همزمان با چهارمین روز از هفته گرامیداشت مقام زن، ویژه برنامه «ایران ما در نیاوران» به بهانه بزرگداشت «ایران درودی» نقاش و هنرمند فقید با حضور جمعی از فرهیختگان و هنردوستان کشور و اعضای هیأت مدیره بنیاد ایران درودی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

بزرگداشت

همشهری محله:  «مریم جلالی» مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در آغاز این مراسم گفت: «در هفته بزرگداشت مقام مادر، امشب به بزرگداشت بانوی هنرمندی می‌پردازیم که زندگی را زیبا می‌دید و زیبا منعکس می‌کرد؛ بانویی که قطره قطره با عشق در نقاشی‌هایش، در کلماتش و در نگاهش به زندگی، عشق را تبلیغ می‌کرد و ما امانتدار هنرمندانی مثل استاد ایران درودی هستیم و موظفیم که این قطره قطره‌ها را جمع کنیم و این قطره قطره‌هاست که دریا می‌شود.»

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در ادامه این ویژه‌ برنامه «محمدرضا کارگر» مدیر کل موزه‌های کشور، گفت: «درودی ویژگی‌های خاصی داشت که همه نسل‌ها را به خود مشغول می‌کرد. او جزء معدود هنرمندانی بود که مخاطبانش همه مردم بودند نه فقط هنرمندان و اگر او را فقط یک نقاش بدانیم، در معرفی او کوتاهی کرده ایم. امیدواریم بتوانیم موزه‌ای را برای ایران درودی ایجاد کنیم که لایق آثارش باشد.»

او افزود: «آرزو داشتم موزه ایران درودی در زمان حیاتش افتتاح شود که محقق نشد. او آرزو داشت موزه‌اش کانون بانوان هنرمند و دختران ایرانی باشد و امیدواریم بتوانیم به این وصیت عمل کنیم و خیلی زود برای افتتاح این موزه اقدام کنیم. ولی در نظر داریم در آینده‌ای نزدیک با همکاری بنیاد ایران درودی، موزه مجازی برای نمایش ۲۵۰ اثر شاخص این هنرمند را راه اندازی کنیم.»

این شب فرهنگی با سخنرانی «پیام فضلی نژاد» مدیرمسئول مجله نقد اندیشه، تهیه کننده و سردبیر سابق برنامه شوکران، «تکتم نعیمی» مدیرعامل بنیاد ایران درودی و «یاسمین رمضان ماهی» عضو هیأت علمی دانشگاه سوره، منتقد و تحلیل گر هنری پایان یافت.

همچنین در حاشیه این رویداد، حاضرین از نمایشگاهی که به همین مناسبت از آثار این هنرمند از گنجینه موزه‌های این مجموعه در تالار آبی برپا شده، بازدید کردند.

کد خبر 653099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha