دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

مدیر جلوه‌های ویژه فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر با اشاره به اینکه در بخشی از سکانس‌های این فیلم اشک ریخته است، گفت: این فیلم یک اثر کاملا شاعرانه است.

موقعیت مهدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ایمان کرمیان مدیر جلوه‌های ویژه فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اولین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: داستان این فیلم بیشتر درباره زندگی و شخصیت شهید مهدی باکری است و فکر می‌کنم که نسخه سینمایی این پروژه بیشتر روی همین جنبه مانور داده است. نسخه سینمایی «موقعیت مهدی» با جنگ شروع می‌شود و به پایان می‌رسد.

او با اشاره به اینکه در بخشی از سکانس‌های این فیلم اشک ریخته است، توضیح داد: اینکه فیلم تا چه اندازه توانسته شهید باکری را به تصویر کشد، باید توسط کارگردان توضیح داده شود، اما از نظر من «موقعیت مهدی» یک فیلم بسیار شاعرانه است. حتی صحنه‌های جنگ این فیلم بسیار شاعرانه است. آنچه که در «موقعیت مهدی» به عنوان سکانس‌های جنگی به تصویر کشیده شده است، یک جنگ متفاوت است که نمی‌توان آن را با سکانس‌های جنگ دیگر فیلم‌هایی چون «ایستاده در غبار» و «تنگه ابوغریب» مقایسه کرد، چرا که مخاطب شاهد یک فیلم متفاوت با تصویرهای جذاب است.

کرمیان با اشاره به بخش جلوه‌های ویژه میدانی این پروژه گفت: برای به تصویر کشیدن سکانس‌های مورد نظر، تقریباً همه کار کرده‌ام، از انفجار، چاشنی، باران، برف و طوفان گرفته تا دودهای لازم برای صحنه، به همین دلیل هر چیز که در جلوه‌های ویژه میدانی استفاده می‌شود، در این فیلم کار شده است.

«موقعیت مهدی» اولین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر و محصول سیمافیلم است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد. فیلمنامه «موقعیت مهدی» از سوی هادی حجازی‌فر و ابراهیم امینی نوشته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مهدی باکری، فرمانده لشگر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد...

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی، بازیگران این فیلم هستند.

کد خبر 652309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha