وزیر بازرگانی دولت سازندگی گفت: ما خودروسازی ها را نٌنٌر کرده‌ و به حمایت‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه آنها را رها کرده‌ایم.

یحیی آل اسحاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یحیی آل اسحاق وزیر بازرگانی دولت سازندگی با اشاره به ضعف خودروسازی‌ها و عدم رضایت از کیفیت خودروهای تولیدی، اظهار داشت: مسئله خودروسازی در ایران خیلی عمیق‌تر از ظواهر بحث است و واقعیت این است که نگاهی که به حوزه خودرو و مدیریت آن انجام شده، از قبل انقلاب و دوران واردات پیکان توسط خیامی شروع شد و بعد از انقلاب نیز رویکرد عوض نشد و سپس تحت عناوین مختلف و بعضاً برخی شعارها و دلسوزی‌ها و مصلحت‌سنجی‌ها کار به اینجا کشیده شد که می‌بینیم.

وضعیت کنونی خودروسازی کشور واقعاً فاجعه است

آل اسحاق با بیان اینکه وضعیت کنونی خودروسازی کشور واقعاً فاجعه است، گفت: فاجعه از این جهت است که زمانی که در سال ۶۸ مسئولیتی در وزارت بازرگانی داشتم، سفری به کشور کره‌جنوبی کردم و آن موقع همین پراید را در آنجا تولید می‌کردند و الان پراید بعد از این مدت هنوز خودروی تولیدی خودروسازهای کشور است و خسارت‌های بسیار بالای جانی را منجر شده و قیمتش به۱۵۰ میلیون رسیده است.

قیمت تمام‌شده پراید ۵۰ میلیون است نه ۱۵۰میلیون

وی با اشاره به اینکه با نرخ ارز ۳۰هزار تومان قیمت تمام شده پراید باید ۵۰ میلیون تومان باشد،‌ اظهار داشت: پراید مصرف ضعیف‌ترین قشر جامعه است و با آن کار می‌کند و  به عنوان تاکسی از آن استفاده می‌کند ولی این قشر مستضعف باید ۱۵۰ میلیون تومان بابت آن بدهد و خودروساز نیز همه حمایت‌ها را دریافت کند.

خودروسازان ۸۰هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارند

 آل اسحاق گفت: خودروسازان ایران حدود ۸۰هزار میلیارد تومان به نظام بانکی بدهکار هستند و در عین حال نظام و ملت هر حمایت و تعرفه ۹۰ درصد را تحمل کرده‌اند تا این‌ها رشد کنند ولی الان کارشان به اینجا کشیده که در یک تصادف یک ایربگ ندارند.

وی تصریح کرد: این مسئله مقداری به رویکرد ما نسبت به این صنعت برمی‌گردد و این در حالی است که این خودروسازی‌ها فرصت‌های بسیار زیادی در کشور دارند.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی افزود: خودروسازی در ایران حدود یک میلیون بازار دارد و هر خودرو سازی که یک میلیون مشتری داشته باشد، با یک فرصت بزرگ مواجه هست؛ در حالی که خودروسازی‌های همانند خودروسازی‌های ما در دنیا حدود چندهزار تولید دارند نه یک میلیون بازار مصرف؛ و اینگونه نیست که مردم در صف بایستند، نوبت بگیرند، قرعه‌کشی کنند و پیش‌پرداخت بدهند و با هزاران درد سر یک خودرو خریداری کنند.

فاصله قیمت تمام شده و فروش به جیب عده‌ای رانت‌خوار می‌رود

وزیر بازرگانی دولت سازندگی با اشاره به فسادهای موجود در خودروسازی‌ها بیان داشت: فاصله بین قیمت تمام شده و قیمتی که به مردم فروخته می‌شود همگی دست یک عده ای رانت‌خوار می‌رود که همه از آنها می‌نالیم.

خودروسازی به حیاط خلوت برخی سیاسیون تبدیل شده

 آل اسحاق تاکید کرد: خودروسازی‌های ما به حیاط خلوتی برای برخی جریان‌های‌سیاسی و مرکزی بدل شده‌اند که از هر طرف که نگاه می‌کنیم مرکز فساد و مرکز تامین مالی برخی جریان های سیاسی و ذینفعان بازدارنده رانت‌خوار هستند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی خودروسازی‌ها از نگاه فنی و چه با هر نگاه دیگری قابل توجیه نیست، تصریح کرد: واژه «خودکفایی» و «حمایت» درست تعریف نشده و این دو واژه اگر از روز اول درست ترجمه می‌شد، رویکردها به این سمت نمی‌رفت.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی گفت: آیا با انحصار خودکفایی ایجاد می‌شود و آیا هر محصولی به هر قیمتی و به هر شرایطی تولید شود باید از آن حمایت کرد و باید نگوییم بالای چشمت ابروست؟ چرا قیمت تمام شده و کیفیت این گونه است؟

آل اسحاق افزود: آیا حمایت به معنای آن است که هر کاری کردند از آن حمایت کنیم؟ من در کمیته امداد مسئول بودم و یک بار خدمت امام(ره) رسیدیم و ایشان گفتند «حمایت ها طوری نباشد که اینها تا ابد به شما وصل باشند» و وقتی حضرت امام این حرف را راجع به فقرا گفتند، تکلیف نسبت به حمایت از صنعت مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: خودکفایی به معنای آن است که این‌ها از زیر حمایت بیرون بیایند و در تربیت خانوادگی نیز پدر و مادری که فرزندش را نٌنٌر بار بیاورد، تا آخر وصل به خانواده می‌شود و ما خودروسازی ها را نٌنٌر کرده‌ و به حمایت‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه ولشان کرده‌ایم و سپس در اختیار جریان‌های سیاسی قرار داده‌ایم.

آل اسحاق تاکید کرد: یکی از مسائل مهم این است که با متر سیاسی خواستیم یک کار فنی و اقتصادی را هدایت کنیم در صورتی‌که در خودروسازی دارای ده‌ها هزار نفر فرصت شغلی است و میلیاردها دلار تراکنش مالی دارد و ابزار قدرتمندی برای معامله است.

وی افزود: اگر این را دست یک سیاستمدار بدهید، این چند هزار نفر را عنوان یک ظرفیت رای حساب می‌کند و این‌گونه نگاه می‌کند که می‌توانم تمامی اعضای حزب خود را در این صنعت جا بدهم و از سویی نیز هزاران میلیارد رفت و آمد مالی این صنعت است و این بهترین محیط برای یک سیاستمدار است که یک مدیر سیاسی را در آنجا منصوب و خودروسازی را تبدیل به حیاط خلوت سیاسی کند.

وی ادامه داد: اگر یک مدیر اقتصادی در خودروسازی باشد، اولین کاری که می‌کند این است که کیفیت و قیمت تمام شده و مسائل فنی را مورد بررسی قرار می‌دهد و یکی دیگر از گرفتاری‌های ما برخورد سیاسی با این صنعت است و تا زمانی که این برخورد سیاسی به برخورد اقتصادی و فنی مهندسی تبدیل نشود همین آش و همین کاسه است.

وی تاکید کرد: یکی از شخصیت های سیاسی می‌گفت که ابتدای جاده تهران کرج دو صنعت هوافضا و دیگری خودروسازی هست که سرنوشتی جدا از هم دارند، چون این دو صنعت دو رویکردی متفاوت با هم داشته‌اند و مشکل بر سر رویکردها و نگاه‌ها هست.

یک پررویی مزمن در خودروسازی‌ها وجود دارد

آل اسحاق با انتقاد از نگاه خودروسازان به جامعه و پاسخگویی آنان تصریح کرد: بدتر از همه این‌ها این است که یک پررویی مزمن در خودروسازی‌ها هست و در حالی که ۸۰ هزار میلیارد تومان به نظام بانکی بدهکار هستند و خودرو ۵۰ میلیونی را ۱۵۰ میلیون می فروشند و به ریش مردم می‌خندند و ککشان هم نمی‌گزد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که خودروسازی‌ها احساس کنند انحصار در اختیارشان هست هیچ کسی نمی‌تواند برای خودروسازی کشور کاری کند، خاطرنشان کرد: قدرت و مافیایی که در خودروسازی‌ها هست،‌ هر دولتی بیاید همین کار را می‌کند و اساساً به دولت‌ها ربط ندارد و خودشان دولت در دولت هستند.

تا انحصار و حمایت‌های بی‌منطق هست مشکل خودرو حل نمی‌شود

وزیر اسبق بازرگانی تاکید کرد: تا زمانی که نظام انحصار و حمایت‌های بی‌منطق هست و معنای خودکفایی و حمایت درست ترجمه نشده و با ذی‌نفعان با التماس و خواهش برخورد شود و قاطعانه برخورد نشود، مشکل حل نمی‌شود.

خودروسازی‌ها از شعارهای انقلابی سوء استفاده کرده اند

آل اسحاق با بیان اینکه خودروسازی‌ها از شعارهای انقلابی سوء استفاده کرده اند و هزینه‌های بالایی را در حوزه نظام بانکی و سلامت به کشور متحمل کرده‌اند، تصریح کرد: نگاه به صنعت خودروسازی اگر بصورت مبنایی عوض نشود، ذی‌نفعان بازدارنده همه را به صلابه می‌کشند.

ماجرای تهدید به ایجاد تجمع کارگری توسط یک مدیر خودروسازی

وزیر بازرگانی دولت سازندگی با اشاره به نقل قولی از سوی یکی از مدیران خودروسازی در یک جلسه بیان داشت: دادستانی چند سال قبل جلسه‌ای برای وصول مطالبات بانکی گذاشته بود و وقتی به مدیر خودروسازی گفتند که چرا مطالبات آن را پرداخت نمی‌کنید، گفتند «نداریم که بدهیم»؛ و وقتی نماینده دادستان گفت که «در این صورت بانک حق اقدام قضایی دارد»، آن مدیر خودروسازی گفت «هیچ اشکالی ندارد و من فردا هزار کارگر را وسط  خیابان می‌ریزم».

حتماً راهکاری برای خروج از این وضعیت وجود دارد

آل اسحاق در پاسخ به سوالی در خصوص راهکار خروج از این وضعیت گفت: حتماً راهکاری برای خروج از این وضعیت وجود دارد ولی اعمال اقتدار لازم است.

کد خبر 653874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 146
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 48
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    195 3
    شما خوشبینانه گفتی وگرنه قیمت واقعی همه ماشینهای ایرانی حتی باارز۳۰۰۰۰تومانی زیر ۴۰میلیون هست واین دوشرکت یاغی همراه مافیای قدرت ودلالان و...دارن خون مردم بدبخت را میخورن وهیچ کس هم پاسخگوی این ظلم اشکارنیست حالا که رهبری هم ازوضع وحشتناک موجود گله کرده بهترین فرصت برای ازادسازی واردات خودروها واصلاح وکاهش فوری قیمتها هست
    • عبدالله IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      118 5
      کل ثروت مملکت و رانت های دیگه افتاده دست یک گروه خاص که همه جا رو قبضه کردن زندگی و آسایش مردم توسط اینها به گروگان گرفته شده و کسی نمیتونه کاری کنه چون همه مملکت دست خودشونه
    • ایرانی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      66 4
      سزای گرانفروشی نخریدن هست نخرید تا همانطور که مردم را به خاک سیاه نشاندند خودشان هم خاکستر شند دولت و سازمان بازنشستگی سهامدار هستند و تا کم میارند قیمت را بالا می برند و علاجش تحریم این دو خودرو سازه
    • وطن IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      40 1
      نرخ گذاری از طرف صنایع خودرو زمانی معنا پیدا می کند که واردات آزاد باشد نه اینکه واردات ممنوع و یا قطره چکانی باشد بعد بیایند نرخ گذاری را بر عهده کارخانه بگذارند . با این روند گویی در کشور نه اراده ای است و نه مسئولی که به فکر ملت باشد بحث خودرو مگر چقدر ارزش دارد که ذهن ملت را با آن درگیر کرده اند با شعار حفظ قطعه ساز در شعار ، در عمل با تولید محصولات بی کیفیت و واردات قطعات بی کیفیت و کم ارزش هم کمر قطعه ساز و هم کمر ملت را می شکنند . این روند صنایع خودرو نشان از رانت و فساد و ذینفع بودن سهامدار بودن نهادهای حکومتی و دولتی و ... که صاحبان قدرت و ثروت هستند می باشد چطور ممکن است در کشور اسلامی اینقدر بی برنامه گی و خیانت در حق ملت باشد .
    • غلامرضا رحیمی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      15 35
      ما انقلاب نکردیم پراید ارزون بشه. دشمن بداند اگر پراید یک میلیارد بشود که خواهد شد. ما با استکبار مبارزه میکنیم. وبه اختلاس گران احترام می گذاریم. اختلاس که دزدی نیست. و کسانی که در این مورد پروپاکندا میکنن از امت همیشه در صحنه تو دهنی خواهند خورد.ما ملتی هستیم که وزیر نفتمان در راهیان نور خود را به زمین میزند و میگوید بر روی من خاک بریزید . این خاک بوی خون شهید میدهد. آمریکا با خودش چی فکر کرده. اره
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      13 0
      ال اسحاق یادش رفت بگه که ثبت نام ماشین وخریدش برا مردم مثل نون گرفتن شده که هرروز دغدغه خریدش رو مردم دارند. جالب اینجاست که مدیر هم خودشون انتخاب میکنند. یعنی خوردن به نوبت. خدابده برکت.
  • غلامرضا ایمانی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    121 2
    با این اوصافی که جناب آل اسحاق توصیح دادند و وضعیت فعلی خودرو سازان ( خودروخواران) واقعا" خیلی تاسف بار است و اکنون حمایت از خودرو سازان نه تنها حمایت از تولید داخلی و مردم نیست بلکه هر کسی از ابن خودرو خواران در این وضعیت حمایت کرده و می کند جنایت و خیانت در حق مردم و کشور اسلامی ایران است.
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      91 3
      میگن آمریکا و انگلیس و...میخوان سر ما کلاه بزارن و ما جلوشون ایستادیم اگر راست میگین جلوی این چپاولگران و دزدها و فاسدین داخلی را بگیرید از قدیم گفتن چیزی که اعیان است چه لازم به بیان است .
  • احمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    38 57
    الله اکبر از دست خودرو سازها مرگ بر خودرو ساز مرگ بر مافیا مرگ بر دشمن ملت مرگ بر ضد ولایت فقیه. رهبر بهتون هشدار داد سریع قیمتها رو درست کنید تا درستتون نکردیم
  • کاردان IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    107 8
    سلام راهکار فقط ازاد سازی واردات با تعرفه منطقی
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      54 1
      اینا خودشون استاد راهکارن بحث سر نداشتن سیرمونی آقایان دزد در این مملکته والا خودشون واردن . مگه مردم فقط توی خودرو مشکل دارن . مگر خارجی‌هایی که خودشون تولید کننده بهترین خودروها در دنیا هستند مثل آمریکا آلمان ژاپن واردات ندارن . اونا به مردمشون احترام میذارن و هر کسی با هر سلیقه ایی امکان زندگی این چند روزه رو دارن. تا توی این مملکت دزدی هست اوضاع مردم همین است که هست . والسلام
  • حسن IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    54 5
    احسا مرحبا بر ال اسحاق نه تنها قیمت بالاست بلکه با توجه به گرانی تعمیر هم بالاست ضعفا چه کنندتولید را در داخل ازاد بگذارید قطعه ساز ایرانی قطعه خوب را به چین صادر میکند ولی اینها استفاده نمیکنند چرا سوگند که هنرمندانی داریم
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    82 2
    حرفی که مردم عامی و غیر کارشناس سالهاست میگویند و مسئولان کارشناس خودرا به نشنیدن میزدند ، ...
  • حسن IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    89 2
    چه فایده همیشه این حرفا زده شده بعد گرونتر شده ماشین
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    82 5
    6 میلیون هست نه 50 . دزدی روز روشن
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    55 6
    همش واس ماس کلش واس ماس تمام.
  • قلام IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    55 1
    بله پولی که بیمه ها بخاطر تصادفات جاده ویلامت مردم دادند و خسارت‌های دیگر بیشتر از درآمد بوده اگر خودرو خارجی نیومد یه رقابتی ایجاد میشد اونوقت کم کاری دزدی تو خودروسازی نبود
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    64 4
    اولا که چطور حساب کرد که شد 50 ملیون در حالی که از امکانات دولتی استفاده می کنند5 ملیون را کردی 50ملیون دوم اگر جوانها نمی دانند ماکه می دانیم خود شما چطو دلار 7 تومانی را کردید 300 تومان
  • ناشناس IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    48 1
    راهش این است که اجازه بدهند بخش خصوصی با عوارض گمرکی زیر 20 درصد با مشارکت خودروسازهای خارجی در ایران خودرو تولید یا مونتاژ بکنند. قطعاتی مانند رینگ و تایر - باطری - صندلی تودوزیها و قطعاتی که در ایمنی و کیفیت تاثیر زیادی ندارد می تواند تولید داخل باشد. با توجه به انرژی و کارگری ارزان در ایران تولید یک خودرو متوسط اتومات نهایت کمتر از ده هزار دلار می شود تولید کرد.
  • محسنی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    37 0
    اگر دلسوزی در هرسطحی از جامعه این یادآوری را ملاحظه می کند لطفاً بخاطر رضای خدا انتشار دهد و انتظار ازعوامل زحمت کش همشهری محترم نیزاین است که اکتفا به درج در سایت خود نکنند بلکه به گوش سایه ها وعوامل اصلی وزیرین خودروسازها برسانند: «پر کردن جیب ها ورانت ها وبعضاً با توجیهات غیر موجه ویا شاید موجه، بازی با جان ملت و خیانت به مردم ، کوچکترین آثارش در این دنیا وضع فعلی شرکت های خودروسازی است که همیشه ضرر می دهند وبدهکارند و بدتر از این هم خواهد شد وعوامل این وضع تاوان های سخت را در برابر خود در پیش رو دارند دنیا محل تاوان پس دادن هم هست حساب وکتاب آخرت وحق الناس سرجای خود محفوظ».
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    37 6
    خخخ اینا وسایل جنگی هم میخرن چه برسه به تولید خودرو
  • CA ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    36 1
    حیف پول که برای این خود روهای ایرانی بدیم پیاده بریم شرف داره به این لگن هایی که دو میلیون هم نمی ارزه چه برسه به ۵۰ میلیون
  • محمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    11 19
    بله پراید شاید 50 میلیون هم نباشد بقیه اش به جیب دلال ها می زود نه خود روساز خود روساز ورشکسته است با پول بانک ها کار می کند اگر در أمدی هم دارد به جیب بانک ها می زود
  • ایرانی US ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    23 5
    این کارکه این شرکتها میکنن مصداق بارز حق الناس است حالا ببین کی مقصر این داستانه که بظر من تمام دولتمردان مخصوصا دوره احمدی نژاد به بعد
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    34 0
    یعنی واقعا ؛خدا وکیلی ؛ناموساو... آقای محترم شما نمی دانید مابه التفاوت 50میلیون و150میلیون به جیب چه کسی یا چه نهادی می رود؟ کافی است حسابهای خودرو سازها بررسی شود ومشخص شود که این مابه التفاوت از کدام حسابها سردر می آورد
  • امیرحسین IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    21 0
    آقا به نظر بنده شما دو تا شرکت ایساکو و ساپکو رو که واقعا هیچ کاری نمیکنند رو حذف کنید و خودرو ساز رو مجاب کنید که مستقیما قطعات رو از قطعه ساز بخره نه اینکه انحصارا از این دو شرکت که فقط یه بالاسری میگیرند بعد قطعه رو برچسب میچسبونن میدن به خودرو ساز یه تحقیق راجع به هیئت مدیره این شرکتها بکنید دستتون میاد چرا خودرو گرونه درست میفرمایند آقای وزیر
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    20 0
    تاچندتاازاین‌مدیران‌دزدخودروسازی‌رااعدام‌نکنندودرآخرواردات‌ خودروباتعرفه‌صفرنباشداوضاع‌همین‌است
  • US ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    12 3
    قیمت سکه از زمان وزارت ایشون نزدیک ۲۰۰ برابر شده، ۲۰ هزار درصد افزایش. افزایش قیمت به همه چیز رواست جز خودرو؟ به کالای همین شما دوست عزیز که می‌خوای جواب بدی ولی خودرو نه. راه ورود شرکتهای خارجی و اصلاح روش فروشه، وگرنه قیمت غلط نیست، درواقع قیمت باید آزاد بشه
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    9 1
    بزنید زیر پاشون تا خودشون بلند شن
  • عدالت IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    38 1
    حمایت از خودروسازان داخلی دقیقا مانند حمایت از اسراییل است اینها قاتل مردم و نابود کننده خانواده هستند. گسترش فقر و ایجاد ناامنی کرده اند.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    38 1
    امیر کبیر گفت ،وقتی من دزدی کنم بعد زیر دستم تا الی آخر همه می‌گویند دزد دزد ولی کسی دستگیر نمیشود.....
  • علی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    30 0
    مرد مومن پس چرا تا حالا چیزی نمی گفتی تا رهبر انتقاد کرد شما هم انتقاد کردید ،
  • جم IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    25 0
    اینها که فرمودی جناب ال اسحاق همه می دانیم و ستم خودرو سازان کاملا روشن است اما سوال این است چرا در جامعه ی مدعی ما جلوی این ظلم گرفته نمی شود؟ ما در احقاق حقوق مردم اینقدر ضعیف عمل می کنیم که برای سند خودرو در دفتر خانه و برگ سبز این همه جریان و ماجرا شاهد بودیم و... چرا زور کسی به این زوردارها نمی رسد؟!!!!!!!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    35 0
    همه مشکلات از زمان شاه بوده! فقط هیچکی نمیگه چرا بعد چهل و اندی سال هنوز درست نشده!
  • افشین IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    8 5
    الان ده دقیقس،میخوام چنتا کلمه بعنوان یه بخت برگشته ای ،که این مطلب و خونده"،نظر بدم،همین توری،عین ""آل"" دیده ها مات و مبهوت به نقطه ای خیره شدم و واقعا نمی دونم چی باید گفت،!!!؟؟؟ فقط یادمه یه موقعی،فسادی هم اتفاق میفتاد،کسی شیپور نمیزد،انگار روش جدیده؟؟؟ ماها هم عادت کردیم ،طبیعی و روال،حتی یه نفرشون به دفتر هیت مدیره هم احضار نمیشن،چه برسه دادگاه، پاسگاه!!!این بنده خدا هم منظوری نداشت بعنوان رئیس دلسوز درد دل میکرد،؟نه؟؟؟!!! رفقا جنم دارن ،زرنگ ن ماشاا.... میفروشن،اشکالی داره؟؟،شما نخر ،حالا که اینطور شد،اصلا فروش تعطیله،،،دویست و پنجاه هم بدی به تو نمیدم،فهمیدی؟؟
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    16 0
    بنظرتون مسئولین بالا دستی اینا رو نمیبینن این حرفا همش باد هواس نون دونیشونه بابا کلا 9 تا خونواده دارن از واردات ماشین تو ایران سود میبرن مگه اینا میزارن که آزاد بشه دلتون خوشه ها زور هیچ احد الناسی هم به اینا نمیرسه چه رییسی باشه چه هر کس دیگه ای نو نظام ایران با 40 میلیون انقلاب کرد الان ما 80 میلیون نرفریم همینطوری نشستی ببینیم چی میشه نوش جونمون
  • ب IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    18 1
    اقای رییسی این گو این هم میدان
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    23 0
    یه تاج گلی به سر جمهوری اسلامی بزنن که خودرو ۵۰ میلیونی رو تو روز روشن به ۳ برابر قیمت می فروشن! یقینا" علاوه بر خودروسازها، بعضی مسئولان بالادستی نیز مقصرن و دستشون تو یک کاسه است. ااگه دقیق بررسی و شفاف سازی بشه، معلوم میشه این پولها کجا میره! این معنی سلامت کارهاست؟! موضوعی که همیشه هم راجع بهش بحثه! تاوان غلط کاریها رو مردم باید بدن!
  • رضا IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    16 1
    همه ما خوب بلدیم انتقاد کنیم ولی هیچ راه حلی نمیدهیم و کاری بلد نیستم انتقاد کننده کسی است که در وحله اول راه حل ارائه دهد ور ور زدن راهش نیست اینرا پیرزنا هم بلدن
  • حسین IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    28 1
    تا به نماینده ها ماشین رایگان بدهند هیچ اتفاقی نمی افته
    • علی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      7 1
      راه کار میخوای آزاد سازی واردات خودرو به نرخ دلار 50 هزار تومن باز هم حرفی میمونه اگر این رو هم اجرا کنن باز به سود مردمه عزیز مشکل اینجاست که مسئولین ما کر کور هستن و فقط سود خودشون رو میبینن و میشنون
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    18 1
    بارها بنده گفتم از چراغ برق و امیرکبیر لیست مونتاژ یه پراید بگیرین می فهمیم خودروسازها در عمر انقلاب چه کردند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    13 1
    شما وقتی تحت عنوان حمایت از تولید داخلی جلوی واردات را میگیریددر واقع رقابت را از بین میبریدوقتی رقابت نباشدکیفیت هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.وراه را هرچه بیشتربرای سودجویان هموارمیکنید
  • محمد IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    14 1
    نمی دونم همه کارشناس شدن فقط حرف می زنن خوب اگه راست می گین جلوشو بگیرین ما فقط در حرف زدن استادیم ولی در عمل هیچ . اینم همه مردم می دونن هر سال این حرفای تکراری رو می شنویم ولی قیمت که پایین نمیاد هیچ هر روز به بهانه های مختلف بالا می ره . خری در گوشه ای دنیا ار می کنه اینجا قیمتا بالا می ره . جایی دیگه دنیا سگی واق می کنه اینجا قیمتا بازم بالا می ره .
  • US ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    18 2
    آزادسازی واردات، آزادسازی واردات، آزادسازی واردات، در تمام زمینه ها، نه فقط خودرو، تنها راه شکستن شیشه عمر مافیا (مافیاها) و اختاپوس های اقتصادی و نجات ملت و مملکت است. هیچ راه دیگری وجود ندارد. هیچ، هیچ، هیچ.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    15 1
    قیمت تمام شده هر چیزی میتونه باشه، مهم نفوذ فروشنده در بازاره؛ بهتر است مفاسد اقتصادی را با شفاف سازی درآمد افراد شناسایی کنیم.
  • مرتضی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    17 0
    کارتل های خودرویی هر زمان تصمیم بگیرند قیمت را بالا می برند مسئولین دولتی هم ابتدا در رسانه ها کمی شلوغ می کنند بعد یه جلسه با خودرو سازان می گیرند و نهایتا می گویند خودرو سازان حق دارند قیمت را افزایش دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته تمام اجناس به همین شیوه سالی چند نوبت یواش یواش گران می شوند.
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    18 0
    انشا الله این دو شرکت نابود شوند ملت راحت.
  • مهرداد IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    13 1
    یاد این جمله افتادم بگیرش . آهای بگیرش آهاااای بگیرش دزد دزد آهای مردم ... بهترین راه نجات همینه تمام آخرش هیچ نه دزد گرفتند نه شاه دزد . جارچی هم هم دست دزدا بود.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    26 0
    این مردم تا کی باید این همه فشار رو تحمل کنند
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    11 1
    متاسفانه همه مسئولین ابراز نارضایتی می کنند ولی کسی گامی بر نمی دارد. اگر مجلس واقعا خود را ولایی می دانند مقام معظم رهبری دیروز حجت را تمام کردند . چرا هیچ کس اقدامی نمی کند؟
  • ناصر IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    14 0
    حتما بخاطر عدم واردات خودرو خودرو سازان ۱۰۰م باقی را بدولت باج می دهند تا مانع واردات شوند
  • منصور IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    12 0
    چرا که نه بنده یک ماه قبل یکدستگاه پژو پازس خریدم هر روز جهت تعمیر درب نمایندگی هستم الان هم خودرو در نمایندگی پارک شده جهت تامین قطعه هیچ مس هم پاسخگو نیست هزینه این مدت را چه کسی باید بدهد ظلمی که خودروساز به مردم می کند داعش هم نکرده ضنن اینکه همه دارن از این خودروساز حمایت می کنند
  • رضا IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    11 0
    به نظر دوستان اگه واردات ازاد بشه من و شما می تونیم واردات انجام بدیم نه خیر واردات هم دست ی عده خاصی هست
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 2
    حتما حق حساب شما نرسیده که صدات دراومده وگرنه شما و دلسوزی برایه مردم اسیر ایران یه جوک بیشتر نیست هرچی میکشیم از اون سیاستهایه مسخره دولت سازندگیه و بقیه دزدها ....
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 25
    گفته بود حریف را ولش کن استاد اسدی را بگیر . الان شده حکایت ما ؛ یکی این بزرگوار را بگیره ! یکی از ایشان بپرسه این عدد 50 میلیون را از کجا درآورده و چطور ؟ اینتر نت هم سرچ کنید زیر 14 هزار دلار خودرو در کره زمین وجود نداره که با ارز جهانگیری هم حساب کنید از 50 میلیون بیشتر می شه ؛ ارز آزاد که جای خود . واقعا چرا مسئولین ما یا این وری می افتن یا اون وری . کاش قوه محترم قضاییه با افرادی که چنین حرف هایی برا یتخریب می زنن برخورد کنه تا تکرار نشود .
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      2 0
      تو که توی اینترنت سرچ کردی و میگی خودرو زیر 14 هزار دلار در دنیا پیدا نمیشه و قیمت پراید باید بالای 50میلیون باشه توی همون اینترنتت یه سرچی کن ببین مردم کدوم مملکتی با داشتن نفت و گاز و معادن طلا و .... کسی حقوقی مثل کارگرهای ما میگیره نمی‌خواد با دلار جهانگیری حساب کنی با همون دلار آزاد حساب کن
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    9 1
    این خودرو(پراید) همون 7 میلیون می ارزه.
    • یعقوبعلی جهانی کیا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      6 0
      سلام عزیزان دیگه ناراحت نباشید برنج از پراید زده جلو اگربگیم چرا پراید این قیمت میگن پس برنج ایرانی ووووووووووووو
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      4 1
      شما از رانت خورهای خودرو هستید .وشکمت سیره ولی اه مظلوم میگیره
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 1
    نفری به هر ایرانی چقدر میرسه ملت هزینه بازنشستگی کارکنان مستقیم داخل کارخونه ها رو بدن درشو ببندید از بیرون کشور خودرو وارد کنیم و از واردات خودرو کلی سوخت صرفه جویی میشود و آلایندگی محیط زیست هم کمتر میشود خیابان ها زیباتر هم میشوند بعدا بخش های خصوصی بیایند و در داخل به رقابت بپردازند
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    8 2
    گمروکو باز کنید تا ادم بشن
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    6 0
    بجا حرف زدن گردن بزن گردن ایران خودرو و سایپا دزد
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    10 0
    بعد اين همه سال چرا تازه الان يادتون افتاده تا حالا کجا بودين؟؟؟؟؟؟؟؟ اين همه مردم داد ميزدن بابا خودرو سازي پر از رانت و فساده هر چند طبق تجربه مردم ايران اين حرف هايي هم که ميزنيد شعار توخاليه مثل همه حرفاتون
  • ممصادق IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    11 0
    متاسفانه مردم همت ندارن و فقط غرغر می کنند. اگه ۶ ماه کسی سراغ خودرو نرود همه چی درست می شود. ولی تا زمانی که چنین ملتی داریم هیچی درست نمی شود.
  • حرف IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    9 0
    گل گفتی گل گفتی حالا بگو کدوم ماشین قیمت واقعی خودشو داره گیر دادی به پرایدی که دیگه تولید نمی شود .بقیه اش رو بگو ،این سریال ادامه داره ، ...تکرارش هر روز پخش میشه.
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    10 0
    بنده معتقدم خودرو سازی نیازمند تکنولوژی روزدنیا ست ، عزیزان وقتی توان رقابت با خودرو سازان دنیا نداریم چه ضرورتی دارد که بخش اعظمی از سرمایه های کشور را در این دو شرکت خودرو ساز هدر بدیم .اگر هدف تولید اشتغال هست باید برویم به سمت فعالیتی که هم مزیت رقابتی داریم و هم کاربر باشند .مگر همه کشورهای دنیا تولید کننده خودرو هستند .خودرو وارد کنیم و باخدمات پس از فروش آن در کشور (ایران)سطح اشتغال این بخش رو حفظ کنیم .
