یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۴۳۴ میلیارد تومان صدقه مردمی، جمع‌آوری و در امور معیشتی نیازمندان هزینه شده است.

صندوق صدقات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب‌الله آسوده با تشریح عملکرد کمیته امداد در جذب صدقات مردمی، افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۴۳۴ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: از این میزان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق‌های خانگی و ۸۰ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیران به مراکز نیکوکاری جذب شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: میزان صدقات مردمی کمیته امداد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

آسوده با بیان اینکه دو میلیون و ۲۴۷ هزار خانوار در قالب پنج میلیون نفر تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند، تصریح کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

وی در ادامه با تقدیر از کمک‌های خیران و مردم نیکوکار اضافه کرد: حدود ۲۳ درصد از صدقه دریافتی به صورت کمک‌های موردی به مددجویان پرداخت شده و ۱۸ درصد نیز صرف کمک به ازدواج نیازمندان شده است. همچنین ۲۲ درصد در امور تعمیر، احداث و تکمیل مسکن و ۹ درصد نیز در امور درمان خانواده‌های تحت حمایت مصرف شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: حدود ۹ درصد صدقه دریافتی برای کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان هزینه شده و مابقی در اموری همچون تامین لوازم ضروری زندگی، بیماران صعب‌العلاج، کاریابی و آموزش مهارت‌های اشتغال، خدمات حقوقی، برنامه‌های فرهنگی و... به کار رفته اشت.

کد خبر 657039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha