وزیر امرور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی اظهاراتی از پیام‎های طرف آمریکا به ایران مبنی بر درخواست برای مذاکرات مستقیم خبر داد.

پرچم آمریکا - پرچم ایران - آمریکا - ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرف آمریکایی به صورت «نان پیپر» NonPaper پیشنهادات خودش را در موضوعات فنی به ایران ارائه داده است. ما امروز در نقطه‌ای قرار داریم که باید نتیجه کار کمیته‌های سه گانه را در یک تعامل سیاسی با همه طرف‌ها مورد توجه قرار بدهیم و تصمیم بگیریم که چه چیزی در مقابل چه چیزی اتفاق خواهد افتاد.

وزیر خارجه بیان کرد: طرف آمریکایی از طرق مختلف پیام‌هایی را ارسال می‌کند که خواهان سطحی از مذاکره مستقیم با ایران است. مذاکرات ما با ۱+۴ است و مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا از طریق NonPaper و از طریق مورا و یکی دو کشور عضو برجام در وین است. گفت‌وگوهایی که بعضا در برخی از کانال‌های مجازی منتشر می‌شود که ایرانی‌ها در حال مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها هستند به هیچ وجه صحت ندارد، ولی در عین حال اگر در روند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که رسیدن به یک توافق خوب با تضمین بالا لازمه‌اش این باشد که سطحی از گفت‌وگو را با آمریکا داشته باشیم، آن را نادیده نخواهیم گرفت.

وی درباره مذاکرات مستقیم با آمریکا در وین گفت: آمریکایی ها مکرراً برای مذاکره درخواست دارند اما هنوز به این مسأله در جمع بندی های خودمان نرسیدیم.

کد خبر 652452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سالار IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    13 1
    فقط مذاکره با امریکا وضع کشور را به حالت ایده ال میرسونه تا دیر نشده اقدام کنید همه مردم موافق مذاکره هستند
  • ج ف بسیجی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    مذاکره یک اصل برای احیا حق است با قهر نمی توان به حقوق عامه رسید بنابراین باید بازی برد برد باشد چناچه هر طرفی حقوق خود را اسیفا کند منعی ندارد نباید سر تعظیم فرود اورد
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    امرور؟؟؟امور
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    اول انتقام خون حاج قاسم را که وعده دادید عملی کنید بعد باهاشون مذاکره کنید.