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    10 0
    خودروسازان مدعی ضرردهی هستن،واردات ازاد بشه مردم از مرگ و خودروسازان از ضرردهی خلاص بشن
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    8 0
    ما وکیل (نماینده )به مجلس فرستادیم که از حقوق ما (ملت )دفاع کنه اما در زمان کوتاهی میشود پشتیبان رانت خواران وظالمان به ملت حالا این جفا در حق انقلاب وآرمانهای آن نیست ؟
  • علی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 0
    مردم نخرید تا خودروخواران سوء استفاده نکنن
  • محمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    5 0
    دولت باید یک شرکت معتبر خودرو سازی ایجاد کند بقیه شرکتها باید خصوصی باشند قانونی باشد که شرکتها زیر نظر استاندارد کشورهای بیشرفته یا استاندارد جهانی باشد که با رشو ه قابل خرید نباشند
  • حسنی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 0
    ممنون از اینکه بخشی از درد مردم گرفتار در دام شیاطین را عنوان کردید
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    8 0
    من نفهمیدم این سوگندی که مسئولین (نمایندگان مجلس )میخورن جهت دفاع از ملت ،چه کارایی داره ؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    8 0
    شما ها هر وقت باد سیاسی میوزه حرف میزنید والا همتون میدونید چه خبره چطور الان صداتون درمیاد.آخرشم مردم دوباره تاوون میدن.
  • babak IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    8 0
    5 میلیون تومان هم زیادیشه
  • پرویز IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    9 0
    با سلام خدمت جناب ال اسحاق... مشکن اساسی آنجاست که همان کس یا کسانی که باید بااقتدار با اینها برخورد کن خودش جزو همین دارودسته هستند وازقدیم هم گفته اند که چاقو دسته خودش رانمیبرد.
  • babak IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 0
    طرف پورسانتشو گرفته میگه 50 تومن، در اصل خودروسازها دشمن ملتن هم جونشونو میگیرین هم پول رو. عامل اصلی تورم هم اینا هستند.آمار سازهای قهاری هم هستند و جزو ابر بدهکارهای بانکی و آیینه تمام قد ناکارامدی دولت و نظام در مقابل جهانیان.هرچه زودتر سربه نیست بشند باعث سربلندی حاکمیت و ملت خواهد شد.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    6 0
    میرسلیم
  • علی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 0
    شما تا الان کجا بودین ملت از کی دارن میگن شما تازه بهد چندین ستل رسیدین به حرف مردم البته فقط میاین این حرفا رو میزنین تموم میشه میره دریغ از یه اقدام عملی ودرست کردن وضع موجود
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    5 0
    تا زمانی ورود انواع ماشین خارجی به بهانه حمایت از صنعت داخلی ممنوع است روز به روز بر قیمت ماشین های داخلی افزوده و کیفیت آنها بدتر خواهد شد راه نجات فقط آزاد سازی واردات انواع ماشین تا صنعت داخلی رقابت کند
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 0
    اگر این دو شرکت خودرو باز را مافیای خودرو بدانیم کاملا ثابت کرده ایم که ساده لوحیم! این دو شرکت ابزاری از ابزارهای مافیای غارت کشور هستند. ابزار واردات هم در انحصار آنهاست! امیدی نیست که با این حرکات جزئی اصلاحی در وضع نابسامان کشور و ملت ایران ایجاد شود!
  • رضا یاری IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 0
    وقتی یه دوچرخه قیمتش از 10 میلیون شروع میشه و هم قیمت یک پراید با قیمت قبل میشه . دیگه چه انتظاری داریم که پراید با قیمت 50 تومن فروخته بشه . خلاصه همه تو این مملکت دارن میخورن . و قشر ضعیف چوبش رو میخوره . البته از چوب گذشته به اهن رسیده ! جالبه باید پول بدی ماشین رو از سه ماه تا یکسال بعد بهت تحویل بدن بدون حتی یک درصد سود واریزی . هنوز سر ملت منت هم میذارن .!!بدتر از اینها خودروهای یکساله که باید به نرخ روز پول بدی. خلاصه همه چی به نفع خودروسازه .
  • حامد CA ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 0
    عجب!!!!!!!!!خب یه چیز جدیدتر بگو اینو که هر آدم نادانی میدونه ، شما چیکار کردید؟ جلوی رانت خواری رو گرفتی؟
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 0
    اصطلاح چماق وهویج علاوه برسیاست در اقتصادنیز باید جاری شود چماق تهدید واردات را باید سرخودروسازان ولوازم خانگی باید نگه داشت وهر وقت لازم باشد اقدام به واردات کنیم
  • احمدی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    6 0
    تا مردم نخریدن رو یاد نگیرن درست نمیشه
  • ابراهیم خانی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 1
    شما خیلی ارضه داری برو جلوی سایت باما رو بگیر . مافیای قیمت خودرد متعلق به سایت باما هست . خیلی مردی برو تعطیلش کن
  • علی رضا رجبی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 1
    سلام قیمت آهن کیلویی 23 هزار تومان و وزن پراید 900 کیلو باشه -غراضه پراید چند میشه
  • محمد طبیب چی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    سلام . هیچی فقط وقت بیهوده صرف خواندن شد . در اصل راه کار است .
  • Amir_ali IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    5 0
    ایشون گفتن پنجاه میلیون با ارفاق میگیم پنج میلیون تازه این پنج میلیون هم یعنی حقوق یک ماه یک کارگر زحمتکش حالا اگر هم هیچ خرجی نکنِ و مستقیم با قیمت پنج میلیون بخرِ کجا بودیم کجا هستیم کجا میریم
  • حسین IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 0
    پرایددریک صورت 150میلیون می ارزه که 145میلیونش داخل داشپورت باشه دوست عزیز نه 50 میلیون
  • سجاد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 0
    خدا لعنت کنه باعث بانی رو
  • بهنام منصورابادی] IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 1
    تنها راه که از این فاجعه خلاص شویم. آزاد سازی قیمت خودرو و دست از دخالت بر قیمت برداریم و آزاد کردن واردات خودرو با حقوق گمرکی کمتر از ۲۰ درصد اینجوری رقابت در قیمت و کیفیت ایجاد میشود و همه می‌توانند قدرت انتخاب داشته باشند
  • مجتبی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    جناب آقای وزیر صمت ۱۸ درصد افزایش قیمت میده درصورتی ک میدونه قیمت یک پراید زیر ۴۰ میلیون هست،و میگه علت افزایش قیمت خودرو بخاطر این هست ک فاصله بازار آزاد تا کارخانه زیاد هست خب مرد مومن شما افزایش میدید بازار هم افزایش پیدا میکنه شما بیایید بگه مردم نخرید اگه راست میگید تا فاصله بازار آزاد صفر بشه و قیمت خودرو در کارخانه ب قیمت واقعیش برسه
  • ناشناس IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    مردمی که ازاین سیستم حمایت میکنند صحبت های جنابعالی بی فایده است.سیستم خودروساز فاسداست وحمایت هم میشودهم ازطرف مردم هم ازطرف دولت
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 0
    چرا نمیزارین واردات آزاد بشه که رقابتی بشه البته بدون گمرک...
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 0
    کاشکی هردو به استهلاح خودروساز رامنهل کنند تا مردم هم از دست اینها آرامش بگیرند
  • شهروند IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    6 0
    اگر در خودروسازی های داخلی را ببندید، منافع مردم تامین میشود. خودروسازهای ما چون چاه ویلی هستن که فقط پول می بلعند و آهن پاره تحویل میدن.
  • ناشناس IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 1
    کاش همه دولتی ها همین درک شمارا داشتند اما متاسفانه درک ندارند دولتی‌ها عوض اینکه مردمی باشند به فکر سود جوها وودلال ها ومحتکرها هستند
  • سید محمد مهدی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 1
    مشکل مدیر سیاسی و اقتصادی نیست. متاسفانه خوب آسیب شناسی نکردند، بحث اینه مسئولین خودروسازی دچار یک چالش ذهنی هستند که مسیولین هوا فضا این چالش ذهنی رو ندارند که اون اینه اینا ققبول دارند که ما می توانیم ولی اونا می گن ما نمی تونیم تا این درست نشه، تحول صورت نمی گیره، مشکل این جاست
  • محمد مهدی غرایاق زندی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    5 0
    باید واردات خودرو رو کاملا آزاد کنند تا یه زهر چشمی از این دوشرکت رانت خور گرفته بشه وقتی که ماشین وارد بشه کسی دیگه به ماشین های ایرانی نگاه نمیکنه به همین خاطر خودرو سازی ها مجبور به کاهش شدید قیمت و افزایش کیفیت میشوند درمان رانت خواری:واردات خودرو
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    مگر شورای مصلحت اجازه واردات خودرو را میده
  • رحمان IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    5 0
    من موندم با بالارفتن نرخ دلار همچی میره بالا ولی با پایین اومدنش قیمت چیزی نمیات پایین خخخ بازبالاترمیره دلم به حال مملکتم میسوزه آخه به کدام گناه بایدبسوزیم چرا کسی جلوی اینارونمیگیره تاکی باید به عقل شعورمون لگت بزنن چرا نامزدم بایدچوب این مافیا روبخوریم چراازجیب ما مردم بایدقسط اینهاروبدن بعدبه ریشمون بخندن چرا یه قوطی حلبی که یه زمان ۳تومان بودحالا ۱۹۰تومان به کدامین گناه میگن تورم چه تورمی آخه تورمی که بابالا رفتن نرخ دلارایجاد میشه وقیمتا بالا می‌ره چراباپایین اومدنش قیمتا باز بالا می‌ره رهبر عزیزم خودت کمکمون کن اینانمیتونن دانششوندارن جلوی این مافیا روبگیرن دست ما به سوی شما وخدا درازه به دادمون برسین
  • دنیز IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    از ماست که بر ماست
  • محمد مهدی غرایاق زندی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 1
    باید دو سال قبل خودرو سازی رو دست سپاه میدادند زمانی که سپاه حاظر به تولید خودرو هایه باکیفیت داخلی شد متاسفانه موقیت برخی از آقایون به خطر افتاد و نگذاشتند سپاه پا به ارثه ی خودرو سازی بزاره سپاهی که میتونه موشک نقطه زن درست کنه پس بدونید خودرو هایه تولیدیش دیگه چی میشد
  • علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    به امید روزی که خاک گور چشمان این طماعان را پر کند...ننگ تان باد
  • محمد مهدی غرایاق زندی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    یه راه کار دیگه هم میشه که کل مردم دست به دست هم بدهند وتا چند وقت هیچ کس خودرو ایرانی نخره
  • سید احمد IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 0
    حالا که چی !؟ شما به عنوان مسئول چه اقداماتی انجام دادین ؟
  • صادق IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 2
    مدیران نقشی ندارند و این دولتیها و حک‌ومتیها هستند که از بازار خودرو میخوان کسری بودجه و منابع اختلاس و ونکوور و انتالیا و....رو جور کنند...
  • سید IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 1
    آقای آل اسحاق چه خبره ۵۰ میلیون خودروسازان لیاقت ندارندقیمت را پایین نگه دارند خودرو سازی بدین سپاه اداره کنه ببینید قیمت میادپایین یانه سپاه موشک وقاره پیما ونقطه زن میسازه یعنی ازپس ماشین پیروزی بر نمیاد به خودروسازان بگید لااقل پیکان شاسی بلند بزنه تااز کره عقب نمونیم جناب ال یحی ببخشیدال اسحاق
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    قیمت خودرو راخودروسازان هم قبول دارند که چقدر است اما ریزه خواران که آ تولید خودرو بهره می برند قیمت را به اینجا رسانده است
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    5 1
    کاری نداره ، یک مرد با غیرت پیدا بشه این وضعیت را سریعا سرو سامان بده .
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 0
    استاد ۲۰ میلیون گران فرمودین قیمت پراید ۳۰ میلیونه این گرانی کسانی راه انداختن که زمانی ۶۰۰۰ هزار خودرو را دپو کردن حالا با قیمت ۱۹۰ وووومیفروشن کسی هم جلو دارشان نیست این خودرو های پراید متعلق به سالهای ۹۵ و۹۴ و۹۶و۹۷و۹۸وووووو است ملت فهم داند مثل شما ها کلاه بردار نیستن فکر نان کنید خربزه اب است کو پول مگر ملت پول داره اینها فقط فشار به مردم........
  • مهدی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    فکر کنم این بنده خدا آقای اسحاق سهمی نمیبره از بازار خودرو والا این آقا از اول انقلاب تاحالا شاید چند ده تا صمت داشته تو دولتهای مختلف تاحالا کجا بود که حالا یه دفعه امروزه در رفته به قول خودش سال شصت وهشت در وزارت بازرگانی یه صمتی داشته از اون موقع تا الان این عیوب مشخص نبود حالا یهویی همش زد بیرون ای بابا خدمتتون دیگه رنگی نداره پیش مردم یه پراید واسه مردم شده رویا چه کردید بااین مردم نجیب
  • آواره قوانین کنکور IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 2
    تو گوگل سرچ کنید «««کارزار لغو معدل کنکور ۱۴۰۲»»»». اونجا امضا کنید
  • ن ش IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    سلام. حرف حساب وزدواقعا راست میگه. گرفتن جلو گرانفروشی در دست دولت کار سختی نیست.اولا" مردم دست به دست هم بدن نخرن دوما"واحد راهنمای رانندگی شماره پلاک صادر نکنه.راندخواران چطوری پرایدی که قیمتتش ۵۰ میلیون تمام شد آن چرا بفروشن ۱۸۰میلیون.؟ جای تاسف دارد.....
  • امیدی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 1
    ما فکر کردیم این دولت ومجلس انقلابین وحداقل ما هم دستمون به ی پراید میرسه کجای دنیا ماهی ۱۰میلیون میره رو قیمت ماشین نتنها ماشین همه چیز گرونتر شده ۵ماه دولت بقیه کالاها ۵۰تا ۱۰۰درصدگرونتر شده دولت ومجلس فقط شعاری انقلابین در عمل هیچ با مجلس ودولت قبل هیچ تفاوتی ما نمی بینیم
  • بهنام IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 0
    حیف این بیت المال نیست تو جیب اینا می‌ره هیچ کاری نکن آمار بگیرین از اول انقلاب تا حالا چند نفر بر اثر تصادف الان فلج یک مستند درست کنن درد دل همین گوش کنن تا جنایت اینا مشخص بشه
  • روح الله زیدی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 1
    آقا این اختلاس وگرانی ومافیا ودزدی وگرانی خودرو ورانت خواری راهمه مردم تو این مملکت میدانند .چیزی که مهمه هیچکس نیست که این مسایل رو درست کنه. وجلوشون رو بگیره
  • ناشناس IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 1
    فقط پراید ماشینهای که درجاده تصادف کردند همشون مشکل داشتن از پراید بگیر تا پژوه پارس سمند پژوه 206و207همه مشکل دارند واصل نیستن یک باره شرکت پژوه فرانسه سازنده این ماشینها اعلام کردکه پژوه در ایران تقلبی واصل نیستن با پول پژوه پارس و غیره میتونی درکشورهای حاشیه خلیج‌فارس مثل امارات بهترین ماشین خرید و هم بدرد مردم و هم سود ورودش به کشور برای دولت دارد
  • مرتضی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 1
    دولت اگر میخواد کاری کنه که بنفع ملت باشه البته ملت مصرف کننده نه رانتها باید واردات خودرو آزاد بشه چاره دیگه نداره
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    5 1
    ولی به زودی وبه ترتیب نفرین مردم دامن این خودرو سازان نه دامن بیچاره کنندگان مردم را خواهد گرفت اللهوفوق ایدیهم
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 1
    مقصراصلی مردم هستند به خدا اگرنخرند به3ماه آنقدر ارزون می شود مثل فرش ابریشم که خریدار ندارد حالا هی گران شود من چه سنم
  • محمد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 1
    دمت گرم ولی حیف درحد حرف باقی می‌مانید
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 1
    خودرو سازان دزد کلاهبردار کم فروش اخلالگر بازار هستن
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 1
    دولت سازندگی چیه چی ساخته یکسال واردات خودرو آزاد بشه اونوقت معلوم میشه کسی سوار این گاری‌ها نمیشه وقتی زور ردای تقوا بر تن میکند فاجعه ها به بار می‌آورد
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    جناب ال اسحاق زمانی ک شما هم سر کار بودی همین آش همین کاسه بود اگه الان هم وزیر می بودی باز هم همین بود
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 2
    با واردات قطره چکانی اتفاقی نمیفته بشرطی که امتیاز واردات هم انحصاری نشه مجلسیا ودولت با حمایتهای با منظور وبی منظور به مردم ظلم زیادی کردن مگر اقا جلوشون رو بگیره واجازه انحصار دوباره نده
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 1
    مازاد پنجاه میلیون دریافتی از مردم ، باید مسترد شود ، این هم قانونی هست و هم شرعی ، مگر اینکه پشت پرده خبرهای دیگه ای باشد
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    رانت این یکی، گشنگی و بیکاری و مهاجرت اون یکی.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    برخی سیاسیون؟؟؟ شما هم چندین سال جزء برخی بودید الان سهمتون کم شده. این همه فرصت داشتید چکار کردید. امریکا اومد تمام نخبه ها و جمع کرد و ازشون حمایت کرد به اینجا رسیدن. چون کافرن!!! ما که مسلمونیم کجا اسلامو رعایت میکنید؟؟؟
  • رضا IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    جریان مالیات بر ارزش افزوده از این قرار بود که دولت دستور دهد جدای از تعرفه ،تولید کنندگان ووارد کنندگان وخدمات چی ها درصدی را بر واحد کالا وحدمات بکشند وآنرا نیابتا نزد خود نگهدارند،بدون اینکه در هزینه عملیات (اصطلاح مالی)بیاید وسپس این وجوه را بخزانه دولت بریزند تا به اصطلاح اقت۱اد غیر نفتی شود وشما آنرا تبدیل به ارزش افزوده کردید وهزاران بار بر قیمت کالا مالیات بستید که معلوم هم نیست با ضعف الکترونیک در عرضه کالا بدست دولت میرسد هر چند همان میزان هم که میرسد شنیده ام میرود بحساب اداره دارایی مناطق وآنها علی الراس خرج میکنند وبه هر جا بدون لحاظ برنامه های دولت تخصیص میدهند که به همین میگویند هرج ومرج اقتصادی وسوء مدیریت اقتصادی واجتماعی ودست کردن در جیب مردم ودشمنی با ثبات اقتصادی که اوایل با گرفتن مالیات از طلا فروشها وآهن آلات بلوایی راه انداختید وتازه دارد دوزاری زنگ زده تان آزاد میکند
  • پویا IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    دوست عزیز این اوامری که فرمودین وظیفه دولت و مجلس هست وگرنه ما مردم خیلی بهتر از شما میدونیم چون هر روز تعدادی از عزیزانمون به خاطر ماشین های بی کیفیت و آشغال داخلی فوت میشن ولی شما از همون خودرو سازها ماشین مجانی میگیرین و یا خارجی میخرن واستون
  • ایرانی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 1
    خدا پدر و مادرت را بیامرز مسعولان از چی انقلاب سو استفاده نمیکنند که از خودرو باشه ... ۷۰ درصد زیر خط بی آبرویی ۳۰ درصد بالای ابر سیر میکنند
  • عباس IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    چرا جلوی این دو خودرو ساز نمیگرن که هرکار دلشون میخواد میکنن مردم که نمیتونن خودرو نخرن جلو واردات رو آزاد کنن؟! تورا خدا یک کاری بکنن باید جواب بدن
  • محس IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    اونوقت قیمت تمام شده خونه چنده که الان ۲۰ برابر کردن ...... جواب بده
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    طورخداچندماه پرایدصفرسوارنشیدنخرید مردم بستوه امدن
  • داریوش IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    این اقا همه مدت 40سال مدیر وزیر بوده تا حالا در همه بدبختیهایی ک بوجود امدا خودش هم سهم مهمی دارد
  • احمد IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    بستنی میهن هم دقیقا مانندخودروسازان عمل میکند
  • مسعود US ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    لطفا شرکت های خودروسازی را تعطیل کنید البته اگربرای جان مردم ارزش قائل هستید
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    این بابا هنوز خبر نداره که سایپا دو ساله که دیگه سواری پراید تولید نمیکنه. خودش در دوران وزارت چه گلی به سر این ملت زده؟ حتما میخواد اینجوری خودشو مطرح کنه تا پست جدید بگیره
  • رضا US ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    حتما بوی برداشتن تحریمها وشروع دوباره واردات به دماغتان خورده است شما چقدر قشنگ بموقع نقشتان را بازی وعوض میکنید
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 2
    بابا‌نگین‌پراید‌بگین‌رانی‌‌‌اگه‌‌‌ادم‌‌ارزش‌خودش‌وخانوادش‌‌رابدونه‌کهنباید‌سوار‌،رانی‌بشه‌که‌‌‌‌،خوب‌وزنی‌هم‌نداره‌که‌بگم‌کیلویی‌چند،فقط‌‌نخرین‌‌شاید‌‌قیمتش‌بیاد‌‌‌پایین‌اون‌موقع‌برابچه‌ها‌بگیریم‌باهاش‌به‌عنوا ن‌اسباب‌بازی‌باهاش‌بازی‌کنن‌‌
  • ج MK ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    سلام تنها راهش نخریدن است وبس وقتی برای ۱۰۰۰ تا پژوپارس ۴۰۰۰ نفرثبت نام می کنه باید به ریش ما بخندند.
  • اسی IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 1
    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی...
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    وقت ملت را با این مقالات و اشخاص و شعارهاشون تلف نکنید اگر کسی راست میگه و شهامتش را دارید آنالیز رقم دریافتی یک پراید توسط کارخانه را منتشر کنید تا همه بفهمند چقدر از این مبلغ به جیب چه اشخاص و یا دستگاههایی میره اونوقت من به شرف ژورنالیستی شما آفرین میگم
  • US ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    از ژاپن یاد بگیرید مالیات واردات ماشین صفره