خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر یک جامعه قوی و قدرتمند را طلب می‌کنیم، نخستین شرطش آن است که در رأس هرم قدرت، شایسته ترین فرد قرار گیرد.

ابوترابي‌فرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن که در حرم امام راحل برگزار شد با تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی، اظهار کرد: آثار علمی او مشعل‌های فراوانی فراروی جامعه اسلامی و شیعه است. شخصی که با حکم امام (ره) به عنوان نخستین دبیر شورای نگهبان و در سخت‌ترین شرایط با ذکاوت و دقت ایفای نقش کرد.

وی افزود: آیت الله صافی گلپایگانی در تدوین قانون نیز ایفای نقش کرد و  دغدغه انقلاب، تقویت نظام و اقتدار رهبری معظم در دستور کار او بود.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: ایشان گاهی در مسائل مهم و خطیر با حقیر در جایگاه نایب رئیس مجلس تماس تلفنی داشت و مسائل خود را پیگیری می‌کرد و انصافاً برای عزت نظام و رهبری عمر خود را در این چند دهه سپری کردند؛ روح بلند او با اولیای الهی، فقها و اولیای معصوم محشور باشد.

ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به آغاز  ایام پیروزی انقلاب، گفت: ۱۲ بهمن یادآور آغاز شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران با هویت اسلامی، دینی و مبتنی بر ارزش‌های والای قرآن است.

وی تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران غیبت امام عصر (عج) با الهام از مبانی قطعی و مسلم عقلی و دینی و با محوریت یک شخصیت تربیت یافته در مکتب قرآن و آراسته به مقام والای فقاهت، عدالت، بصیرت سیاسی، دانش و شناخت عمیق از امت اسلام و مصالح آن شکل گرفت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مدیریت جامعه اسلامی باید در دست شایسته ترین و تواناترین افراد قرار گیرد، تصریح کرد: اگر یک جامعه قوی و قدرتمند را طلب می‌کنیم و در اندیشه ساخت جامعه‌ای هستیم که بر اصول قطعی عقلی، علمی و دینی استوار باشد، نخستین شرطش آن است که در رأس هرم قدرت، شایسته ترین فرد قرار گیرد.

کد خبر 654212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha