دادستان کل کشور خطاب به وزیر صمت گفت: قبلا هم گفته‌ام که صنعت خودروسازی گرفتار اختاپوسی شده است که نمی‌گذارد وضعیت آنگونه که شایسته مردم است پیش برود.

محمدجعفر منتظری - دادستان کل کشور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایسنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در نوزدهمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی ضمن تبریک خجسته میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام بیان کرد: وجود حضرت علی علیه السلام پس از وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) نمونه‌ای ندارد و خداوند متعال وجود مقدس ایشان را از نور نبوت آفریده و ایشان مکمل اسلام و ولایت هستند.

وی در ادامه به اهمیت قدرت اقتصادی هر کشور پرداخت و گفت: همه میدانیم که قوام و پایداری هر کشور و ملتی بستگی به وضعیت اقتصادی اش دارد.

منتظری افزود: بنا بفرموده امام صادق (ع) باید هدایت و فرمان اقتصادی هر کشور در دست اهل و صالح این کار باشد تا نتیجه درست حاصل شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است به این مسئله توجه و تاکید دارند. اما متاسفانه در این سال‌ها کسی به این منویات توجهی نداشته است. حتی مقام معظم رهبری بخاطر اهمیت این مسئله، شورای عالی اقتصادی را با حضور سران سه قوا تشکیل دادند و فرمودند برای این موضوع هرجا که لازم باشد بنده هم همراهی و کمک خواهم کرد. ایشان مسائل اقتصادی کشور را جنگ اقتصادی دانسته و برای آن قرارگاه ایجاد کردند. 

منتظری یکی از موانع تولید را قاچاق دانسته و گفت: حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر مبارزه با قاچاق کالا تاکید جدی داشته و دارند و حتی اعلام کردند که باید کالای قاچاق لوکس را به آتش کشید، دولت سیزدهم رویکرد تحقق اهداف انقلاب و منویات معظم رهبری را دارد، اما عملی کردن و حل کردن مسائل موجود زمانبر است و در این مدت کوتاه امکان حل همه مسایل و گرفتاری‌ها نیست.

وی افزود: بخش دولتی و بخش خصوصی باید مکمل و همراه هم باشند تا بتوان به مشکلات فائق آمد. اخیرا هم مقام معظم رهبری جلسه با تولیدکنندگان داشتند و به برخی مسائل اشاره و سرفصل‌هایی را هم برای برون رفت از مشکلات اعلام کردند. اکنون باید بخش خصوصی با کمک دولت عزم خود را جزم کند و با تلاش خود به دنبال پیشرفت و رونق اقتصاد کشور باشد.

منتظری بر همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه قضایی با تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: همه می دانیم که قوه قضاییه در خصوص مسایل اقتصادی وظیفه و تکلیفی ندارد، اما پس از دستور و منویات مقام معظم رهبری آماده هرگونه همکاری و کمک به تولیدکنندگان است و هرجا که نیاز به همراهی باشد حتما همراه و در کنار شما خواهد بود.

وی گفت: معتقدیم نباید شرایط کشور به گونه ادامه داشته باشد که از لسان مدیران در چنین جلساتی بشنویم که بانک‌ها با تولیدکنندگان همراهی ندارند و مانع ایجاد می‌کنند؛ لذا از شما و سایر عزیزان می‌خواهیم که مسایل و مشکلات خود را به ما منتقل کنید و مطمئن باشید ما موضوعات مرتبط با مشکلات اقتصادی را دنبال خواهیم کرد.

دادستان کل کشور ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که حدود ۹۸ درصد سرمایه بانک‌ها سرمایه و سپرده مردم است و ماهم باید مدافع این حق مردم و بانک‌ها هم باشیم، اما اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها برخلاف دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بانک مرکزی اقدام کنند. دریافت سود مرکب‌هم براساس شرع اسلام حرام است و هم بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ممنوع است و ما اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها از دستورات سرپیچی کنند.

منتظری در ادامه خطاب به وزیر صمت که در جمع مهمانان همایش حاضر بود اظهار کرد: شما مسئول صنعت کشور هستید و باید امانتدار مردم باشید. همانگونه که می دانید اخیرا مقام معظم رهبری از وضعیت خودروسازی گلایه داشتند و شما باید این مسئله را پیگیری کنید. در دولت قبل ما هرچه تلاش کردیم و چندین جلسه با وزیر صمت داشتیم و بسیار پیگیری کردیم، اما نتیجه‌ای نداشت و اقدامی انجام نشد.

وی ادامه داد: بنده اولا به عنوان یک شهروند و ثانیا به عنوان مدعی العموم از شما درخواست و مطالبه جدی داشته و خواهم کرد که به فریاد صنعت خودروسازی برسید. قبلا هم گفته‌ام که صنعت خودروسازی گرفتار اختاپوسی شده است که نمی‌گذارد وضعیت آنگونه که شایسته مردم است پیش برود. در این راستا شما با تمام توان و با کمک نیروهای سالم و توانمند و کاردان کار را دنبال کنید و بدانید که ما هم در قوه قضاییه همراه و پشتیبان شما هستیم. از این موضع کوتاه نیایید و صنعت خودروسازی کشور را از این وضعیت نجات دهید. قطعا مافیایی که نمی‌گذارد صنعت خودرو آبرویی متناسب با شرایط کشور داشته باشد برای شما موانع ایجاد خواهد کرد، اما شما از موانع و مشکلات نهراسید و هرجا که نیازمند کمک بودید بدانید که ما در کنار شما هستیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های مردم همین وضعیت خودروها است گفت: باید همه تلاش کنیم تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد و کارگران و کارفرمایان و نهایتا مردم از وضعیت تولید کشور رضایت داشته باشند.

وی در به پایان سخنان خود گفت: وضعیت معیشتی کارگران وضعیت خوبی نیست و همه باید کمک کنند تا رضایت کارگرها جلب شود. باید حقوق این قشر زحمتکش رعایت شود. طبیعتاً مشکلات کارگری وجود دارد و باید مجلس شورای اسلامی و دولت شرایطی ایجاد کنند که هم شرایط کارگر و هم شرایط کارفرما بهبود یافته و مشکلات پیش رو حل و فصل شود.

در پایان این مراسم از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان برتر در حوزه‌های مختلف تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 657447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • ناشناس IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    41 0
    وضعیت صنعت خوردو گرفتار اختاپوس مافیایی شده است حاشیه نشینی یک چهارم جمعیت ایران در حدود ۲۰ میلیون نفر ناشی از چیست؟ چالش و بحران در هم تنیده و پیچیده کشور فراتر و عمیق تر از این سخنان است.
    • علی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      14 2
      شما اگر توافق کنید دارا یها آزاد بشه .جیب کی میره .خب جیب اختلاس گران .دولت و مجلس پس بهتره پولهای بلوکه شده رو ندن ..خوبه اگر راست میگین .مقداری از پولو واریز کنید به حساب نیازمندان .نه همه .بخدا اینکار هم انجام نمیدید .پس الکی حرف نزنید .شما بفکر مردم نیستید .با ۳ملییون .حقوق مستاجر.شما فکر ماهستید .ابدا .یه همسازی انجام نمیدید .قالیباف اجازه نمیده چون خودش کلی پول زده تو رگ .
  • اقایی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    18 0
    اقای‌دادستان‌کاملا‌حرف جنابعالی‌درست‌شما و‌همکارانتان‌تا‌در خصوص‌امورات‌مردم‌در‌قوه‌قضاییه‌مشگل گشا نشوید‌هیچ‌کجا‌درست‌نمیشود عدلیه را‌درست‌بقیه‌جاها‌درست میشود
    • علی IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      3 0
      بخدا قسم هرانسانی که برای انسانیت ارزش قائل باشدمتوجه این حرف درمانی های نیم قرن گذشته میشودکشوری که قانون اساسی اش بروزنشه وبزرگانش همدیگرراقبول ندارن و بجای تفکرمنافع ملی بفکرمنافع دارودسته خودشان هستن وبرسرجزیی ترین روش هیچ تفاهمی ندارن وبال وپردادن به کارهای هاشیه ای برای ‌‌منحرف کردن ذهن مردم این مشکلات عمداایجادشدن وباهدفهای خاص قرن‌ها زمان نیازه تادرست بشه اونم ریشه ای حالابشینیدونگاه دادستان کل کشور به مشگل فلان دستگاه اشاره میکنه خوب من بیکارعلاف هم میدانم ولی قدرت وجایگاه که ندارم نابجای حل مشگل بشینم تعریف بکنم همه دستگاهای آینه روش شان
  • علی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    21 1
    تا وقتی یک عده آقازاده و یا متصل به وزرا و بزرگان منفعت شان از خودروسازان باشد هیچوقت نباید شاهد پیشرفت صنعت خودروسازی و رفع گرانی خودرو باشیم
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    26 0
    حاجی دادستان ، تنها در خودروسازی اینطوری نیست ، این اتاپوس حضرتعالی در هزار درصد کارهای مملکت حضور دائمی و قطعی دارن ، اگه خبر نداری پس دادستان خوبی نیستی اگر خبرداری باز هم دادستان خوبی نیستی
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    15 1
    نه تنها صنعت خودرو، سری به صنعت لوازم خانگی بزنید فاجعه هست یا توجه به پشتیبانی که داره ازشون میشه هر آشغالی را با قیمت گزاف دارن دست ملت میدن من چند وقت پیش یک لباسشویی ایرانی خریدم پس از دو هفته موتورش سوخت برای گارانتی مراجعه کردم گفت شرکت اینو قبول نمیکنه چون بر اثر نوسان برق سوخته و وقتی موتورش باز کرد که تعمیر کنه تعمیر کار گفت این موتور با آلومینیوم پیچیده شده و علت سوختن همینه بله وقتی یکسره از صنایع داخل پشتیبانی بشه و نظارت و رقابت نباشه میشه همین البته در همه جای دنیا رقابت باعث پیشرفت صنعت شده. نه اینکه درب مملکت را ببندیم و از تولید داخل پشتیبانی همه جوری بشه و اینها هم هر کاری دلشون خواست سر ملت بیاورند
  • دلواپس IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    14 0
    پس شما چیکار میکنید یک اکیپ نمیتونید درست کنید که این وضع رو جمع کنه ! پس فقط حقوق میگیرید از بیت المال مردم وتا حالا هم خوب با خودرو سازا کنار اومدید!
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    10 1
    آقای مدعی العموم کارگران و خانواده شان اغلب گرسنه و دچار سوئ تغذیه شده اند .کارگران خیلی از مواد غذابی اساسی را از سبد غذایی خود خارج کرده اند . گوشت قرمز و ماهی و میوه و برنج ایرانی ....را ازسبد غذایی خارج کرده اند . کارگران و خانواده شان با کفش ولباس مندرس به سر می کنند .
  • علی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    13 0
    بقول شاعر اگر دردم یکی بودی چه بودی از کجاش بگیم حرف درمانی تا کی عمرمون تموم شد
  • فدایی ولایت IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    6 0
    ما هم : معتقدیم نباید شرایط کشور به گونه ادامه داشته باشد که از لسان مدیران در چنین جلساتی بشنویم و ببینیم برخی قضات در دادگستری و دادسرا رشوه میگیرند و مانع ایجاد حق حقوق مردم می‌شوند؛ لذا از شما و سایر عزیزان می‌خواهیم که به وضع و اوضاع این دادگاههاودادسرا ها برسید و مطمئن باشید ما موضوعات مرتبط با قوه قضائیه را دنبال خواهیم کرد.به حول قوه الهی و به فرمان رهبرعزیزتر... اگر گوش بفرمان رهبر هستید اول از تشکیلات خودتان شروع کنید
  • ناشناس IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    13 1
    این اختاپوس تمام کشور را گرفته، نه تنها خودرو سازی، ملت وکشور را دارن هر دو با هم نابود میکنن
  • هم وطن IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    15 0
    مردم از گرانی گیج شدند
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    11 0
    قرعه کشی راحذف کنیدقیمت رادرکارخانه ازادهرکس خواست ررودکارخانه بخردمتاسفانه نمی خواهندقرعه کشی ازبین برودچرامنفعت داردبرای سودجویان
  • سیامک IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    6 0
    یک گروه جهادی جان برکف مقتدر و نترس می خواهد که بادرنظر گرفتن قوه قضائیه فشل اتش باختیار عمل کنند مثل بچه های جبهه
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    10 0
    مملکت تخصص نیاز داره
  • نا شناس GB ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    10 0
    دادستانم که داره سخنرانی میکنه... پس کی عمل میکنه؟
  • علی GB ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    9 0
    تولید داخل نباید با بستن مرزها حمایت بشه... نتیجش میشه همین خودروسازی داخل... باید بزارید فقط کسانی که میتونن با دنیا رقابت کنند تولید کننده باشن...
  • Email IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    10 0
    فقط موندم مجموعه حاکمیت کشورمون با اینهمه دبدبه و کبکبه چطور زورشون به اختاپوسهای ناشناخته ! نمیرسه و نمیتونه اونها رو شناساییشون کنه و بازوی اونها رو قطع بکنه؟؟؟ البته واضح و مبرهن است که دلیل این بی اعتنایی و کوتاهی ها از بابت چیه !!!
  • سید IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    10 1
    تنها راه ورود خودروی خارجی برای رقابت در بازار ،البته مافیای خودرو همیشه مانع آن شدن
  • ناشناس IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    3 2
    آقای دادستان عزیز بلکه امثالی مثل شما به داد مردم گرسنه برسه
  • ناشناس IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    14 0
    آقای دادستان عزیز دست دزدها از مملکت قطع کن به داد مردم مظلوم برس دنیا فانی است یک پفک ناقابل شده ۱۵هزارتومان همه چی از سفره مردم خالی شده
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    سلام به داد کارگرها برسین سه تومان حقوق میگیریم دو ت احاره میدیم اثای دادستان اگه تونستی تخم مرغ روغن ماشین لاستیک ماشین درست کنید خوذرو سازی هم درست میشه
  • رضا IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    اگر نظام اموزشی ما خوب است استادان با دانشجویان و نخبگان بصورت جهادی در سرتاسر کشور به ابداع واختراع و الگو برداری در تولید تمام نیاز مندیهای کشور وصادرات اقدام کنند و...
  • جعفر IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 2
    باتشکر از دادستان محترم همان گونه که دعوای چندین ساله راهنمایی ورانندگی و با دفترخانه ها حل کردبن واین اچهافی که سالهای سال به مردم میشد وهزینه های اضافی واز مردم میگرفتن من به شما ایمان دارم.چون هیچ کسی نتوانسته بودبه این درگیری پایان بده که انشاالله این مشکل خودروسازان هم به دست مبارک شما حل شود.آرزوی هرایرانی داشتن یک خودرو برای رفاه خانوادش است ولی شرایطی ودرصنعت خودرو بوجود آوردن که یک کارگر ایرانی باحداقل حقوق تا آخرعمرش هم نمیتونه صاحب خودرو بشه .آیا قیمت واقعی خودروهمین است که این آقایان اعلام میکنند.ایا خودروهای وارداتی قیمتشون ازاین خودروهای وطنی پائین ترنیست شما رابه خدا جلوی این بی وجدانی ها را بگیرید.
  • سادات IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    یک کارگر خودرو سازی از یک فرهنگی خیلی بیشتر حقوق می گیرد و دز کنارش مزایای دیگری هم دارد چه رسد به کارمتدان و رده های بالاتر آن، تازه آن هم چه تولید می شود در این آشفته صنعت خودوسازی!!!!؟؟؟ آن وقت چه دفاعی می شود از حق و حقوقشان!!! اما وقت به نهادی که در واقع انسان سازی در آن جا شکل می گیرد، می رسد! همه عقب نشینی می کنند و متولیان رده های بالای آموزش و پرورش فقط به فکر پرکردن جیب های گشاد خودشان هستند!!!! یک بام و چند هوا !!! در یک کشور!!! چرا؟؟؟؟؟؟؟
  • سوسن IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    جناب اقای دادستان دیگران وشما زور میگویید کف دستی که مو ندارد شما در کنار همه که دستور کندن مو را میدهید خوب غیر ممکن است ونشدنی به قول معروف کنار گود نشسته اید و میگویید لنگش کن .....
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    آیا مسئله ایران خودرو از آزادسازی ساحل سخت تره
  • فانی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    هر چه بگندد نمکش میزنن وای بروزی که بگندد نمک
  • عطا IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 1
    اوضاع گرونی فقط کاش خودرو بود الان میخوای خونه تو دوغوز آبادم بخری باید کم کم یک میلیارد داشته باشید آیا به آدم معمولی با درآمد 3الا4میلیون چند سال باید کار کنه تازه اگه هیچی نخوره هیچی نپوشه باید 30سال کار کنه تازه اون موقع هم نمیتونه چون 30سال دیگه با این پول باید دوچرخه بخری ولی کشور مدیر صالح انسان درست کاروقاطع دنبال منافع شخصی نباشه خلاصه اینکه داریم ولی جایی که باید باشه نیست
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    دولت بايد براى حل مشكل درخواست كمك از مردم بكند مثل اينكه راه ديگرى باقى نمانده
  • علی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    دادستان کل کشور بعنوان یکی از عالیترین مقامات قوه قضائیه،اختیارات و توانایی‌های زیادی دارد.ایشان بعنوان مدعی العموم،میتوانستند برای شبکه مافیایی خودرو و وزیر قبلی ،پرونده قضایی تشکیل دهند.اینکه ایشان می‌فرمایند در دوره قبل ،ما هر کاری کردیم و نشد،واقعا مفهوم نیست.مملکت قوه قضاییه و رهبری فرزانه دارد که دستشان برای قطع کردن دست مفسدین،از طرف قانون کاملا باز است.رهبر فرزانه رییس کل قوا هستند و عزم ایشان،مبارزه با فساد است
  • نظر IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    فقط خودرو نيست!!! كل مملكت ريخته بهم...همه هم انگشتشان سمت همديگه هست و همديگه رو مقصر ميدونن...فرقي هم توي اين دولت و يا اون دولت نداره...اين حرفهاي فرمايشي و فقط حرف و حرف و حرف هم بدرت هيچكس نميخوره
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 0
      آقا دروغه همش دروغه دادستان کشورکه زورش به یک مجموع نرسه ووزارا بهش فایقندپس ماملت چندین ساله سرکاریم .شماکه زورتان نمی رسه پس مابریم بدنبال دعا وسحروجادو..وبا آب خوردن ودودکردن اسپندشایدگشایشی بشه
  • قاسم محمدی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    سلام برای خودم واین ملت مظلوم متاسفم که باوجود ابن همه شهید کسانی مانند زالو مشغول مکیدن خون ملت هستند چرا خودرو ملی شده قاتل ملی
  • US ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    نه بابا کدوم مافیا تایه چیزی میشه حی میگیم مافیا مافیا... دولت صدرصد خودشه دلال.. یه آدم معمولی که جرات نداره حتی یه ریال اضافه کنه اینا افرادین که باخوددولت بده بسون دارن
  • مهدی IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    حرف زدنو خوب بلدید..بیشراز این به شعور مردم توهین نکنید
  • ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    وزیر بهداشت از صمت بهتره ؟قربون اون وزیر بد روحانی بریملااقل حق وحقوقمونو میداد فوق العاده خاص کادر سلامت در سال 93مصمب شده رهبر تاکید کردند و ریس جمهور در روز پرستار دستوردادان اما وزیر به خاطر تینکه جیبش کم برسد حاضر به پرداخت نیست باید به کی دردهامونوبگیم