کاتالیست یا کاتالیزور قطعه‌ای مهم در خودروهای نسل سوم و چهارم است که با هدف کاستن از ایجاد آلایندگی و صیانت از محیط زیست نصب می شود اما خاک با ارزش حاوی فلزات گرانبهای این قطعه، افراد سودجو را وسوسه می‌کند تا با سوءاستفاده از ناآگاهی مالکان خودرو نسبت به جداسازی و سرقت آن اقدام کنند.

کاتالیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قیمت این قطعه برای خودروهای تولید داخل به طور متوسط در مرز بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است و در صورتی که از خودرو جدا شود علاوه بر افزایش بار آلایندگی وسیله نقلیه ممکن است خطرات دیگری را متوجه راننده و سرنشینان کند.

تحریم‌های ظالمانه یکی از عوامل وارد نشدن این قطعه و افزایش قیمت داخلی آن است، هرچند اخیرا یک خط تولید در کشور راه اندازی شده اما واقعیت آن است که پاسخگوی نیازهای ۱۰۰ درصدی داخلی نیست و در چنین شرایطی برخی تعمیرکاران در رفتاری غیراخلاقی نسبت به جداسازی این قطعه از خودروی مراجعان می‌کنند و آنها زمانی متوجه می‌شوند که برای انجام معاینه فنی به مراکز یاد شده می‌روند و تازه متوجه سرقت کاتالیست وسیله نقلیه شان می‌شوند.

سرقت کاتالیست خودروها حتی در سایر کشورها هم وجود دارد و به عنوان مثال در گزارشی که نشریه «ژورنال دو مونترال» کانادا منتشر کرد، از قول یک شیمیدان به بررسی دلایل افزایش سرقت مبدل کاتالیستی نصب شده در خودروها پرداخته شد که وی عمده ترین این اقدام را بالا بودن قیمت «رودیوم» یکی از فلزات درون این قطعه عنوان کرد.

هدف ما از تهیه این گزارش در اصل آگاه سازی مالکان خودروها است تا مراقبت باشند برای امور تعمیراتی به مراکز مجاز و شناسنامه دار رجوع کنند ضمن اینکه خودروهای بدون کاتالیست یکی از عوامل اصلی آلودگی محیط زیست است و چنانچه دست سودجویان در این زمینه برای عموم مردم رو شود، در حقیقت با یک تیر ۲ نشان زده خواهد شد هم ممانعت از زیان مالی صاحبان خودروها و هم کمک به پاسداشت هوا و محیط زیست.

به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید؛ جرائم باید بازدارنده باشد

رئیس انجمن قطعه سازان خودرو استان مرکزی و عضو انجمن قطعه سازان خودرو کشور، گفت: کاتالیست یکی از قطعات حساسی است که بر روی خودروهای نسل سوم و چهارم برای جلوگیری از ایجاد آلایندگی هوا و مضرات زیست محیطی نصب شده است.

«احمدرضا رعنایی» اظهار داشت: در شرایط فعلی به دلیل اعمال تحریم علیه کشورمان کاتالیست خودروها وارد نمی شود و تکنولوژی تولید آن هم در ایران به تازگی از سوی چند شرکت برای برخی انواع خودروها در حال انجام است به همین دلایل این قطعه در داخل با قیمتی بالا خرید و فروش می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی‌ها در این خصوص اقدام به سوءاستفاده های غیراخلاقی می‌کنند و در موارد متعدد شنیده می‌شود که خودروهایی به تعمیرگاه مراجعه داشته‌اند و پس آنکه اقدام برای دریافت معاینه فنی در اواخر سال متوجه می‌شوند که کاتالیست ندارند و بدین ترتیب متوجه سرقت این قطعه از سوی برخی افراد سودجو خواهند شد.

رعنایی گفت: از مالکان خودروها تقاضا داریم که برای امور تعمیراتی به مراکز معتبری که شناخت و اطمینان کافی از آنها دارند، مراجعه کنند.

رئیس انجمن قطعه سازان استان مرکزی افزود: برداشته شدن کاتالیست علاوه بر ایجاد آلایندگی خودرو، برخی ایرادهای فنی دیگر را به همراه دارد و ممکن است با جابجایی برخی قطعات سبب بروز خطر جانی برای سرنشینان هم بشود.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی این موضوع مهم به آحاد جامعه به خصوص مالکان خودروها بسیار مهم است و در کنار آن امیدواریم مسأله خطیر نظارت از سوی بخش های حاکمیتی و اتحادیه صنفی با قاطعیت اجرا شود و با اتخاذ مکانیسم های پیشگیرانه دست سودجویان را کوتاه کنند.

رعنایی، همچنین خواستار وضع جرایم مالی بازدارنده برای مکان‌هایی که مبادرت به خارج کردن کاتالیست خودروها می شوند شد و گفت: جریمه باید به گونه‌ای باشد که دیگر کسی جرات ارتکاب چنین اقدامی را نداشته باشد.

وی گفت: کاتالیست در همه خودروهای تولید داخل در زمره استانداردهای الزامی است و نصب می شود.

برداشتن کاتالیست سرقت است و ماهیت صنفی و تعزیراتی ندارد

رئیس اتاق اصناف شهرستان ساوه، گفت: از نظر قانونی مساله جداسازی کاتالیست خودروها از سوی برخی افراد به این دلیل که سرقت محسوب می‌شود در زمره پرونده‌های تعزیراتی و صنفی قرار ندارد و باید مالباختگان برای اعاده حق خود به مراجع قضائی مراجعه و تشکیل پرونده دهند.

«مرتضی سعیدی» اظهار کرد: از مردم و مالکان خودروها درخواست می‌کنیم که برای امور تعمیراتی به مراکز مجاز و شناخته شده مراجعه کنند.

وی گفت: موارد زیادی در رابطه با سرقت قطعه کاتالیست خودروها در شهرستان ساوه داشتیم و ما نیز مواردی را به مراجع قضائی راهنمایی کردیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ساوه گفت: نقش این اتاق اصناف و بازرسان در موضوع جداسازی کاتالیست خودروها بیشتر جنبه هشداری و بازدارنده دارد اما این نکته خیلی مهم است که مردم در این خصوص آگاهی لازم را داشته باشند و تعمیر خودروی خود را در هر مکانی انجام ندهند.

سعیدی گفت: برخی مراکز معاینه فنی هم در این زمینه کوتاهی می‌کنند و بدون در نظر گرفتن موضوع مهم کاتالیست نسبت به صدور تاییدیه اقدام می کنند البته در این رابطه اخیرا نامه ای به این مراکز نوشتیم و حالا کمی جدی تر عمل می کنند.

کد خبر 652417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 162
  • نظرات در صف انتشار: 87
  • نظرات غیرقابل انتشار: 67
  • میم IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    دم شماهم گرم راه نشون دزدهامیدین
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      95 64
      یعنی خوشم میاد از همه چی ایراد میگیرین نه اینکه تعمیر کارا این رو نمیدونن
    • داود IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      46 6
      چی میگی کاش این مطلبو پنج سال قبل گذاشته بودن،نمیدونم پیکان هم ازاون داره یانه.اگزوزسازبازکرده بودوسه چهارسال بعدش رفته بودم یه اگزوزسازدیگه گفت بازش کرده أند که اون قطعه اش گرونه،منم گفتم آره دیدم جداکردن برداشتن،وبعدحرفش، توذهنم گفتم آره سرم کلاه گذاشتن
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      35 7
      خودشون راه به دزدها نشون میدن
    • داریوش.. IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      13 9
      مشخص هست برداشته بشه ..چون جاش یه اگزوز یه سره هست صدای ماشین کلا زیاد میشه تقریبا دو برابر خیلی تابلو ولی نداشته باشه هیچ خطر جانی نیست اتفاقا سرکت و قذگدرمت ماشین بهتره چون دود راحت خارج میشه فقط برا الودگی و مقداری کم کردن صدای موتور
    • فرزانه IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      17 2
      والله منم یک سمند دارم چند بار به تعمیرگاه ایرانخودرو رفتم .بعدمدتی متوجه شدم که کاتالیزور رو خالی کردن.وقتی برا تعمیر اگزوز رفتم متوجه شدم بعدچند ماه.حالا بیاثابت کن کی میتونه باابنا در بیفته .
  • حاجی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    ایرانی هیچ وقت دزدی نمی کنه
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      این سایت دمش گرم خوب راهای دزدی نشون مردم میده. آفرین
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      70 3
      فقط اختلاس و گران فروشی می‌کنه.
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      80 9
      دمت گرم جمله خوبی بود واقعا مسئولین که دزدی میکنن ایرانی نیستن
    • ۵۴ IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      99 9
      احتیاج به سایت نیست ۷۰ درصد ما شاه دزدیم
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      7 13
      😃😃😃😃😃پیکان و کاتالیست!!!جک نگو !!
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      14 3
      اره دزدی نمیکنه الان اسم جدیدش اختلاصه
  • علیرضا IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    مراکز مجاز ایران خودرو و سایپا ! انها خودشان خون مردم را می خورند !
  • منصور IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    90 16
    سلام خواهش می کنم به خاطر یک خبر دزدها را آگاه نکنید
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      21 7
      یعنی بعد پنج سال بری معاینه فنی یارو برگرده بگه ماشینت مدلش چنده همینطور ذول بزنی چشاش بگی چطور مگه بهت بگه اوراقیه
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      19 4
      اصلا خبر دارین اگر این کاتالیزور را خالی کنین هم شتاب ماشین زیاد میشه و هم نرم کار میکنه
  • ایرانی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    تنهاراه مبارزه بااین دزدی این است که صاحب ماشین وقتی ماشینش راازتعمیرگاه تحویل گرفت خودش موتورماشینش رابررسی کندهمانجا،اگرکاتالیست ماشینش رادزدیده اندباچندتن ازرفقایش تعمیرکارراآنقدرکتکش بزنندکه برای همیشه درس عبرت بگیردوچندبرابرپول همین کاتالیست رادربیمارستان هزینه کند.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      52 6
      خوبه گفته خاک داخلش ارزش داره اگزوز سازا خاک داخلشو خالی میکنن بعد میبندنش شما با نکاه کردن میفهمی کاتلیزور هستش ولی داخلش خالیه با خم شدن نگاه کردن چیزی نمیفهمی.برا من این اتفاق افتاده که میگم
    • نجف جعفری IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      16 1
      واقعا یاید همین کارو کرد، ناقصش کنی که دیگه نتونه دزدی کنه
    • بابا‌علی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      6 0
      واقعا‌قضیه‌را‌درست‌فهمیدید‌البته‌دراکثر‌موارد.چون‌تواین‌کشور‌تو‌هیچ‌ارگان‌واداره‌ای‌کارانجام‌نمیدن‌واگربتونی‌باید.خودت‌حقت‌رابگیری‌وعجیب‌تر‌اینکه‌جلو‌هرکارمند‌یه‌تابلو‌گذاشتن‌به‌اسم«میز‌خدمت»،حالا‌خدمت‌به‌کی‌یاچی‌خدا‌میدونه‌باتشکر
  • مهدی شیراز IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    74 3
    کاتالیست خودرو بنده را در همون نمایندگی مجاز که شما میفرمایید باز کرده بودند وبعد حدود یکسال متوجه شدم که دیگر کاری نمیشد کرد
    • US ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      29 3
      خیلی خیلی راه حل خوب منطقی و علمی همراه باعمل انشا...به زودی شاهد اجرایی شدنش باشیم
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      7 1
      عجب.
    • کوزت IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      31 2
      خخخخ بهت توصیه میکنم هرموقع ماشینت رو بردی تعمیرگاه خم بشی وزیر ماشینت رو نگاه کنی یا یه عکس از قبل وبعدش بگیری مقایسه کنی ببینی چیزی کم شده یا نه!!😂😂
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      59 1
      واقعا راست میگی دزد تر از همه همون نمایندگیهای به اصطلاح مجازند چون اگه بخوان یه پیچ آچار بکشن میگن ماشینو بذار برو فردا بیا ببر
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      38 4
      دقیقا . من از یکی شنیدم که عادیه تو همه نمایندگیهای مجاز اینکارو میکنن . طرف معروف بود تو نمایندگیش گیربکس باز میکنن
  • یوسف IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    28 6
    ماشاالله به راهکاری که نشون میدین کمترکسی میدونست ممنون که اینهمهدفکرمردم هستین آی باریکلا
  • ج.مم IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    27 2
    اکثر اگزوزسازها دزدی میکنند وبعضی ازمکانیکها
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    25 6
    اگه‌دزده‌خودرو‌را‌ببره‌راحتتر‌ه‌تا‌بخواد‌منبع‌کاتالیست‌‌‌وسط‌اگزوز‌را‌ببره
    • والی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      16 2
      اخه این همه دزدی میکنند یا میفرمایید دزدی میکنند کدومشان را دیدی که عاقبت به خیر بشوند به واله لقمه حرام تاوان وگرفتاری داره .خدایا مارا به حال خود وامگذار.امین
  • علی IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    17 17
    به لطف این خبر قشنگ دزدان رو آگاه کردی که این قطعه بدزدن
    • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      12 2
      این کار بیشتر توی تعمیرگاه و ... انجام میشه که انسان های شریف وقت کافی داشته باشن
  • محمد IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    28 4
    مطلب فوق رو تکمیل کنم ..امکان داره کاتالیست شما سرقت نشه فقط سوراخش کنند وپودر گران داخلش رو تخلیه کنند.گاهی هم بشما گفته میشه انبار پره وباید تمیز بشه و به این بهانه کاتالیست رو تخلیه کنند.وظاهرا خاک چندملیونیش رو تمیز !!!کنند.آگاهی رو با بد آموزی اشتباه نگیرید.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      15 4
      حرام است
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    15 4
    مگرشرکت های ایرانی وسایل استاندارد حداقلی نصب کردن که کاتالیست نصب کنن که دزدان ننه مرده بدنام میکنید
  • مهدی IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    32 2
    نمایندگی های مجاز ازهمه دزدترندقطعات اصلی را باز میکنن بجاش چینی میبندن جلوی اینا رو باید بگیرید
    • میم IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      11 1
      دزدای کثیف
    • راز IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      10 0
      نمایندگی های مجاز واسه این بهشون میگم مجاز که مجاز به دزدی از خودروها هستن و بقیه حق ندارن دزدی کنن. مثل اقامت آمریکا که برای همه حرومه جز یک عده خاص
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    13 5
    خودتون نشون میدین
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    26 7
    دقیقا آدرس دقیق تر رو به دزدها بدید ،چند قطعه دیگه هم نام ببرید در حق دزدها لطف بزرگی می کنید ،،،،باید می نوشتی خبر خوش برای سارقین خودرو ،یکساله میلیارد شوید ،،،
  • جعفر IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    15 7
    شریک دزد و رفیق قافله
    • محمود IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      8 3
      اگه خیلی ناراحتی تا بگم که کامپیوترش هم قیمتش کمتراز کاتالیزورنیست برای بردن بنده خدابدکاری کرده اطلاع رسانی نموده هرکسی که چیزی میگه فورا افرادی مثل شما موضع منفی می گیرند
  • امیر IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    16 9
    هرچی دزدها بلد نیستند شما یادشون بدین شماهم یچیتون میشه
  • حسن روحانی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    25 2
    شک نکن ایرانی های توی کانادا هستن
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    14 1
    جهت یادآوری لطف کنید یک سری به سایت ایراندلکو بزنید بعدش قیمت نجومی از خودتان در بیاورید لطفا آقای گذارش گر
  • اکبر KW ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    8 4
    حالا هر که بلد هم نیست یادشان می‌دهید این برای خارجیا خوب است نه برای ایرانی گرسنه و دزد
  • ناشناس IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    14 3
    در ایران دزدی مگه داریم مگه میشه مطمین باشید اونا که دزدی میکنند از دشمنانان ایران هستند و مزدور خارجیها بخصوص روسیه هستند ببخشید امریکا
  • هادی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    16 1
    من رفتم پیش اون که به چشمام اعتماد ندارم به او داشتم بعد از صدا ماشین فهمیدم که کاتلز را بلند کرد برادر به برادر نیست خدا خیر به مسولین ند
  • رویا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    7 3
    این خبر نیست فقط راهکار دزدی هست ....شرم اور
  • مرتضی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    9 4
    اصلا این قطعه چرا باید اینقدر گرون باشه باید دولت به این قطعاتی که باعث میشه از آلایندگی هوا بکاهد رایانه بده ارزان بشه فردا خودشون و زن بچه های ژن خوبشون سرطان نگیرند اونها هم اینجا زندگی میکنند نفس میکشند
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    5 0
    خودروی راخریداری میکنیم نمی دانم کاتالیت داشته یا نه ؟ تکلیف چیست
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    8 3
    ماشین من ازهمون اول که ازنمایندگی گرفتم این روروش نگذاشتن وهمونجا دزدیدنش من هم که ازهمه جابیخبر الان بعداز ۵سال متوجه شدم
  • میلاد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    9 2
    آنقدر دزدی زیاد که ما نمیدونیم به کی شکایت کنیم
    • قاضی القضات IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      10 2
      به خود دزد !!!
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    5 0
    دزدی خوب و راحتی دیگه طرف نیاز نیست درب ماشینو بازکنه میره زیر ماشین باز میکنه.دمتون گرم
  • م IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    2 4
    خب دیگ اگه چندتا دزد هم اینو نمیدونستن الان دیگ قشنگ یاد گرفتن
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    4 1
    وای وای
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    3 1
    کاتالیز ماشین‌من‌را‌هم دزدیدند‌ولی‌باکلک‌رفتم‌منبه‌اگزوز‌را‌عوض‌کنم‌‌که‌اگزوز‌ساز‌گفت‌این‌قطعه‌خرابه‌‌چونکه‌مشتری‌‌مانی‌رایگان‌تعویض‌میکنم‌‌به‌همین‌سادگی چچ
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    3 3
    با این خبر ها فقط راه نشون دزدا میدین
  • ستار ستاری IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    4 1
    واقعا دستتون درد نکنه اونایی که خبر نداشتند شما راهنمایی می‌فرمایید از دزدان قطعه دعوت میکنید که از این به بعد دست به کار بشن . بخدا هر چیزی که در جامعه رواج نباشه شما رواج میدید .وای بر ما
  • ناصر IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    9 0
    اگر قرار به مجازات افراد متخلف باشد اول باید مدیران شرکتهای سازنده خودرو بعنوان ردیف اول پرونده گرفته شود بنده mvm x22 دارم در کتاب معرفی وسیله آپش های دارد که در این خودرو بازار نرفته بعنوان مثال آیا ارزشی داره سنسور لنت ترمز را نصب نکنن و بنده برا تعویض لنت ترمینال بگیرم وسیم سنسور را قطع کنم چون تهویه نشده آیا این دزدی و خیانت وبی .... نیست اینم یک مورد جزئی از کرمان موتور
  • یک ایرانی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    8 2
    الان این نکته آموزشی بود که به سارقین ارائه دادید؟ واقعا خودتون متوجه عملکرد غلطتون‌نیستید؟ فقط بخاطر جذب مخاطب هر چیزی و لا هر رویکردو پیامدی را می نویسید؟؟؟؟؟
  • یاری IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    5 1
    چیز یاد دزدا ندین لطفا کم بختی نداریم تو این کشور
    • ب م IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      1 0
      ببین اینو من خیلی وقته شنیدم همه مکانیک ها و اگزوز ساز ها هم خبر دارن ماشین بره مکانیکی بر میدارن خالی میکنن و الکی بهت میگن خرابه باید تعمیر بشه خالی میکنن و با چیز دیگه ای اکثرا پر میشه من با چشمم دیدم همه ییییی مکانیک ها خبر دارن دزدی که مکانیکی بلد نباشه نمیتونه بدون ابزار بازش کنه و ببره یکم سخته اینو تعمیرگاه که میری میدوزدن
  • اسدالله نوری IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    6 0
    خدا پدر مادرتون را بیامرزه که آگاه سازی میکنین؟
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      3 1
      ولا این چبه نشون دزد های میدین دیگه شب روز نداریم ولا دیگه باید نگهبانی هم بدیم بسه با این خبر های داغتون
  • ارتان IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    4 4
    دمتون گرم راه دزدی هم یاد میدید اونایی که نمیدونستن یاد گرفتن
  • علیرضا ورزگانی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    3 1
    این که به مالکان اتومبیل هاهشدار میدهید کارخوبی است ولی وقتی من خودم رابه جای یک سارق ویا یک انسان بی وجدان و فرصت طلب میگذارم این یک راهنمایی برای سرقت همین قطعه هم می‌تواند باشد من نوعی تابحال چنین چیزی را نشنیده بودم بنابراین احتمال آگاه سازی وراهنمایی سارقان هم صددرصد فراهم شده است
  • علیرضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    چطور بفهمیم دزدیدن . مثلا صدای ماشین تغییر نمیکنه ؟
    • بهروز IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      2 0
      شما خبر ندارید همه خیلی وقت هس میدانن
  • بهلول IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    4 3
    الان دقیقا فاز شما چیه ؟ از این اطلاع رسانی ؟
  • احمدالیاسی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    4 4
    عجیب و واقعی اینکه کاتالیز ماشین منو که درخونه پارک بود که بردند هیچی،ولی وقتی برا شکایت به کلانتری محل زنگ زدم واونا نیومدن بازهیچ،وقتی خودم به کلانتری مراجعه کردم که اطلاع بدم اصلا"کادر نمی دونستند که کاتالیزچی هست؟
  • پیام DE ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    9 0
    خب این خبر گذاشتین که همین قطعه رو سارقان زیر نظر بکنن،نزارین لطفا این خبرها رو
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    بچه ها من یه پیکان مدل ۵۸دارم فرداببرم ببینم اون قطه روش هست یانه اگه بودند.به دیدنیست خودم بازش میکنم میفروشم بازهم یه دردی ازم علاج میشه دستت دردنکنه که یادم دادی
  • ایرج قلیزاده IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    5 0
    اطلاع رسانی خوب به دزدان...... احسنت
  • عباس IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    اگر کسی هم نمیدونست حالا راه و چاه نشونش دادید .
  • امراله IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    4 0
    خوب دزدی جهانی شده تبریک میگم از خودمان گلایه می کنیم متشکریم
  • محمد IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    7 0
    اونایی‌که میگن به دزدا یاد دادید که سرقت کنند باید بهتون بگم دزدیدن کاتلیزور فقط اگزوز ساز میتونه بدزده چون باید با هوا برش ببره بداره
  • حسن کودک کار دهه شصت قم IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    7 4
    بنده دزد هست ام، خوب شد در مورد این قطعه گرانبها اطلاعات پیدا کردام،
  • سرابی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    8 1
    بنظر بنده آگهی مربوط به آگاهی رساندن قیمت کاتالیزور اتومبیل بیشتر آقایان سارق رو وسوسه میکنه واین آگهی به اینصورت اصلا درست نیست بهتره تو اینجور آگهی ها کمی قبل فکر و تجدید نظر بشه
    • حسن زارعی US ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      7 0
      بنده هم پلیس آگاهی استان شما هستم با همین شماره ات امروز مشخصات ت رو میدم توی سامانه سوءپیشینه و سارقان متعرض ، وبه محض اینکه اولین قطعه خودرو من بعد دزدیده شد اولین بار میایم در خونه شما آقای دزد .
  • بهرامی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    6 1
