همزمان با گرم شدن تنور اجراهای آثار نمایشی، در دومین روز از چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، هنرمندان تئاتر ۲۱ اثر نمایشی را در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌های به مخاطبان ارائه می‌دهند.

بانوی محبوب من - تئاتر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دومین روز از چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی امروز دوشنبه (۱۸ بهمن) فعالیت خود را در ارائه آثار متنوع نمایشی به مخاطبان آغاز می‌کند که حجم استقبال از آثار نخستین روز این رویداد (۱۷ بهمن) با وجود همزمانی جشنواره تئاتر فجر با چهلمین جشنواره فیلم فجر از یک سو و از سویی دیگر شیوع موج ششم کرونا نه تنها هنرمندان، که مدیران این رویداد را غافلگیر و خوشحال کرد.

این حجم استقبال در نخستین روز نه تنها وعده روزهای گرم و شلوغ‌تر را در ایام پیش رو می‌دهد که بازتاب دهنده این اصل است که تئاتر در سایه برنامه‌ریزی مدیران و همت هنرمندان و اهالی خانواده این هنر زنده، پویا و جریان‌ساز توانسته جای خود را میان مخاطبان آثار هنری و سبد فرهنگی آنها در جامعه باز کند.

اجرای ۹ نمایش در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای

در دومین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گام چهلم، مجموعه تئاترشهر با چهار نمایش از مخاطبان دومین روز جشنواره چهلم میزبانی می‌کند.

بر این اساس، نمایش بانوی محبوب من به نویسندگی آلن جی لرنر با کارگردانی گلاب آدینه، تک اجرای خود را ساعت ۱۷ در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر با مدت زمان ۱۶۵ دقیقه به صحنه می‌برد.

اجرای ۲۱ نمایش در دومین روز جشنواره تئاتر فجر

سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ میزبان نمایش آسانسور نداره به نویسندگی سباستین تیری و کارگردانی لبخند بدیعی با مدت زمان ۶۰ دقیقه خواهد بود.

نمایش مصریه به نویسندگی لادن قناد و کارگردانی اکبر آیین از شهر یاسوج با مدت زمان ۴۵ دقیقه در تالار سایه طی دو سانس ۱۷ و ۱۹ به صحنه می رود.

تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر در دومین روز جشنواره چهلم از نمایش بعضی‌ها رو باید دورادور دوست داشت به نویسندگی و کارگردانی علی بابایی از کرج با مدت زمان ۵۰ دقیقه در دو سانس ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ میزبانی می‌کند.

تالار مولوی در روز دوشنبه (۱۸ بهمن ماه) طی دو اجرا در ساعت‌های ۱۵:۳۰ و ۱۹ میزبان نمایش سالخوردگی به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی مشترک سیدیاسر هاشم‌زاده و کامران جباری از استان کردستان با مدت زمان ۹۰ دقیقه خواهد بود. 

تنها اثر گروه‌های خارجی حاضر در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دومین روز متعلق به نمایش سا کو، اهل لورتسی از کشور ارمنستان است.

این اثر نمایشی به نویسندگی هوانس تومانیان و کارگردانی نارینه گریگوریان تولید شده است با مدت زمان ۵۰ دقیقه طی دو سانس ۱۷ و ۲۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

تالار استاد سمندریان، تماشاخانه ایرانشهر نیز در دومین روز اجراهای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئتر فجر از نمایش درخشش صبحگاهی سیاره ناهید به نویسندگی مشترک مسعود عقلی، مهسا غفوریان و کارگردانی مسعود عقلی از مشهد با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ میزبانی خواهد کرد.

تالار حافظ که در نخسین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گام چهلم میزبان نمایشی نبود، در دومین روز این رخداد (دوشنبه ۱۸ بهمن ماه) میزبان نمایش موزه معصومیت به نویسندگی و کارگردانی مشترک نسیم ادبی و ندا شاهرخی با مدت زمان ۷۰ دقیقه در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۹ خواهد بود.

برج آزادی نیز که در جشنواره چهلم تئاتر فجر به عنوان یکی از سالن‌های میزبان این رویداد حضور دارد، در تمام روزهای جشنواره از ساعت ۱۸ میزبان نمایش یک ماه، هزار آسمان به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی با مدت زمان ۸۰ دقیقه خواهد بود.

این نمایش درباره یکی از شهدای مدافع حرم است که توسط نامه‌ای عاشقانه محل شهادتش را با زبان ستاره‌ها برای همسرش بازگو می‌کند و همسرش که ستاره‌شناس است، متوجه زبان اشاره در نامه می‌شود. در این میان پدرش که مردی متنفذ و قدرتمند است، او را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

مهمانی ۷ نمایش در بخش تئاتر خیابانی

در بخش تئاتر خیابانی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز که آثار این بخش بنا به اعلام ستاد اجرایی در محوطه مجموعه تئاترشهر و محوطه خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌روند، در دومین روز جشنواره چهلم (دوشنبه ۱۸ بهمن) ۷ نمایش به استقبال مخاطبان می‌روند.

در محوطه مجوعه تئاترشهر از ساعت ۱۱ نمایش روزگار سرد به نویسندگی امیر زارع‌زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی، ساعت ۱۱:۳۰ نمایش یک شهر زیبا به نویسندگی مرتضی اسدی‌مرام و کارگردانی بهاره سعیدی‌پناه، ساعت ۱۶ نمایش کربلای آب به نویسندگی علی بیداویسی و کارگردانی مشترک علی بیداویسی، سولماز محمدی، ساعت ۱۷ نمایش طوطی و بازرگان به نویسندگی و کاگردانی حیدر رضایی و ساعت ۱۸:۱۵ نمایش آلتن آی به نویسندگی و کارگردانی محمود فرضی‌نژاد اجرا می‌شوند.

همچنین محوطه خانه هنرمندان در دومین روز از اجراهای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش نمایش‌های خیابانی در دو ساعت ۱۶ و ۱۶:۱۳ به ترتیب از دو نمایش درشکه گرسنگان به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی و ۲۵ متر آرزو به نویسندگی و کارگردانی سیدپویا امامی میزبانی خواد کرد.

اجرای ۵ نمایش در بخش دیگرگونه‌ها

در بخش دیگرگونه‌های اجرایی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ در نخستین روز این رویداد پنج نمایش به استقبال مخاطبان می‌روند.

نمایش بی زمان به نویسندگی و کارگردانی پروین هادی‌نیا از تهران ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه ملک به مدت ۷۵ دقیقه اجرا خواهد شد.

نمایش دگردیسی شاعرانه یک گیشا به نویسندگی و کارگردانی عیسی صادقی‌بهمنی از بندرعباس ساعت ۱۴ و ۱۶ در محوطه پارک آبشار به مدت ۳۵ دقیقه اجرا خواهد شد.

نمایش رها به نویسندگی امیر عباسیان و کارگردانی مهیار جوادی‌ها از تهران ساعت ۲۰ به صورت گردشی از مبدا اتوبان کردستان به مدت ۱۲۰ دقیقه و ویژه یک تماشاگر اجراخواهد شد.

نمایش شماره ۳ به نویسندگی و کارگردانی نیلوفر صمدی از تهران ساعت ۱۶:۳۰ در سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

نمایش هفت تا نه و نیم به کارگردانی مریم خلیلی از تهران ساعت ۱۸ از مبدا میدان راه آهن ابتدای خیابان مختاری به مدت ۷۰ دقیقه اجرا خواهد شد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه برای نخستین بار در طول حیاتش افتتاحیه خود را روز ۱۵ بهمن ماه در یزد پشت سر گذاشت. جشنواره چهلم با میزبانی از ۱۰۹ گروه نمایشی از سراسر کشور و هفت کشور مهمان (تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه جشنواره) تا ۲۶ بهمن ماه در ۱۰ بخش (۶ بخش اجرایی و 4 بخش نمایشگاهی و اسنادی) برگزار خواهد شد.

کد خبر 655605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تئاتر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha