سعید تشکری نویسنده و کارگردان نام آشنای مشهدی که به دلیل خون ریزی معده در بیمارستان بستری شده بود روز ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت.

سيد مهدي شجاعي

به مناسبت درگذشت این نویسنده مشهدی، سید مهدی شجاعی، نویسنده و روزنامه نگار نام آشنای کشور،  متنی در اختیار همشهری آنلاین گذاشته است که در ادامه می‌خوانید:

سید مهدی شجاعی:  «سعید تشکری» دست از جان شسته بود و با نفس مقدس قلم زنده بود
سعید تشکری

سعید تشکری نویسنده کتابهای آسمانی به محضر میزبان رئوف بار یافت.

سعید تشکری یکی از سرمایه های بی بدیل این مرز و بوم بود که قدر و منزلتش چنان که باید و شاید شناخته نشد و خسته و دل آزرده از بی مهری زمینیان به اهل آسمان پیوست.

نویسنده‌ای که عشق به اهل بیت عصمت -علیهم السلام- و بخصوص حضرت شمس الشموس -سلام الله علیه- در آثارش موج می زد و محصول پژوهش‌های توان فرسا و ریاضت های طاقت سوزش را کریمانه در طبق اخلاص می‌گذاشت و در قالبی فاخر و نفیس تقدیم مخاطبان تشنه می‌کرد.

سعید تشکری نویسنده ای توانمند، پرکار و خستگی ناشناس بود.

نویسنده‌ای که سالیان متمادی با سخت ترین بیماری های جسمی و عمیق ترین زخمهای روحی، کنار آمده بود اما از نوشتن کناره نگرفته بود.

نویسنده ای که دست از جان شسته بود و با نفس مقدس قلم زنده بود.

نویسنده‌ای که آسمانی‌ترین آثارش را در سخت ترین شرایط و بیشترین محدودیت خلق کرد.
و از برگ برگ آثارش بالهایی برای پرواز تا آستان محبوب ساخت.

نویسنده‌ای که اگر نه در ایران این زمان که هر زمان در هر کجای جهان می بود، اینچنین دچار غربت و مظلومیت نمی‌شد. در جایگاهی بایسته می‌نشست و مراقبتی شایسته از او صورت می‌گرفت. هر زمان و مکانی که نه جهل و شعبده و عوام‌فریبی که علم و ادب و هنر فضیلت محسوب می شد و سرنوشت فضیلت دست رذیلت سپرده نمی‌شد.

اما مع الاسف، در دور و دیاری که سکه رایج جهل است و دانش و بینش مذموم، ستاره ها غریبانه افول می‌کنند و چراغها دچار غفلت یا مهاجرت می شوند و گرنه در سکوتی سنگین به خاموشی می گرایند.

در دور و دیاری که بزرگان به بازی های کودکانه سیاست و قدرت مشغولند، کسانی متولی فرهنگ و ادب و هنر می‌شوند که خزف را از صدف باز نمی‌شناسند و سهل است که فقط سنگ و کلوخ را تکریم و تجلیل می کنند. 

خوشا به سعادت سعید تشکری که رندانه رخت خویش از این ورطه بیرون کشید و در سایه سار میزبان آسمانی و امام مهربانی مأوا گزید .

طوبی له و حسن مآب
سید مهدی شجاعی
١٤٠٠/١١/٢٠

کد خبر 656454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha