هادی حجازی‌فر یکی از خوش‌اقبال‌ترین سینماگران ایرانی است و ای کاش قدر جایگاه به دست آمده‌اش را بداند و سفارش بازی در هر نقش و فیلمی را قبول نکند و خاطره خوش بازآفرینی چهره و شخصیت مهدی باکری را نگه دارد.

هادی حجازی فر

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از کیهان،  فیلم «موقعیت مهدی» پدیده چهلمین جشنواره فیلم فجر و اولین فیلم هادی حجازی فر اســت. این بازیگر- کارگردان، هم نخستین تجربه نقش آفرینی اش با فیلمی درباره یکی از ستارگان انقلاب و دفاع مقدس بود (احمد متوسلیان) و هم اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی اش (شهید مهدی باکری)؛ از این نظر، می توان او را یکی از خوش اقبال ترین سینماگران ایرانی دانست. ای کاش هادی حجازی فر، قدر جایگاه به دست آمده اش را بداند و سفارش بازی در هر نقش و فیلمی را قبول نکند و خاطره خوش بازآفرینی چهره و شخصیت مهدی باکری را نگه دارد؛ ای کاش!

سال هاســت که برچســب «فیلم ارزشی» بین منتقدان و روشــنفکران و خیلی از ســینماگران، مترادف فیلم شعارزده و پروپاگانداست! اما «موقعیت مهدی» هم یک فیلم به غایت ارزشــی است و هم این که به معنای واقعی کلمه ســینمایی است؛ دلیل رســیدن به این موفقیت، عبور فیلم ساز از حجاب تکنیک و رسیدن به فرم متناسب با محتواست که کاری دشــوار و پیچیده در تولید فیلم است.

یک فیلم ســهل و ممتنع که با شناخت عمیق از سوژه و محیط پیرامون او و تسلط بر فنون و تکنیک های ســینمایی به بار نشسته اســت. درنتیجه، حرکات دوربین، موســیقی، جلوه های ویــژه و حتی بازیگر بودن کاراکترها برای مخاطب محســوس نیست، یعنی آن قدر منسجم است و مصالح آن خوب ترکیب شــده است و مخاطب را در مرکز ماجراها و اتفاقات قرار می دهد که ما متوجه برســاخته بودن ماجراهای فیلم نمی شویم و گویی با واقعیت محض مواجه هســتیم.

کد خبر 656692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    هزاران هزار دانشجو ،دانس آموز ،معام ،دانشحو معلم کلاسهای درس را رها کردند و داوطلبانه عازم جبهه های حق علیه باطل شدن اما آخرش یک ارگان خاص تا توانست همه این رشادت ها و بزرگی ها و ایثارگری ها را به نام خودش مصادره کند هزاران هزار پرستار و پزشک کلاسهای درس و دانشگاه را رها کردند و رفتند داوطلبانه جبهه رفتند اما باز یک ارگان تا توانست همه این ایثارگریها را برای خودش مصادره کرد . .هزاران هزار کارگر و کارمند. وکشاورز عکاس خبرنگار و هنرمند و روحانی و طلبه ورزشکار ، همه داوطلبانه عازم شدند ..اما همه باز فقط یک ارگان همه اینها را برای خودش مصادره کرد سربازان اجباری ،به خاطر اجباری رفتند هر چند آنها همه جوان بودن. و چقدر خون ها که ریخته نشده .اما داوطلبانه که عازم شدند برای رضای خدا بود برای کشور و دین .نه اینکه الان سیاسی شود و عدهذایی از آن به نفع خود مصادره کنند.هجوم داوطلبانه اقشار مردم نباید سیاسی شود و به نفع گروه خاص مصادره شود شهیدان در قلب ما هستند هزار فیلم ساخته شود یا نشود آنها در قلب ما جایگاه شان تغییر نمی‌کند ولی من به شخصه به این فیلم ها رای نخواهم داد و به فیلم های ان
  • مریم IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    شهدا در قلب ما هستند ولی من به این فیلم ها اگر از نظر مردمی باشه رای نمی‌دم و به فیلم انتقادی رای میدهم .و همه جا هم می‌نویسم آزادی بیان باید باشد که نصفه نیمه خدا را شکر هست