دو مقام آمریکایی روز چهارشنبه گفتند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با اعزام نیروهای اضافی به شرق اروپا موافقت کرده است، زیرا واشنگتن می‌خواهد متحدان خود را در برابر آنچه که تهدید روسیه برای حمله به اوکراین توصیف کرده، تقویت کند.

نیروهای آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات گفت که حدود ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی از ایالات متحده به لهستان و آلمان اعزام خواهند شد؛ در حالی که حدود ۱۰۰۰ سرباز مستقر در آلمان به رومانی خواهند رفت.

به‌نظر می‌رسد، روسیه تمایلی برای نشان دادن سازش ندارد، کرملین، نخست‌وزیر بریتانیا، بوریس جانسون را «کاملا گیج‌شده» خواند و مسخره کرد و سیاستمداران بریتانیایی را به‌خاطر «حماقت و نادانی»شان مورد تمسخر قرار داد.

مسکو که بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را در نزدیکی مرزهای اوکراین متمرکز کرده است، هرگونه طرحی برای حمله به همسایه خود را رد می‌کند، اما می‌گوید در صورت عدم برآورده شدن خواسته‌هایش، از جمله قول ناتو برای عدم پذیرش کی‌یف، می‌تواند اقدامات نظامی نامشخصی انجام دهد.

کرملین آتش لفاظی خود را در حالی متوجه جانسون کرده است که او تماس تلفنی با پوتین را در روز دوشنبه لغو کرد تا به سؤالات پارلمان درباره رویدادهای مهیج در دفتر داونینگ استریت در طول قرنطینه کووید-۱۹ پاسخ دهد. جانسون روز سه‌شنبه از کی‌یف بازدید و در آنجا روسیه را به نگه داشتن اسلحه بر سر اوکراین متهم کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت که روسیه هیچ برنامه‌ای برای تماس تلفنی با جانسون نداشته است، اما افزود: «معقول است که با هر کسی صحبت کنیم. روسیه و رئیس‌جمهور پوتین آماده هستند تا با همه ارتباط برقرار کنند. حتی برای کسی که کاملاً گیج شده است.»

بیشتر بخوانید:

وزارت خارجه روسیه پا را فراتر گذاشت و لیز تراس، وزیر امور خارجه را به دلیل اینکه بریتانیا در حال ارسال تدارکات به «متحدان بالتیک خود در سراسر دریای سیاه» است، مسخره کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک پست وبلاگی نوشت: «خانم تراس، دانش شما از تاریخ در مقایسه با دانش جغرافیایی شما چیزی نیست. اگر کسی باید از چیزی نجات پیدا کند، آن دنیاست که باید از حماقت و نادانی سیاستمداران بریتانیایی، نجات پیدا کند.»

کد خبر 654626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha