صبح امروز (پنج شنبه) یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن طی تماسی با امیرعبداللهیان در خصوص روند روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

ایران و ژاپن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ژاپن روابط دو کشور را تاریخی و بسیار مهم خواند.

وی ضمن حمایت از مذاکرات وین برای رفع تحریم ها و توافق هسته‌ای، بر ضرورت اقدامات جدی از سوی همه طرف ها در راستای پایبندی و عمل به تعهدات خود و اغتنام فرصت کنونی برای دستیابی به توافق تاکید کرد.

وی همچنین بر وجود زمینه های مساعد برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی بین ایران و ژاپن با رفع موانع موجود تاکید و از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به توکیو دعوت کرد.

امیر عبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف و متنوع با کشور ژاپن استقبال کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن استقبال از دعوت همتای ژاپنی خود، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت در سفر به توکیو و دیدار با مقامات ژاپن، توسعه و ارتقای همه جانبه روابط ایران با ژاپن به عنوان دوست قدیمی کشورمان از نزدیک مورد پیگیری و رایزنی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از اهتمام و اعلام آمادگی ژاپن برای کمک به‌پیشرفت در مذاکرات وین تشکر نمود و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قابل اتکا تاکید نمود.

همچنین وزارت امور خارجه ژاپن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، هایاشی یوشیماسا و حسین امیرعبداللهیان وزرای امور خارجه ژاپن و ایران برای دومین بار با یکدیگر به صورت تلفنی گفت وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: دو وزیر در رایزنی های خود درباره روابط دوجانبه میان ایران و ژاپن بحث و تبادل نظر کردند. آنها همچنین درخصوص اوضاع ایران و غرب آسیا در سایه تحقق صلح و ثبات در این منطقه گفت وگو کردند و طرفین تصمیم گرفتند به ارتباطات نزدیک خود ادامه دهند.

کد خبر 654736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha