معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به مردان مجرد بالای ۲۳ سال این فرجه و فرصت داده شده که در مدت زمان ۲ سال متاهل و بتوانند از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شوند.

مسکن ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمود محمودزاده افزود: مجردان باید تعهد دهند اگر در زمانی که پروژه و واحد مورد نظر آماده به تحویل شد، متاهل نبوده باشند، واجد شرایط نیستند و واحد از آنها گرفته می‌شود و به واجد شرایط دیگر تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای مردان مجرد بالای ۲۳ سال که به طور قطعی قصد ازدواج دارند، پروژه نهضت ملی مسکن یک فرصت بسیار مغتنمی است، اظهار کرد: این پروژه و سیاست‌گذاری معضل تاخیر در ازدواج ناشی از مشکل مسکن را برطرف می‌کند.

محمودزاده ادامه داد: براساس قانون، واگذاری مسکن در طرح‌های حمایتی به خانوارهای واجد شرایط انجام می‌شود و به غیر از ۵ گروه مجردی که از ابتدای قانون مستثنی از شرط تاهل بودند، قرار بر این شد که در طرح نهضت ملی مسکن مردان مجرد بالای ۲۳ سال با هدف تسهیل‌گری در تشکیل خانواده و تحقق ازدواج آسان جزو مشمولان ثبت نام قرار بگیرند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باید توجه داشته باشیم که هنوز خانواده‌های زیادی در صف انتظار یا در اولویت واگذاری مسکن در طرح‌های حمایتی هستند، از این‌رو تنها مجردانی که به طور قطعی قصد ازدواج تا دو سال آینده را دارند باید در این طرح ثبت نام کنند.    

محمودزاده تاکید کرد: به مردان مجرد بالای ۲۳ سال این فرجه و فرصت داده شده که در مدت زمان ۲ سال متاهل شوند و بتوانند از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شوند. مجردان باید تعهد دهند اگر در زمانی که پروژه و واحد مورد نظر آماده به تحویل شد، متاهل نبوده باشند، واجد شرایط نیستند و واحد از آنها گرفته می‌شود و به واجد شرایط دیگر تحویل داده خواهد شد.   

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که آیا واحد از افراد گرفته می‌شود یا پول زمین از آنها اخذ خواهد شد، اظهار کرد: این موضوع بستگی به شرایط دارد. روال و فرایند تعریف شده این است که اگر افراد متاهل نشده باشند، پول و آورده اولیه به آنها بازگردانده شود. اما اگر واحد مورد نظر متقاضی واجد شرایط نداشته باشد، قیمت واقعی زمین -بدون در نظر گرفتن تخفیفات دولتی برای این اراضی- از فرد گرفته می‌شود و سایر هزینه‌ها از جمله تخفیف در عوارض، مالیات و ... به روز شده و آن واحد با قیمت کارشناسی شده به مجرد ثبت نام کرده تحویل می‌شود. از این رو توصیه می‌کنیم فقط مجردهایی که از تاهل خود تا دو سال آینده اطمینان دارند ثبت نام کنند و البته این پروژه می‌تواند از نظر اقتصادی در زندگی شخصی افراد بسیار موثر باشد.       

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در زمان برگشت پول و آورده اولیه به مجردهایی که نتوانستند در مدت زمان معین متاهل شوند، بحث پرداخت سود برای خواب سپرده و پول افراد در نظر گرفته شده، گفت: خیر، برگشت پول به افراد بدون سود است چراکه بنگاه معاملاتی باز نکرده‌ایم که واحدی را از کسی بخریم و به فرد دیگر بفروشیم و از این محل سودی کسب کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره فرجه داده شده به مردان مجرد بالای ۲۳ سال در این طرح اظهار کرد: اعلام کرده‌ایم که افراد مجرد ثبت‌نام کرده باید در زمان تحویل واحدها متاهل شده باشند و طبق برنامه زمان‌بندی شده مدت زمان ساخت واحدها بین ۱.۵ تا ۲ سال است اما احتمالاً برخی از واحدها جزو استثنائات باشند و مدت زمان ساخت آنها طولانی‌تر باشد.   

بر اساس این گزارش طبق تصمیمات گرفته شده مدت زمان ثبت‌نام مجردها تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید شد.    

کد خبر 656635

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    1 1
    آخه خونه تو بیابون به چه درد مردم میخوره