتاب آن، به مطالعه منابع معتبر زمین شناسی نیز بپردازید. برای بازدید از این اندیشه‌سرا و موزه می‌توانید به محله مهرآباد ، خیابان قادری بروید.

کد خبر 657497

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha