وزیر بهداشت گفت: امکان ایجاد شعب دانشگاهی را در لبنان داریم، البته دانشگاه‌های علوم پزشکی با دانشگاه‌های لبنان همکاری دارند و می توانیم تبادل استاد و دانشجو را گسترش دهیم.

بهرام عین اللهی - وزیر بهداشت دولت سیزدهم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با حسن محمد عباس سفیر لبنان در ایران افزود: ایران توانسته با ۶ مرکز تولیدی واکسن کرونا با پلتفرم های مختلف، گام‌هایی را در مقابله با کرونا بردارد.  

وی اظهار داشت: با تسریع و گسترش پوشش واکسیناسیون در ماه های اخیر، میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در ایران علیرغم وسعت درگیری با اُمیکرون در کشور و ایجاد موج ششم بیماری اما روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ نفر است.

عین‌اللهی گفت: ۹۰ درصد جمعیت هدف کشور یک دوز ،حدود ۸۱ درصد ۲ دوز و ۲۵ درصد نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

علاقه داریم کشورهای اسلامی بدون مرز و ویزا باشند

وزیر بهداشت تصریح کرد: علاقه داریم که کشورهای مسلمان منطقه، ارتباطات بیشتری در زمینه های مختلف پزشکی، برگزاری کنفرانس های علمی و تحقیقات و پژوهش های مشترک و کاربردی، داشته باشند. در اروپا مرز بین کشورها برداشته شده و کشورها با یکدیگر مراوده علمی دارند و کنفرانس های علمی مشترکی برگزار می کنند و هر کدام از کشورهای اروپایی، همانند شهرهای یک کشور هستند و علاقه داریم که در آینده، کشورهای اسلامی بدون مرز و ویزا باشند.  

عین‌اللهی یادآور شد: آمادگی داریم که کنفرانس های مشترک در رشته های مختلف پزشکی را در لبنان یا ایران برگزار کنیم و دانشمندان ما در این کنفرانس ها حضور داشته باشند و با همکاران خود در لبنان، تبادل نظر داشته باشند.  

وی افزود: در حال حاضر ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز ایران در داخل تولید می شود و در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، ایران پیشرفت های خیلی خوبی داشته و امیدواریم بتوانیم شاهد تقویت تبادل دارو و تجهیزات پزشکی بین دو کشور و تسریع در ثبت داروهای ایرانی در لبنان باشیم.   

کد خبر 654235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha