مجموع نظرات: ۷
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
۰ نفر

فرماندار خرم‌آباد توضیحاتی در خصوص حادثه خودسوزی دستفروش خرم‌آبادی ارائه داد.

جعفر طولابی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جعفر طولابی گفت: آنچه که شهرداری خرم‌آباد به ما گزارش دادند و بررسی کردیم گویا غروب روز گذشته بین ساعات ۱۸:۰۰ و ۱۸:۳۰ دقیقه مامورین سدمعبر در میدان امام حسین (ع) (شقایق) خرم‌آباد به دستفروشانی که بساط پهن کرده و سد معبر ایجاد کردند تذکر دادند و پس از تذکر اکثر دست فروشان رعایت می‌کنند و فرد مذکور مقاومت کرده و شروع به جر و بحث با مامورین سد معبر می‌کند و ظاهرا عصبی می‌شود.

وی ادامه داد: مامورین برخورد خشنی با این فرد نداشتند و چون جر و بحث می‌کنند فرد مذکور عصبی شده و اقدام به خودسوزی می‌کند.

فرماندار خرم‌آباد بیان کرد: یکی از مامورین شهرداری که در خاموش کردن آتش این فرد کمک می‌کنند نیز از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی می‌شود.

طولابی گفت: فرد مذکور و مامور شهرداری برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شوند و الان در حال درمان هستند.

وی بیان کرد: مبارزه با سدمعبر کاری قانونی است و سبب نارضایتی شهروندان می‌شود و مردم از ایجاد سد معبر گلایه‌مند هستند.

فرماندار اضافه کرد: تذکرات لازم به شهرداری مرکز استان داده شده تا مامورین را توجیه کنند.

طولابی ادامه داد: افراد در خیابان‌های مرکزی پرازدحام شهر خرم‌آباد برای فروش اجناس خود حضور پیدا می‌کنند که قبلا در کارگروه‌های مختلف مصوب شده که شهرداری در مناطق مختلف شهر، مکان‌های مناسبی را برای هدایت دستفروشان و استقرار آنان فراهم کند منتها توجیه شهرداری این است که این افراد استقبال نمی‌کنند و عمدتا اصرار دارند در خیابان‌های مرکزی شهر مستقر شوند.

وی افزود: در خیابان‌های اصلی شهر مکان مناسب برای استقرار دستفروشان وجود ندارد که حالت بازارچه داشته باشد.

فرماندار مرکز لرستان بیان کرد: در حاشیه و خارج شهر مکان‌هایی وجود دارد و شهرداری آمادگی دارد آنها را مستقر کنند اما دستفروشان استقبال نمی‌کنند.

طولابی خاطرنشان کرد: از طرفی مردم نیز با مشکلات معیشتی و اقتصادی و وضعیت بیکاری مواجه هستند و مجبور به دستفروشی هستند.

وی افزود: مکتوب به شهردار تذکر دادیم که افرادی را که برای مقابله با سد معبر به کار می‌گیرند به شکل ارشادی و تذکر اقدام کنند نه اینکه رفتار آنها سبب مقاومت مردم و نهایت منجر به چنین حوادثی شود.

فرماندار خرم‌آباد گفت: باید مردم از این موضوع مقابله با سد معبر که قانون است توجیه شوند و اخطار به گونه‌ای نباشد که سبب ناراحتی و عصبانیت افراد شود و این گونه حوادث را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 654794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حسن IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    5 0
    مردم از مسولین اجرایی قانون را می خواهند در عوض رانت بازی هم نکنند
  • نا3 IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    8 0
    باسلام 42سال گذشته فقر بیکاری جوانان مشکلات معیشتی و اقتصادی گرانی و تورم وبیماری روحی و معضلات اجتماعی و حوادث تلخ جامعه وتحریم و انزوا ناکارآمدی نظام ایران گرفته عده‌ای بفکر شعار دادن هستند