ووپی گلدبرگ به دلیل حرف بحث‌برانگیزش درباره نژادی نبودن ماجرای هولوکاست از برنامه «ویو» کنار گذاشته شد.

ووپی گلدبرگ

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی نوشت: ووپی گلدبرگ بازیگر و کمدین آمریکایی که برای بازی در فیلم «روح» جایزه اسکار و گلدن گلوب و بفتا دریافت کرد، به مدت ۲ هفته از برنامه «ویو» کنار گذاشته شده چون اخیرا گفته بود هولوکاست موضوعی نژادی نبوده است.

کیم گادوین رئیس شبکه ای‌بی‌سی نیوز که این برنامه را پخش می‌کند در بیانیه‌ای این خبر را اعلام کرد و گفت با وجود اینکه گلدبرگ معذرت‌خواهی کرده است، از او خواستیم از این زمان برای یاد گرفتن در مورد اثرات صحبت‌هایش استفاده کند.

وی اضافه کرد: کل سازمان ای‌بی‌سی نیوز کنار همکاران، دوستان، خانواده و جوامع یهودی‌مان می‌ایستد.

گلدبرگ این حرف را در برنامه روز دوشنبه زده بود. وی داشت درباره ممنوع شدن یک رمان غیرداستانی توسط مدرسه‌ای در تنسی صحبت می کرد که داستانش درباره تجربه یک مرد در هولوکاست بود.

گلدبرگ گفته بود: بیایید راستش را بگوییم چون هولوکاست درباره نژاد نیست. درباره رفتار غیرانسانی انسان‌ها با یکدیگر است.

وی تاکید کرده بود در هولوکاست یک نژاد مطرح بود و آن هم نژاد سفید بود اما گروهی از همین انسان‌های سفید علیه گروهی دیگر ظلم کرده بودند بنابراین این موضوع را نباید نژادی خواند.

این صحبت‌ها باعث شد سازمان‌های یهودی آمریکا به سرعت انتقاد کنند و بگویند که نازی‌ها قصد داشتند به خاطر اینکه یهودی‌ها را نژاد پایین‌تر می‌دانستند آنها را به طور سیستماتیک حذف کنند.

گلدبرگ در برنامه بعدی معذرت‌خواهی کرد و گفت می‌داند کلمات اهمیت دارند و این صحبت‌های وی ممکن است موجب ناراحتی برخی یهودیان شده باشد ولی او نمی‌خواست آنها را ناراحت کند.

ووپی گلدبرگ بازیگر فیلم مشهور «روح» یکی از چهره‌های هالیوودی است که همیشه در دفاع از صلح و حقوق سیاه‌پوستان صحبت کرده است.

کد خبر 654467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha