معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اگر شرایط به همین منوال کنونی ادامه یابد در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار بستری و مرگ کرونایی خواهیم بود.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان امام صادق(ع) میبد یزد اظهار داشت: در صورت تداوم وضعیت کنونی شاهد افزایش ابتلا و مرگ و میر کرونایی خواهیم بود و پیک شدیدی را در سه هفته آینده تجربه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پیک سویه اومیکرون به صورت آسانسوری در حال بالا رفتن است، افزود: سرایت این سویه شدید بوده و بیمارستان‌ها باید دستگاه‌های اکسیژن، ونتیلاتور و همچنین دارو به میزان کافی فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: 

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: تنها نگرانی ما رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است و اگر شرایط بدین منوال ادامه یابد در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار بستری و مرگ کرونایی خواهیم بود.

کریمی بر لزوم اهتمام مردم به واکسیناسیون تأکید کرد و ادامه داد: مقاومت در برابر اومیکرون با تزریق دز اول و دوم فقط ۱۰ درصد است، اما دز سوم سبب می‌شود تا مقاومت در برابر این سویه به ۸۰ درصد برسد.

کد خبر 653076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • والدین IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    5 3
    وقتی دانشگاهها و مدارس و آموزشگاههای زبان را باز میکنید و مردم را بدبخت میکنید پیک ششم هم خواهد آمد
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    3 0
    چطور اینقدر دقیق میتونن آمار بدن؟
  • سحر IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    والا ما که از وقتی واکسن زدیم دست و پا درد گرفتیم البته هرمی رو میبینیم میگن ما هم همینطور شدیم .من نمی‌دونم مگه نگفتن واکسن بزنین تا اوضاع بهتر بشه .اوضاع که بهتر نشد بدتر هم شد دیگه سیاست دولت همینه که مردم رو یه طریقی بکشن.دیدن تعداد فوتی داره کم میشه یه ویروس دیگه آوردن رو کار خوشم میاد که سریع هم واسه هر کدومش یه اسم میذارن