هم فال است و هم تماشا. اینجا، هم بیش از 3 هزار عروسک و اسباب بازی مختلف را تماشا می کنید و هم می توانید عروسک های خانواده خودتان را بسازید.

کارگاه عروسک سازی

همشهری محله_ سحر جعفریان:عروسک ها و اسباب بازی ها یکی از بهترین ابزارهای سرگرمی برای رشد کودکان شناخته شده اند که گاه این ابزار تا سال های بعد از بزرگسالی افراد همچنان خاطره آفرینی می کنند. حالا دست اندرکاران موزه  «عروسک های ملل و فرهنگ ایران» در کنار فراهم آوردن فرصت بازدید از بیش از ۳ هزار عروسک و اسباب بازی، شرایط شرکت در کارگاه های آموزشی «عروسک ساز شو»، «عروسک های بومی و محلی بساز» و «عروسک های خانوادگی خودتان را بسازید» ویژه کودکان ۵ ساله تا کهن سالان ۹۰ ساله را مهیا کرده اند. کارگاه هایی جذابی که می توانید با حضور در آنها ابتدا، طراحی شخصیت عروسکی را فرا گیرید و بعد شیوه های اجرا از دوخت و نقاشی گرفته تا انتخاب پارچه را بیاموزید.«مسعود ناصری دریایی»، مدیر موزه عروسک های ملل و فرهنگ ایران در این ارتباط توضیح می‌دهد: «کارگاه های آموزشی عروسک‌سازی در رده‌های سنی گوناگون و با توجه به شرایط جسمی و روحی مختلف افراد مانند توانیابان، افراد دارای اختلالات سندروم دان و اوتیسم برگزار می‌شود. مجموعه این کارگاه‌ها می توانند ضمن توانمندسازی، مهارت آموزی افراد علاقه‌مند، فرهنگ را نیز غنا بخشد.» ناصری همچنین می‌افزاید: «بسیاری از علاقه‌مندان حتی به مراحل اشتغال زایی تخصصی رسیده‌اند و بسیاری دیگر کلکسیونی از عروسک‌هایی که برگرفته از شخصیت و ظاهر اعضای خانواده‌یشان است، ساخته‌اند.»

موزه عروسک‌های ملل و فرهنگ ایران از سال ۱۳۹۳ به همت جمعی از متخصصان حوزه کودک و مجموعه داران عروسک و اسباب بازی های قدیمی و تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده است. این موزه را می‌توانید در خیابان انقلاب اسلامی، جنب ایستگاه مترو دروازه دولت بازدید کنید.

کد خبر 653736

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha