سه مقام آمریکایی به رویترز گفتند که استقرار نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین گسترش یافته و شامل ذخایر خون به همراه سایر مواد پزشکی است که به آن امکان درمان مجروحان را می‌دهد که این یکی دیگر از شاخص‌های کلیدی آمادگی نظامی مسکو به حساب می‌آید.

روسیه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات فعلی و پیشین ایالات متحده می‌گویند که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم به انجام حمله بگیرد، شاخص‌های مشخص مانند ذخایر خون برای تعیین آمادگی مسکو برای انجام تهاجم بسیار مهم است.

افشای موضوع ذخایر خون توسط مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، زمینه دیگری را به هشدارهای فزاینده ایالات متحده اضافه می‌کند که روسیه ممکن است برای تهاجم جدید به اوکراین آماده شود، زیرا آنها بیش از ۱۰۰ هزار سرباز در نزدیکی مرزهای دو کشور مستقر کرده‌اند.

این هشدارها شامل پیش‌بینی جو بایدن مبنی بر احتمال حمله روسیه و همچنین اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده مبنی بر اینکه روسیه می‌تواند با توجه «اطلاعات بسیار کوتاه» حمله جدیدی را به اوکراین انجام دهد، می‌شود.

پنتاگون پیش‌تر به استقرار حمایت پزشکی به‌عنوان بخشی از تقویت روسیه اذعان کرده بود. اما افشای ذخایر خون، بخشی از جزئیات را اضافه می‌کند که کارشناسان می‌گویند برای تعیین آمادگی نظامی روسیه بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:

بن هاجز، ژنرال بازنشسته ایالات متحده که اکنون در موسسه تحقیقاتی مرکز تحلیل سیاست اروپا کار می‌کند در این خصوص گفت: «تضمینی برای انجام حمله دیگر وجود ندارد، اما شما حمله دیگری را انجام نمی‌دهید مگر اینکه آن را در دست داشته باشید».

کد خبر 653312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    آنهاعاقلترازآن هستندکه کاربه درگیری نظامی منجرشود