گروه حوادث: مرد کینه جو در اقدامی عجیب برای آنکه از همسر سابق خود انتقام بگیرد، به محل کار وی و نامزدش رفت اما علاوه بر آنها 40 نفر دیگر را نیز به گروگان گرفت.

در این گروگانگیری که در مرکز اطلاعات تلفن شهرداری یکی از شهرهای جنوبی گواتمالا رخ داد، گروگانگیر خشمگین بعد از گذشت 5 ساعت گروگان‌های خود را آزاد کرد.

ظهر دوشنبه گذشته مرد جوانی که ماسکی به‌صورت داشت، وارد شهرداری شهری در جنوب گواتمالا شد و به سرعت خود را به طبقه پنجم این ساختمان که مرکز اطلاعات تلفن شهری در آنجا قرار داشت، رساند.

هنوز لحظاتی از ورود او به این مرکز نگذشته بود که صدای شلیک چند گلوله از طبقه پنجم به گوش رسید، وقتی نگهبانان خود را به این طبقه رساندند، دریافتند که مرد جوان بعد از آنکه یکی از ماموران محافظ را خلع سلاح کرده  وی را به همراه 41 زن و مرد دیگر که در این طبقه بودند به گروگان گرفته است.

با گزارش خبر گروگانگیری، تیم‌های رهایی گروگان پلیس گواتمالا به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و سعی کردند از طریق گفت‌وگو با گروگانگیر، وی را وادار به تسلیم کنند.

در حالی که مرد جوان مدعی بود برای انتقام گرفتن از همسر سابقش که به‌تازگی با یکی از همکارانش آشنا شده است، دست به گروگانگیری زده است، تیم روان‌شناسان پلیس سعی کردند با وی وارد مذاکره شوند.

لحظاتی بعد وقتی یکی از روان‌شناسان قصد ورود به این مرکز را داشت، مرد گروگانگیر به سمت وی شلیک کرد که بر اثر آن به‌شدت مجروح شد.

با مجروح شدن این مرد، ماموران که احتمال می‌دادند مرد مهاجم ممکن است دست به کار خطرناکی بزند و همسر سابقش و نامزد او را به قتل برساند، خود را برای عملیات ضربتی رهایی گروگان‌ها آماده کردند ولی تهدید مرد گروگانگیر آنها را منصرف کرد.

جوان گروگانگیر تهدید می‌کرد درصورت نزدیک شدن ماموران پلیس، ساختمان را با بمب‌هایی که به همراه آورده است، منفجر خواهد کرد و تمامی گروگان‌ها را به قتل می‌رساند. به این ترتیب گفت‌وگوها برای پایان مسالمت‌آمیز ماجرا ادامه یافت.

5 ساعت بعد

با گذشت 5 ساعت از آغاز گروگانگیری، در حالی که شبکه‌های تلویزیونی با پخش گزارش‌های زنده از صحنه، باعث شده بودند خانواده‌های کارمندان شهرداری، آشفته و هراسان خود را به محل برسانند، مرد گروگانگیر در اقدامی عجیب بدون هیچ پیش شرطی اعلام کرد قصد تسلیم شدن دارد و به این ترتیب 40 گروگان خود را به بیرون ساختمان فرستاد اما همسر سابقش و نامزد او را نگه داشت.

با این اقدام، این فرضیه که وی قصد انتقام‌جویی مرگبار از همسر سابقش و نامزد او را دارد قوت گرفت اما 10 دقیقه بعد در میان ناباوری ماموران پلیس، وی آنها را نیز آزاد کرد و سپس خود را تسلیم کرد و به این ترتیب این گروگانگیری 5 ساعته پایان یافت.

بلوف انفجاری

دونالد گونزالس - سخنگوی پلیس گواتمالا- لحظاتی پس از پایان این گروگانگیری به خبرنگاران گفت: گروگانگیر به نام لوئیس اسکوبار یک جوان 29 ساله است که تنها به انگیزه انتقام‌جویی از نامزد سابقش این گروگانگیری را رقم زده است.

وی افزود: با وجود آنکه وی تهدید کرده بود قصد منفجر کردن ساختمان را دارد اما هیچ ماده منفجره‌ای از وی کشف نشده است.

گروگانگیر مهربان

لوئیس سسام، جوان 24 ساله‌ای که بعد از 5 ساعت از اسارت گروگانگیر آزاد شده است ، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جوان گروگانگیر بعد از خلع سلاح مامور محافظ، 3 گلوله به سقف شلیک کرد ولی بعد از آن به صورتی  بسیار مؤدبانه با ما رفتار می‌کرد و از همان ابتدا به من و دیگر گروگان‌ها گفت اگر مشکلی برایش ایجاد نکنیم هیچ کاری با ما ندارد.

او حتی با  همسر سابق خود و نامزد او نیز رفتاری معمولی داشت و برای  ما مشخص نبود که او چرا دست به این گروگانگیری زده است؟

کد خبر 65209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز