نخست‌وزیر پیشین لبنان از تعلیق فعالیت خود در عرصه سیاسی خبر داد.

سعد حريري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «سعد حریری» نخست وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل از تعلیق فعالیت سیاسی خود خبر داد و از اعضای المستقبل خواست تا همین اقدام را انجام دهند.

رئیس جریان المستقبل مدعی شد: «در راستای مسؤولیت‌پذیری خودم و اینکه متقاعد شده‌ام که با وجود نفوذ ایران در لبنان و سردرگمی بین‌المللی، تفرقه ملی و فرقه‌گرایی، هیچ فرصت مثبتی برای لبنان وجود ندارد، تعلیق فعالیت سیاسی خود را اعلام می‌کنم و از اعضای جریان المستقبل هم می‌خواهم که اقدام مشابه را انجام دهند».

وی با بیان اینکه در انتخابات پارلمانی هیچ نامزدی از جریان المستقبل و یا به نام المستقبل معرفی نخواهد شد، افزود: ما به خدمت به مردم و کشورمان ادامه خواهیم داد؛ اما تصمیم ما این است که هر گونه نقش یا مسؤولیت در دولت، پارلمان یا سیاست به معنای سنتی آن را تعلیق کنیم.

حریری تصریح کرد: برای قبول مسؤولیت تنها من پاسخگوی انقلاب ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۹ بودم و استعفای دولت خود را تقدیم کردم. من تنها کسی بودم که پس از فاجعه ۴ اوت بیروت، سعی کردم از طریق دولتی متشکل از متخصصان، شیوه کار خود را تغییر دهم.

رئیس جریان المستقبل تصریح کرد: اما چیزی که برای من غیر قابل تحمل است، این است که تعدادی از لبنانی‌ها مرا به عنوان یکی از ارکان قدرت عامل فاجعه و مانعی برای ایجاد هرگونه نمایندگی سیاسی جدید که منجر به ایجاد راه‌حل می‌شود، بدانند.

کد خبر 652472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • قربانعلی IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    6 9
    عامل امریکاوعربستان بی عرضه
  • سعید IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    3 10
    یک آشغال به تمام معنا هستی سعد عوضی اب و بریز اونجایی که میسوزه دربرابر قدرت حزب اله هیچ غلطی نمی تونی بکنی
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    4 10
    برو گم شو نوکر آل سعود
  • ۹۹ IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    4 8
    خاک بر سرت نوکر سعودی
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    3 11
    آقای حریری خوب کاری کردید از سیاست حزبی کناره گیری کردید کاش زودتر اینکار را میکردید اما کسانی که با شما اختلاف سیاسی دارند چند نفر یا تعدادی از افراد نیستندو اختلاف شخصی هم ندارند بلکه همانطور که گفتید اختلاف سیاسی آنهم بقیمت وابستگی شما و طرفدارانتان به امریکا و اسرائیل و بقیمت تخریب و کشتار و از دست دادن منافع و منابع ملی است که اداره امور را به چالش کشیده است و دیر یا زود آتش قهر الهی و مردم دامانتان را خواهد گرفت مگر آنکه نزد خدا و ملتتان توبه کنید تا شاید برای دیگران درس عبرت شود و خدا و خلق خدا شما را مورد عفو قرار دهند.
  • دکتر محمد تقی رضایی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 4
    برو تو بغل بن سلمان