    چرا یک موضوع رو چندین بار در خبرها میارین.چرا همش تکرار میکنین.یعنی یه جمله از اول سطر تا آخر بارها تکرار میکنین.یه مطلب دو خطی رو درس میکنین بیست خط
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      3 0
      از ماست که بر ماست
  • علی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    ماشین صفر از نمایندگی تحویل گرفتم برای گارانتی که بردم به من گفتن ماشینم کاتالیزور نداره حتی به من تهمت زدن که خودم باز کردم درصورتی که من اصلا نمیدونستم که این قطعه چی هست. شکایت کردم به هیچ نتیجه ای نرسیدم.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 1
    همین چیزا رو نشون دزدان میدن که اونا یاد بگیرن چه چیزایی رو بدزدن مثل درباز کردن خودرو وچیزای دیگه آموزش میدم واسه دزدان
  • سید حبیب IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    4 0
    پس این خودرو کی صد در صد ساخت داخل میشه صحبت از هر قطه خودرو میشه میگن ساخت خارجه تحریم هستیم
  • عرفان IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 1
    چرا باچاپ این اخبار دزدها ا از قیمت این قطعه از خودرو خبردار میکنید
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    خودروها رو گاز سوز کنید تا الایندگی کمتر بشه
  • احمد IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 2
    چیزیکه دزدااطلاع ندارن یادشان بدیدکه راحت بدزدن هرچندکه درکشورعزیزدزدی مدشده همه دزدشدن کوره آجرپزی اجر17سانتی بجای20سانتی میندازه به ملت کم‌فروشی گران‌فروشی آنقدر یاده که دزداغلاف کردن
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 1
    اموزش رایگان دزدی ازخودروها
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 1
    ممنون از اینکه دزدان را مطلع کردید...
  • محمد IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    چرا باید در کشوری با این تما ثروت این همه دزدی انجام شود چرا مشولین چشم خود رابسته اند
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    اره اگزو‌ز همون منبعش ماشینای خارجی یه پرده طلا داره ولی ایران.......🤣🤣🤣🤣🤣
  • US ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 1
    دزدان دعاگوی شما هستند .که راهنمايي شون میکنید
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    میگن به دیونه گفتن سنگ نندازی تو چاه گفت خوب کاری یادم دادی
  • م IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    خاک بر سر ما ایرانیها . والسلام
  • اکبر IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    سلام. دوستان من خیلی وقته که این جریان کاتالیزور رو میدونستم.وهمیشه مواظب ماشینم بودم چون صفر گرفتم.تا اینکه یه شب رفته بودم روستا ،حس کردم یکی رفته کنار ماشینمه،وقتی رفتم پیش ماشین دیدم کاتالیزو رو از زیر با قلم چکش داره میزنه که بدزده.با درگیری ،تحویل پلیس دادمش
  • .. IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 1
    ناموسا اینو گذاشتیت که دزدارو صاف اگاه کنید 😂
  • حسین IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    نمایندگی مجاز کاتالیز من رو دزدیده ، کاتالیز کهنه و خالی بسته ، من تازه متوجه شدم ، ماشینم صفره ، برای معاینه اولیه رفته بودم نمایندگی ایران خودرو ، رفتم ایساکو شکایت هم کردن نتیجه نداد
  • پسرخاله IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    4 0
    بنده خودم اگزوز ساز هستم و بعد ۲۸سال هنوز مغازه اجاره ای هستم در صورتی که دوستان تو اتحادیه یه سمت دارند و چندتا مغازه که فقط برا دزدی کاتالیز اجاره کردن که همه پرونده قطور شکایتی دارند و حسابی هم پولدار شدن حالا اگه میتونید پیگیری کنید (شیراز)
  • رضا IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    7 0
    پوسته کاتولیست به دردشون نمیخوره یه پودرفلزی داخلش هست که اونروخالی میکنن
  • پیمان IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    هدف شما دادن نشانی به دزدان محترم است دیگه قالپاق نبرید
  • مصطفی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    هرکی که میدزده خنگه خنگتر ازاون صاحب ماشین که متوجه تغییر صدای زیاد ماشین بعد باز شدن نمیفهمه
  • بهزاد IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    سلام .اگزوز ماشینم شکسته بود رفتم جوش بدم چندتا مغازه پهلوی هم قرار داشت .مغازه ای اولی خیلی اسرار داشتند به آنها مراجعه کنم .رفتم پیش یکی از آنها که از همه ساکت تر بود جریان باز کردن این وسیله و تخلیه سریع خاک درون کاتالیزور را برایم گفت شاگردان سر مشتری را گرم میکنند و خاک داخلش را تخلیه میکنند مواظب باشید ..
  • ناشناس IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    دقبقا نود درصد مراکز معاینه فنیا همین کار میکنن .رفتم معاینه بگیرم کاتالیست ماشینم دزدیدن
  • دهقان IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    5 0
    با سلام اگر دین انصاف انسانیت وجدان رحم راستی و۰۰۰ در انسان نباشد زندگی بر همه سخت خواهدشد
  • مهران IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    دایی من ۲۰۶ داره تصادف کرده بود بین راه. یکی از شهرهای نزدیک تهران کارهای تعمیراتی انجام داده بود که همونجا تعمیرکارها کاتالیستش را برداشته بودند
  • ج IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    3 0
    اقا ماشین پارک کردید چرخهارو باز کنید نتونه بره زیره ماشین خخخخخخ
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    3 0
    نبود این قطعه اهمیت زیادی نداره
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    4 0
    الهی خیر نبینین که روزگار همه را سیاه کردن
  • محمد IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 1
    سلام من پژو ۴۰۵ مدل نودوهفت دارم و بعد از یک سال کاتالیست من کیپ شد و آن را با کپسولی معمولی تعویض کردم و مکانیک آن را جای دستمزد برداشت! لعنتی!
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 4
    دمتون گرم چهارتادزدم که نمید‌ونستن شما راهنمایی کنید توکشورگرسنها بدبخت بیچارها حداقل اطلاع رسانی سرموقع انجام میشه خسته نباشید
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 2
    راه دزدی چرا یاد می‌دیدبابا
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 2
    الان که قشنگ راهنمایی کردین که چی بدزدن
  • احمد IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 1
    سلام حتی که کسانی نمیدون این چقدر قیمت داره شما با این گزارش همه سود جویان دوبرابر نه چند برابر میشوند
  • بیژن اکبری IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 3
    اون رو هم طرف نمیدونه شما بگید از فردا شروع کنم به دزدی
  • US ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 3
    چرا خوده اتاق اصناف ،نظارت دقیق تری ندارد،قرار نیست که فقط پروانه کسب صادر شود،ولی نظارت و تعهد نباشد، دراین مورد باید بعد از هر تعمیر خودمان یک چال داشته و بازدید کنیم ،چرا ،،،،،،،
  • غلامرضا سعادتی US ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 4
    سلام اگه تا الان کسی نمیدانست با این کار شما اطلاع رسانی کردین
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    به دوزدها میگوید این پارچه را بدوزدند دلیلش همین است چه میشه گفت
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    بیشتر کاتالیزورها توسط اگزوزسازها حالا برخی ازروی اگاهی وتعدادی هم ناگاه هستند برداشته میشود.. یک نوع تقلب درکسب حساب میشود مثل این میماند شخصی به جای برنج خاک دران بریزد.. شما هم ماشین سالم تحویل دادید ولی یک قطعه ازروش برداشته شده لوله ای جاش گذاشته شده است..
  • Msn IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    برم این چیز ماشینمو بفروشم بزنم به یه زخمی
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 1
    اگه آقا دزده بلد نبود شما یادشون دادید نکنه شما هم از این دزدی نفع می برید
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    برم بازش کنم تا ندزیدن خخخ
  • حمید IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    4 0
    ممنون از اطلاع رسانی شما.
  • US ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 1
    با یک درصد پول کشور میتوان به همه بیکاران ودزدان وکلاهبرداران و.....کار افرید وکشور را از این وضع موجود نجات داد به شرطی که اراده چنین کاری در بالا سری ها و تصمیم گیران سیاسی واقتصادی مملکت وجود باشد
  • مسعود IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    من مهندس مکانیکم در اوردن کاتالیست باعث میشه خودرو به اصطلاح خوب نفس بکشه و تخلیه گازها راحت انجام بشه بیشتر راننده های نیسان خودشون در میارن جاش یک لوله جوش میدن ولی برا محیط زیست خطرداره
  • IT ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 3
    ای ول اون دوست گرامی خوب حرفی زد ک شما راه و نشون اون دزدها میدین که تا الان بی خبر بودن .
  • NL ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 4
    دارید آموزش میدید 😐
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    حالا هی قیمت این قطعه را تکرار کنید تا دزدا یاد بگیرن چی بدوزدن
  • ناشناس IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 1
    باز خوبه که کشور ما هیچ دزدی وجود نداره وگرنه همه رو باز میکردن با این راهنمای دقیق که کردن. ازفردا دقدقه اونو باید داشته باشیم وااااااااااااای
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 2
    خوب راه یاده دزدا میدید
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    حاجی نوشته ایرانی دزدی نمی کنه.راست می گه.اینا که سالهاست دزدی می کنن ایرانی نیستند.اگه به رگ و ریشه اشون نگاه کنید می فهمید.ایرانی دزدی نمی کنه!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 1
    شما خودتون با نمایندگی ها همتون دزدید تعمیرگاه بیرون از شما سالم تر هستن
  • علی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 3
    به دزد ها داریید راهکار نشون میدیید
  • احمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 5
    چرا راه دزدی رو به دزدان خیابان یاد میدید شاید ندانند ولی شما راحت میگید کجای ماشین و قیمتش چنده از فردا یا همین امشب میرن بدزدند بیچاره ها راننده ها
  • مرتضی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 1
    سلام این دروغ اینجا اگزوز ساز نهایتاً قیمت کاتا لیزور را میگه 1ملیون الا 2ملیون مگه ماشین ایرانی چی که فقط 12ملیون پول این باشه
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 1
    خیلی شیک و تمیز گرا بدید به آقایون دزد که ملت و بیچاره کنن واقعا شما حتی بلد نیستید مطلبی رو منتشر کنید خواستی بگی این قطعه خیلی مهمه چرا گفتی اگر دزدیده شود شاید هم شریک دزد و رفیق قافله اید
  • امید IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 1
    وقتی همه دزدندماهم بایدهم رنگ جماعت شویم
    • علی یاسوج IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      2 1
      سلام وقتی خودشان می دانند این قطعه ازماشین رامی دزدند تاثیر چندانی هم بروی ماشین هم نداره خودشان راه کار دزدی نشان مردم میذارندیامعاینه فنی راضی‌کننده یادزد راراضی کنند
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      0 0
      میشود بگویید جایش کجا ست
  • اسداله IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    اینگونه اطلاع رسانی درست نیست، به طمع انداختن اکسوز ساز، بی اعتماد کردن مردم نسبت به هم، تنها جایی که نمیشه بهشان اعتماد کرد، نمایندگیهای خودروسازان است! به خاطر تعویض فلاپی زیر سپر عقب ماشینمو یک هفته نگه داشتند، کارت طلایی، گارلنتی کارت سرویس، همه چی داشت، اخرش گفتند این قطعه وجود ندارد! خودم از بازار خیابان امیرکبیر تهران خریدم، نصب کردن، در طول هفته چند قطعه از ماشین باز کرده بودند!! کابوت بالا زده بودند! گفتم نصب فلاپی زیر سپر عقب چه ارتباطی با کابوت داشته که بلا زدید؟ این بجای خود. تو برگه درخواست وتسویحساب خروجی خودرو هزینه فلاپی به اضافه دستمزد با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده!؟ حالا یلدشان می دین کاتالیست منبع اکسوز هم بدزدند، عالیه! مالکین خودرو نباید بگذارید مکانیک شما را دنبال نخد سیاه بفرستند! اعتماد نکنید. اولا ماشینتو تو مکانیکی جا نذار اگر هم به ناچار باید ماشینو تو مکانیکی جا بذارید! بدون رودرباسی با موبایلت از چهار طرف، رو سقف زیر شاسی، چرخها جلوبندی، از ابتدا تا گلو اکسوز و دقیقا منبع اکسوز و داخل موتور عکس بگیرید،
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 0
    دمتون گرم ، کلا دزدها را آگاه کردید،
  • عبدالمجیدموسوی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    5 0
    سلام، عده ای که کارشان تعمیر یا تعویض اگزوز می باشد، جهت شتاب داشتن خودرو وهمچنینین خراب نشدن دیسک وصفحه پیشنهاد به برداشتن این قطعه به صاحب خودرو می کنند و می گویند این کار مثل این می باشد که گلوی کسی را جهت خفه کردن فشار داده اید وحالا دیگر آن کار را انجام ندهید خودرو تازه نفس می کشد با این حیله این قطعه که جهت جلوگیری از آلودگی هوا می باشد را حدف می کنند وباعث افزایش مصرف سوخت هم تا ۲۰ درصد می شوند.تشکر
  • کلالی . م IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 0
    خوب بمانید . کاش در رابطه با نبودن کاتالیزور اگزوز ماشینها که برداشته میشود و خطر جانی برای سرنشینهای اتوموبیل دارد بیشتر توضیح می‌دادیم ممنونم
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 0
    خود نمایندگی های مجاز از همه بدترند،هم از همه چی خودرو اطلاع دارند و راههای آب کردنش...بعبارتی دست شان بازتره!؟به وایرهای شمع مردم هم رحم نمی کنند و با جنس اسقاطی که مثلا از خودرو تعمیری قبلی مانده عوض میکنند!
  • سید IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 0
    ماشین من ال نود بوده که سه ماه پیش فروختم به دوستم الان فهمیدیم که کاتالیزور شو توی همین چند وقت باز کردن میگه مصرفش هم خیلی بالا رفته حالا نمی‌دونم معاینه میدم یا نه مدل 87
  • رضا IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 0
    این افراد ازخیلی وقت راه شو بلد بودندصاحب وسیله نقلیه را دنبال نخودسیاه میفرستادند بعدوسیله موردنظرشانرا بازمیکردند بخصوص ماشینهای لوکس آنوقت تعمیرکارهم اجرت بالای کارش را میگرفت وهم وسیله موردنظرش که نمونه اش درمشهد بلوارمعلم روبروی پمپ بنزین ازاسم وفامیلش معذورن اون آقا دوتا نمایندگی داردتابحال هرشاگردی که خلاف آن عملکرده اخراج کرده
  • حرف... IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 0
    تشکر برای اطلاعات دقیق ، اطلاع رسانی و آسان سازی دزدی.....
  • رضا IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    3 1
    این قطعه دقیقا کجای خودرو قرار گرفته که بعداز تعمیرکار انرا چک کنیم
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    3 0
    فکر کنم این دزد های که بلد نبودن و نمیدونستن قشنگ یادشون دادید که چی رو بدزدن
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    به دزدها آموزش دهید
  • امید IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    الان مردم خودشون از رو ناچاری میفروشن ۲تا ۲/۵هم بیشتر ارزش نداره
  • ق ر IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    حالا همیشه هم به نمایندگی مجاز خودرو مراجعه کردیم و بعد چند ماه متوجه شدیم چگونه ثابت کنیم
  • سید اسماعیل IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام ایران خودرو وسایپا همینجوری از قطعه کم میکنن معلوم نیست شاید هم نداشته باشن وقتی از زه پراید رحمی نمیشه دیگه چی
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 0
    حرومزادها
  • محمدحسین IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    یکبار میان میگن دزدا بطری جلوچرخ میزارن تاماشینو بدزدن الان بازهمچین قطعه باارزشی رولودادن
  • داود IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    برای ماشین بنده ازهمون اول نبودخودکارخونه دیگه نمیندازه
  • مسرور IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    با عرض سلام وخسته نباشید ببخشید شما که می‌گویید تعمیرگاهی مجاز متاسفانه تو تبریز نمایندگی MVM ماشین را برده بودیم سرویس خودش هم سرویس اولیه بود تازه صاحب نمایندگی آشنا هم بود همان جا کانالیزه اگزوز را خالی کرده بودن آشنا بود فقط برایش اعتراض کردیم آن هم اینکار کرد در اولین سرویس با تشکر.
  • عزت‌الله IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 0
    به هر دلیلی مردمخسارت بزنین ماشین من کاتالیست نداره یعنی باید بخرم چیزی که رفته، رفته دیگه
  • ارشک IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 0
    شما درست میفرمایید اما این سایت آخرین نفره که خبر رو اعلام میکنه درصورتیکه اونایی که تو این کار هستند و اگزوز تعمیر میکنن خودشون بلدن چیکار کنن و
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    5 0
    بابا خیلی حال و روزتون خرابه ، دزد خیابون نمیبره که این قطعه رو ، تعمیرگاه و نمایندگیهای مجاز وا میکنن براتون ، حالا هی بگید یاد دادید به دزدها . اونایی که وا میکنن قبل از همه بلد بودن . وبا دیدن این اگهی برجک هاشون زده شده ، شما چرا ناراحتید دیگه ، نکنه شما تعمیرکارید ؟