سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفتگو با همشهری: برای اورهال‌کردن قبل از هر چیزی نیاز به بودجه است. وقتی اعتبار مشخص شود می‌توان در این زمینه برنامه‌ریزی کرد و تصمیم گرفت اما به‌طورکلی واگن‌ها براساس کارکرد و آسیب‌هایی که دیده‌اند اولویت‌بندی می‌شوند.

تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران: در بخش مترو ۷۰۰واگن به مرحله اورهال رسیده‌اند و به‌دلیل نداشتن منابع تعمیر نشده‌اند و باید فوری ۲هزار میلیارد تومان به تعمیرات داده شود. همچنین با کمبود ۱۰۰۰واگن روبه‌رو هستیم و برای تأمین آنها نیاز به ۳۰هزار میلیارد تومان اعتبار است. باتوجه ‌به تعداد واگن‌هایی که نیاز به اورهال دارند و ظرفیت شرکت‌های واگن‌سازی تهران (حداکثر اورهال ۲رام قطار در ۱۰روز) قطعاً باید از امکانات سایر شرکت‌های صلاحیت‌دار استفاده کنیم. مسئله این است که برای اورهال‌کردن واگن‌ها به بیش از ۲هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اگر در بودجه۱۴۰۱ تأمین شود علاوه بر ظرفیت شرکت واگن‌سازی تهران از ظرفیت سایر شرکت‌ها هم استفاده خواهیم کرد اما درصورت محدود بودن منابع ظرفیت شرکت واگن‌سازی تهران کفایت می‌کند و حتماً این کار در این شرکت انجام می‌شود.

دراین‌باره بیشتر بخوانید؛ فروش طرح ترافیک، سال آینده تغییر می‌کند | تشکری هاشمی: زنگ خطر حمل و نقل عمومی به صدا درآمده است

دراین‌باره ببینید؛

اتوبوس برقی به‌تهران می‌آید اما با بخش خصوصی

-  «تاکسی‌های خارجی جایگزین تاکسی‌های بی‌کیفیت داخلی!»

گفتگو: زینب زینال‌زاده، مرجان حسینی

تصویر: امیر حمیدی‌نوید

تدوین: محمود دانش‌آموز

کد خبر 651843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha