دکترای افتخاری دانشگاه ملی مسکو در مراسمی به سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران اعطا شد.

رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس رسمی قدیمی، دریافت کنندگان دکترای افتخاری این دانشگاه به دو سوال رییس و اعضای هیئت رییسه پاسخ می‌دهند و رییس جمهور کشورمان نیز در مراسم دریافت دانشنامه دکترای افتخاری به سوالات مطرح شده پاسخ داد و گفت: تجربه نشان داده که می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و ملت ایران نیز از دل تحریم‌ها به علوم مختلف، دانش و فناوری‌های پیشرفته دست پیدا کردند.

تصاویر چهره رئیسی هنگام دریافت دکتری افتخاری دانشگاه مسکو

تصاویر چهره رئیسی هنگام دریافت دکتری افتخاری دانشگاه مسکو

تصاویر چهره رئیسی هنگام دریافت دکتری افتخاری دانشگاه مسکو

تصاویر چهره رئیسی هنگام دریافت دکتری افتخاری دانشگاه مسکو

تصاویر چهره رئیسی هنگام دریافت دکتری افتخاری دانشگاه مسکو

تصاویر چهره رئیسی هنگام دریافت دکتری افتخاری دانشگاه مسکو

متن کامل سخنان رئیس‌جمهور در نشست با اعضای شورای علمی، اساتید و جمعی از دانشجویان دانشگاه ملی مسکو به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای سادوونیچی!

رئیس محترم دانشگاه دولتی مسکو!

اعضای محترم هیئت‌رئیسه!

اساتید و محققین محترم!

از حضور در جمع شما فرهیختگان، محققین و اساتید دانشگاه دولتی مسکو، بسیار خرسندم و از دولت و ملت فدراسیون روسیه، برای میزبانی گرم اینجانب و هیأت ایرانی، در شهر زیبای مسکو، تشکر می‌کنم.

این دانشگاه، قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه روسیه، در زمره برترین دانشگاه‌های مشهور جهان قرار دارد و منشاء آثار و خدمات علمی بسیاری، برای روسیه و جامعه جهانی و علاقه‌مندان به امر آموزش و تحقیق بوده است.

آموزش، پژوهش و پیشرفت‌های علمی، برای ما نه تنها دارای جایگاه اساسی است، بلکه امری اعتقادی و تکلیفی دینی نیز هست. ادیان الهی در جهت مبارزه با جهل و نادانی و ترویج آموزش و پرورش تأکیدات و سفارشات زیادی داشته‌اند. پیامبر خدا حضرت محمد (ص) می‌فرماید: فرشتگان، بال‌های خود را برای جوینده دانش می‌گسترانند و برایش آمرزش می‌طلبند.

مفهوم دیگر در ادبیات اسلامی، مفهوم علم نافع است؛ به این معنی که نفع آن علم در بین مردم احساس شود که لازمه آن، پیوند میان علم با اخلاق و معنویت است. علمی که نجات بشر را تضمین نماید. علمی که فاقد این ویژگی باشد، اسباب نابودی خویش می‌سازد، تبدیل به بمب می‌شود و بر سر مردم می‌ریزد، یا باعث می‌شود که سرزمین فلسطین را ۷۰ سال اشغال و ملتش را آواره کنند.

خانم‌ها و آقایان!

من در این سفر فرصت داشتم علاوه بر دیدار با جناب آقای پوتین، با جمعی از نمایندگان جامعه روسیه در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و دینی نیز ملاقات و گفتگو داشته باشم. با اطمینان می‌گویم ظرفیت‌های متنوع توسعه روابط و همکاری‌ها، منوط به ایفای نقش نخبگان، به‌ویژه جامعه دانشگاهی و علمی دو کشور است.

پایدارسازی و سودمند کردن روابط دو دولت ایران و روسیه، نیازمند اراده جمعی است و دولت‌ها با کمک تبادلات مردمی و علی‌الخصوص جامعه دانشگاهی، می‌توانند در ایجاد شبکه‌ای مستحکم از همکاری‌ها و تأمین منافع دو یا چند جانبه، موفق عمل کنند.

جامعه دانشگاهی روسیه با وجود مراکز معتبر علمی با گستره وسیعی از رشته‌ها و بهره‌مندی از زیرساخت‌های فناوری، می‌تواند نقش بسیار مهمی در گسترش دیپلماسی علمی و توسعه تعاملات در موضوعات نوآوری و تجاری‌سازی علوم ایفا نماید.

فرهیختگان گرامی، جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر، علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه، در زمینه تحقیقات و تجاری‌سازی دانش، در حوزه‌های مختلف از جمله نانو، برق و الکترونیک، سلول‌های بنیادین، لیزر، دارو و تجهیزات پزشکی، تکنولوژی اطلاعات، کشاورزی و ساختمان، توفیقات بسیار خوبی را کسب نموده است.

هر زمان که برای استقلال و آزادی خود تلاش کرد، ایالات متحده را در برابر خود دید. جامعه دانشگاهی ما بعد از انقلاب اسلامی و رهایی از سلطه آمریکا، رشد قابل توجهی را تجربه کرده و علیرغم تحریم علمی، بالاترین نرخ رشد مقالات علمی و تخصصی را به نام خود ثبت کرده است. جمهوری اسلامی ایران، بر اساس ارزش‌های فرهنگی مبتنی بر شریعت اسلام و تمدن کهن پارسی، به علم و نهاد آموزش و پژوهش، اعتبار بخشید و امروز یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در افزایش نرخ باسوادی و تعداد جوانان تحصیلکرده در مقاطع مختلف دانشگاهی است.

دانشمندان و اساتید محترم!

امروز بشریت با مسایل و چالش‌های مشترکی مواجه است. در عین اینکه غرب اعتراف می‌کند که جهان به سمت «غیر غربی شدن»، حرکت می‌کند؛ ایالات متحده، باورها، فرهنگی‌های ملی و سنت‌های راهگشایی که ریشه در هویت و تمدن کشورهای مستقل دارد را نشانه گرفته است.

نخبگان ایران و روسیه، برای در امان ماندن هر دو ملت از این هویت‌زدایی مخرب و ارتجاعی و جلوگیری از اضمحلال در فرهنگ بیگانه، باید الگویی از «هویت‌گرایی تعاملی و سازنده» را ارایه دهند.

تجربه نشان داده است که می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. تحریم‌های ظالمانه نه تنها مانع رشد علمی ما نشده، بلکه موجب توسعه مجلات تخصصی و افزایش شتاب در تجاری‌سازی فناوری‌ها در ایران شده است. تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که همگی ریشه در دانشگاه‌های ایران دارند، به چندین هزار رسیده که در عین ارتقاء استانداردها، در تجاری‌سازی علوم، رشدی چشم‌گیر داشته است. سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در صادرات غیرنفتی ایران افزایش یافته و در حوزه دارو و تولید واکسن و بسیاری از حوزه‌های دیگر، به یک زیست‌بوم و چرخه‌ی تولید داخلی دست یافته‌ایم.

دستاوردهایی از این دست، ما را مصمم می‌سازد تا با توجه به نیاز روزافزون کشور، با سرمایه‌گذاری در زمینه نوآوری و تجاری‌سازی روابط خود را در زمینه‌های علمی و تخصصی توسعه دهیم. همکاری در حوزه‌های علمی و فناوری برای ما یک اصل است.

جوانان و اساتید با انگیزه ایرانی، به عنوان مهم‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران، آماده همکاری و مشارکت در طرح‌های مشترک فناوری و تجاری‌سازی هستند.

حضار محترم!

اندیشمندان گرامی!

خانم‌ها و آقایان!

مبارزه با سیاست‌های یکجانبه‌گرایی، تبعیض بین‌المللی، جرایم سازمان‌یافته، قاچاق مواد مخدر، بی‌ثبات کردن کشورها و بازگرداندن افراط‌گرایی و تروریسم، بدون همکاری و هماهنگی کشورهای منطقه میسر نخواهد شد.

روابط خوبی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برقرار است و هر دو کشور در مسیر پیشرفت و تعالی، گام برمی‌دارند. مناسبات سیاسی و امنیتی و تجربه موفق همکاری دو کشور برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری خشونت‌آمیز در سوریه و هماهنگی برای کمک به برقراری صلح و تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان، راهگشای مناسبی برای توسعه روابط دو همسایه در دیگر زمینه‌ها می‌باشد.

توافقات خوبی برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های اقتصادی مشترک صورت گرفته است. دو طرف علاقمند به همکاری در زمینه حمل و نقل و ترانزیت جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی و همچنین علاقمند به همکاری در حوزه انرژی اعم از نفت، گاز، برق، تجارت و کشاورزی هستند. ما به دنبال ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی هستیم؛ اما به این مسأله نیز توجه داریم که بن‌مایه همه تلاش‌ها، همکاری‌های علمی و پژوهشی است.

ما در برابر گفتمانی که به دنبال امنیتی کردن و نظامی کردن روابط میان ملت‌ها است، پیرو مکتبی هستیم که دانش را منشأ قدرت می‌داند.

امام علی (ع) می‌فرماید: «دانش، سلطنت و قدرت است. هر که بر او دست یافت، پیروز شد و هر که آن را نیافت، مغلوب گشت» از این جهت، توسعه همکاری‌های دانشگاهی برای ما از جایگاه ویژه و خاستگاهی اعتقادی برخوردار است.

معتقدیم تسهیل تردد اتباع دو کشور خصوصاً فرهیختگان و دانشگاهیان و آشنایی بیشتر و کسب اطلاع نخبگان از ظرفیت‌های موجود در روابط فی‌مابین، می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد توافقات و توسعه مناسبات، ایفاء نماید.

من در اینجا از شما اساتید محترم دانشگاه و پژوهشگران عزیز، برای سفر به کشور ایران دعوت می‌کنم. وجود غنای تاریخی و تمدنی مشترک، بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی است. گر چه شناخت نسبی متقابل از مشاهیر ادبی و مفاخر علمی دو کشور وجود دارد و آثار زیادی، ترجمه و منتشر شده است ولی فضای مستعد همکاری‌های فرهنگی می‌طلبد که بیش از پیش، در این حوزه، اقداماتی صورت گیرد.

قدمت بیش از دویست ساله آموزش زبان فارسی و همچنین وجود مراکز مطالعاتی مرتبط با ایران در روسیه و متقابلاً وجود هزاران ایرانی دانش‌آموخته از دانشگاه‌های روسیه، فعالیت مراکز متعدد آموزش زبان روسی و مطالعات روسیه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ایران، ظرفیت‌های ارزشمندی است که می‌بایست از آنها به نحو شایسته‌ای بهره‌برداری شود.

در پایان بر این نکته تأکید دارم که ما اکنون در نقطه عطفی از تاریخ روابط دو کشور قرار داریم. از اساتید دانشگاه، اندیشمندان و مراکز مطالعاتی و پژوهشی دو کشور، انتظار می‌رود که نقش مهم و تاریخی خود را در این زمینه، ایفا کنند تا ملت‌های همسایه ایران و روسیه، با بیشترین تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی، در رفاه و عزت زندگی کنند.

برای دولت و ملت روسیه، صلح، آرامش، رفاه و بهروزی و برای همه شما آرزوی موفقیت دارم!

از توجه همه شما متشکرم.

در پایان این مراسم دکترای افتخاری دانشگاه ملی مسکو به آیت‌الله رئیسی اعطا شد.

کد خبر 651575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 190
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 215
  • US ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    تبریک به آقای دکتر رییسی
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      دیگه نبینم کسی بگه رئیس جمهور ما رو تحویل نگرفتند روس ها با این استقبال زیبا
    • Nima IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      13 12
      کدوم استقبال زیبا دلتون خوشه به روسها چرا پرچم ایرانو اصلا نزده بودن و اون همه فاصله پوتینو رییسی تازه بدون گذاشتن پرچم ایران اینا همه توهینه دیگه اینا نه دوستن نه متحد استراتژیک از اونورم با اسراییل دیدار میکنن فقط تو دشمنی با آمریکا به ایران کمک میکنن ایران میتونه به اروپا کلی گاز صادر کنه و این واسه روسیه بده واسه همین میخان ایران همیشه ضعیفو منزوی باشه اصلا بدرد نمیخورن
  • US ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    دکتر رئیسی
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      کمونیست ها چیزی برای دادن ندارند اما خوب می گیرند عهدنامه ها از یاد ملت رفته است مردم یک کمی تاریخ بخوانند
    • دموکرات IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      96 44
      دکتر ها همه را بیمار میخواهند ...
    • ایرانی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      عهدنامه ها از یاد ملت نرفته و نمیره عزیزم،اما گویا از یاد دولت رفته!!
    • رضا IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      70 67
      احتمالا آمریکا و اسرائیل چیزهایی برای دادن دارند. مرد حسابی بیش از ۶۰ ساله که آمریکا و انگلستان و آمریکا بر گرده این مردم سوار شدن به قول امام خمینی آمریکا شیطان بزرگ است راز این حرفها برای شما هنوز روشن نشده؟ یا خودتون رو به خواب زدید؟
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      35 26
      بعضیهاانگارواقعا دکترلازمند.یعنی چی عهدنامه هایادتون هست؟پای بندی هابه عهدنامه هابستگی به رفتارخودمون داره.نکنه آمریکاییهاهم که باوقاحت توچشم دولت نگاه کردن و زدن زیربرجام کمونیستن؟خودتون باخودتون چندچندین؟دولت بخوادارتباط خارجی داشته باشه ی جورین،نخوادارتباط داشته باشه بازم ی جورین.الهی شکرآقای رئیسی تااینجاخوب عمل کرده چه شماخوشت بیادچه نیاد.
  • جلال IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    صحبتهای پرزیدنت عالی بوده ان شاالله که نتیجه‌ی مطلوبی برای مردم ایران داشته باشد.
    • خصال IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      97 91
      با سلام ، قطعا مستحضر هستید که حاکمان آن دوره ، در بی لیاقتی و بی کفایتی گوی سبقت رو از هم می ربودند و با این دوره که رهبری کشور ایران به دست کسی ست که دوست و دشمن به قدرت و سیاستش اقرار می کنند ؛ متفاوت هست .
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      70 83
      مال گذشته است، دوران، شوروی، حالا روسیه است
    • هادی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      77 29
      اگه قرار باشه مثل شما فکر کرد هیچوقت نباید با کسی ارتباط داشت چون در طول تاریخ زد و بند همیشه در حال تکرار است اما عاقل کسی که همیشه به فکر برد باشه نه کوته فکر باشه
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      61 27
      از زمان آن عهد نامه ها سه بار انقلاب شده سه رژیم عوض شده
    • هاشمی IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      17 7
      اره دوست و دشمن در سیاست کشور داری اش اقرار میکنند
    • محسن IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      10 6
      اگر سرسوزن منصف باشی میبینی که تا این زمان کوتاه ازعمر دولت داشته....
    • امیر IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      15 8
      رضا جان دلیل این دشمنی چیست به ما چه ارتباطی دارد تازه ما هم مثل چین اول دست دوستی یدهیم وخودمـون رو تقویت کنیم بعد مقابلشون وایسیم کاری که چین با امریکا کرد
  • محمدعلی IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    خوب به سلامتی ایشان دکتر نبود که حالا شد باید دید در عرصه طبابت چه خواهد کرد آیا توان علاج بیماری اقتصاد ایران را دارد
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      دکترا حقوق داشتند
    • M IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      92 75
      اولا اینکه ایشون دکتری حقوق دارن درثانی آدم دکتری نداشته باشه بهتر از اینکه پایان نامه دکتری رو از یه دانشجوی بینوا دزدی کنه
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      69 29
      خندمون گرفت
    • حسین قربانی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      34 14
      شما فردی خودکمتربین وفاقدخودباوری می باشید ودرزندگی اگر باهمین فرمون زندگی کنی همیشه محتاج این هستی که دیگران کمکت کنند
  • ناشناس IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    عالی بود و ستودنی
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      فقط یک عده دنبال مسخره کردن دیگران هستن .می دونستین گناهی که بخشیده نمی شه مسخره کردن دیگران هست
    • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      مسلما دکتر رئیسی با توجه به تجربیاتی که دارند و مدیر میدانی هستند مثل دکتر روحانی طبابت نمی کنند !
    • علی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      به کوری چشم دانشمنانش
    • ایرانی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      5 0
      اق ناشناس چی عالی هستش ؟
  • سعید IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    درود بر شما رئیس جمهور مقتدر،که عزتمندانه و اندیشمندانه سخن گفتی.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      93 64
      برخی غربگداها که دولت گرین کارتی روحانی که عزت ملی و آبروی جهانی ایران را زیر سوال برد قبله امالشون بود ، از احترام رییس جمهور و دولت و نظام در عرصه ی بین الکلی آنهم بدون توجه به غرب ، میسوزند. به قول استاد محمود ، آب را بریزید جایی که میسوزه.
    • ایرانی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      26 6
      پس لطفا مردم ایران را بیشتر مسخره نکنید و. گناه کبیره را تکرتر نکنید
    • Ali IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      28 6
      این عزت مندانه رو خوب اومدی
  • رضا IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    طیبه الله آقای رییسی ماشاالله روسفیدمان کردی خداوند ابروی دارین بهت بده
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      68 19
      حالا خیلی ذوق زده نشین از روحانی هم در ایتالیا و چین استقبال زیادی شد نتیجه چی شد. اگر دولت جلوی گرانی رو نتونه بگیره باید خداحافظی کنه زمانیکه آقای رئیسی آمد برنج کیلویی 30000 هزار تومان بود حالا کیلویی 70000 تومان وهنوز هم می ره بالا چون اون بالا یه عده رفقا دور هم نشستن کاری هم به این کارا ندارن وضع شان هم خوب است الحمدلله
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    موفقیت روز افزون جناب رییسی را خواهانیم پاینده ایران
    • هادی IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      29 33
      شما چرا گرانی برنج را مطرح می کنید ما این گرانیها را نتیجه برنامه دولت قبل می دانیم شما اگر انصاف دارید وضعیت کرونا را در عرض چهار ماه نسبت به حدود دوسال قضاوت کنید که جلوی کار کردن خیلی از مشاغل را گرفته بودندباتوجه به اینکه هنوز آن به اصطلاح کشور های ابر قدرت در مقابل کرونا دارند درجا می زنند بقیه قضاوتهای شما به آقای رئیسی مثل همین کرونا و قیمت برنج می باشد
  • وحید هاشمزاده DE ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    34 96
    سخن رانی خوبی بود ولی میتوانستید چنین سخن رانی حساس مهم و سرنوشت سازی را با متن و کلمات بهتری ترتیب بدهید
  • بهزا‌د IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    سلام .ان شاءالله در تمامی زمینه ها نتیجه بده
  • کورش IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    آفرین رئیسی الحق که مایه افتخار ایران هستی❤️❤️
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    به کوری چشم دشمنان ایران اسلامی ان شاءالله همه مشکلاتی که بر سر راه ملت بزرگ ایران است به دست با کفایت این سید بی ادعا برداشته خواهد شد ان شاءالله به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
    • ایوب US ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      47 10
      انشالله بر منکرش لعنت ما هم میخواهیم در رفاه زندگی را تجربه کنیم مگه دوزدان جیب گشاد میگذارند
    • مهدیار IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      19 9
      اونایی که دیس لایک میدن من نمیدونم با دولت مشکل دارن یا غرب گرا هستند یا نمیدونم مشکلشون با ایران یا مشکل با نظام دارن خدا شما همونایی هستین که به حسن رای دادین و از همه بیشتر طلبکارید
  • مهدی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    87 37
    امیدوارم نقشه جدیدی از این کشور خبیث در کار نباشه!!!
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      7 5
      امیدوارم حالا که داریم باروسیه همکاری میکنیم فواید زیادی از این رابطه بدست بیاد تو زمینه های صنعتی هم روس ها چیز (واقعا)بدرد بخوری دارند ازش استفاده بشه...
    • مهرداد IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      3 0
      دیگه یه دیسلایک آزمون می‌تونه ثبت بشه . آن را هم بر نمیتابید?
  • سید الحسینی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    71 51
    خداوند قادر منان پشت و پناهت باد رئیس جمهور محبوب ومخلص و پرتلاش ما،خسته نباشید، كامیداست توسعه روابط با دولتهای شرقی، غربیهای متکبر را سر عقل بیاورد تا بیش از این برای ملت ایران فشار درست نکنند، آنها هم سیاستهای تحریمی را کنار بگذارند تا همه ملتها در کنار هم برای پیشرفت بشریت گام بردارند
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      32 20
      متاسفانه مااستادشعاریم...مطمئنم شما سیری وتعریف ازسیدمیکنی
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      1 2
      آهان،الآن گرسنه هادارن ازدولت روحانی تعریف میکنن.ماباروحانی مشکلمون حل بودچراهمتی رای نیاورد؟
  • ایرانیم IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    59 26
    غیر قابل انتشار
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      26 10
      خخخخخخخ......
  • ص IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    50 41
    بسیارستودنی و حکیمانه سخن گفتی،بهت افتخارمیکنیم
  • 4580642589 IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    75 60
    درود بر جناب رئیسی رئیس جمهور مقتدر متدین مردمی و باعزت
  • مریم IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    62 39
    عالی بود متشکرم
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      9 5
      ظاهرا شما از همان افرادی هستی که هرکس رئیس جمهور میشه دنباله رو آن فرد میشوید . هرکجا کاسه چرب تر بود میروی. ‌فعلا بخورید تا بعد .
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      جواب دهنده لائیکی؟خیلی بعیده آدم دینی روقبول داشته باشه واینقدرتهمت زدن براش ازخوردن آب هم آسونترباشه.اونم کسی که نمیشناسی وفقط تشکرکرده!
  • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    82 37
    اقتصاد درست میشه ولی زخم وطن فروشی نه همین که دکتر رییسی مقتدرانه در میدان است این عزت کشور را بیشتر می کند یا علی مدد
  • دلاور IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    خوب الحمدالله. احمدی نژاد ترکیه دکتری گرفت واقای رئیسی هم روسیه خدا خودش کمک کند تا چی پیش بیاد
    • یه ایرانی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      71 14
      روحانی هم از انگلیس خاستم بدونی ک اینا کجا و ان کجا؟؟؟
  • ابراهیم IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    58 44
    این همه نظر غیر قابل انتشار؟ خوب نظر منتقدان هم منتشر کنید دیگه!
    • عباس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      55 37
      جناب رئیسی خودت میدونی ملت غیورایران امیدشان به حضرتعالیست شما آبروی رهبر ایران هستید امیدوارم خدای بزرگ ومهربان حامی وپشتیبان شما باشد وروزی برسد که درصدارت شما ایران شکوفا شده وهیچ فقیری درایران نباشد ازمعتقدینم استدعا دارم خودشونا جای رئیس جمهورقراربدن بااینهمه مشکلات چه باید کرد بعد آلت دست بیگانگان قراربگیرند
    • علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      54 28
      اونایی که دکترا در غرب گرفته اند و قبله شأن اونجانست چه گلی به سر مردم زده اند؟
    • شهروند مفلوک IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      57 6
      بابت این دکتراها یک من آرد نمی دهند... کمرمان شکست از مشکلات معیشتی...
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    53 20
    دکترای حوزه بالاتره.....
    • یاسوج IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      58 33
      آقای ریسی بنده خدا تو این شش هفت ماه خیلی بیشتر از هشت سال دولت قبل کار کرده انشاالله به پشتوانه دوستدارانش والبته پذیرش انتقادهای سازنده وبدون غرض؛ ایران به اوج میرسهدراصل آقای ریسی تو این چند ماه داره اواربرداری میکنه
    • Mahan IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      31 14
      کلا یه نظر غیر قابل انتشار شده چرا الکی جو میدی.
    • سردار دلها IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      36 42
      این همه مسخره کردن بزرگان و مومنین خدمتگزاران مخلص و پاک این همه بدگویی از نظام شکوهمند اسلامی فریاد های گزاف مخالف دیگر چیزی برای گفتن هست که نگفته باشند؟؟؟
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    58 9
    اقای رئیسی یعنی ایران منتظرجنگنده سوخواونم ازمدل35 که برای مصرساخته شده بود نباشه. پس بهتره که همون کوثر خودمون رو ارتقا بدهیم چون این جنگنده رو روسیه بدون اجازه اسرائیل به ایران نمیده. ولی اوکراین هرروز بهترین تکنولوژی روزدنیاروبخاطر روسیه داره تحویل میگیره. البته تایوان هم همینطور
  • کامی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    41 27
    امروزه یکی از موفق ترین کشورهای جهانیم درافزایش نرخ باسوادی و تعداد جوانان تحصیلکده!!!!!!!! جامعه دانشگاهی ما بعد از انقلاب اسلامی و رهایی از سلطه آمریکا رشد قابل توجهی را تجربه کرده است!!! جوانان و اساتید با انگیزه ایرانی به عنوان مهمترین سرمایه های جمهوری اسلامی!!!! غرب اعتراف می کند جهان به سمت غیرغربی رفتن حرکت می کند🤣🤣
    • موسی IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      8 7
      عربستان و امارات هم بهترین تکنولژی رو دارند ولی پسی خور انصار لله یمن شدند قدرت فقط اسلحه نیست دوست عزیز ولی هواپیماه هم میگیریم ندادنم میسازیم مثل موشک و پهباد به امید امپراطوری ایران بزرگ
  • حبیب IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    17 22
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
  • محمود IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    31 28
    درود بر سید بزرگوار. روسفید کردی ایران و ایرانی رو دمت گرم انشالله برکت رد اقتصاد ایران دکتر جان
  • مهدی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    34 31
    درود بررئیسی قهرمان🌹🌹🌹🌹🌹
  • ایرانی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    35 45
    دو کلمه از مشاهیر معروف خودمون مثل حافظ و فرودسی و ..... بلد نبود بگه!!!!؟؟؟؟؟
  • امیر IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    27 10
    برای خاک ایران / هم شرقی هم غربی/ سیاست و تفاهم، توسعه و مدارا /میگذره آب باریک از دل سنگ خارا
    • سارا IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      4 6
      حرف نزنی ...
  • حمید رضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    36 26
    تبریک به انسانهای حق مدار تسلیت به وطن فروش ها و زیبا کلامها و تاجزاده ها
  • Matin IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    46 11
    اگر هدف رایس جمهور محترم رفاه حال ملت ایران است انشاالله که با قدرت و جدیت پیش برود و خدا هم پشت و پناه ایشان، اما اگر هدف چیز دیگری به غیر از آسایش، آرامش، و رفاه حال ملت است که خدا خودش بداند و .....
  • لیلا IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    26 30
    از یک نظر می ترسند و منتشرش نمی کنند. این است مفهموم آزادی بیان. گرچه می دانم همین نظر را هم منتشر نخواهید کرد
    • US ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      5 7
      اینا نظرنمیدن تخریب میکنن میخوان مردم رو ناامید کنن
  • سلام IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    38 19
    به این میگن سخنرانی! آفرین بر شما!
    • مصاف IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      12 10
      واقعا ما با این ادمها شدیم هشتاد میلیون جمعیت!!!! غیر قابل انتشار نظر اون مخاطب بوده نه سانسور خبری دانشمندان گرامی!!! والبته نظر شما هم برای معاندین و خائنین مهم و محترم خواهد بود و برای مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی مضحک و قابل ترحم.. به امید ظهور امام عصر عج. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    31 31
    آدم یاد دوره اول احمدی نژاد می اندازه چقدرشباهت
    • حبیب IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      8 4
      نمیدونم اون احمدی نژاد چرا هنوز طرفدار داره!!!
    • علی شمس IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 5
      دکتر احمدی نژاد عشق است چون خون در رگهای جامعه جاریست
  • محسن IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    37 18
    انشالله موفق باشی جناب آقای رئیسی بزرگوار
  • اسماعیل IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    33 21
    درود بر رئیسی
  • US ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    30 24
    مبارکه به سلامتی باشه
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    33 19
    آرزوی کامیابی و سلامتی و عاقبت به خیری
  • حسین IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    43 25
    مردم همیشه فکر آمریکا هستن به خدا آمریکا دلش برای ما نسوخته لیبی رافراموش نکنید
  • سیدوحید سجادی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    29 33
    با سلام.چرا نظر منتقدین پخش نمیشه؟؟پس این آزادی بیان کجاست؟؟
  • عباس همراهی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    44 20
    باسلام خدمت هموطنان گرامی دولتی که رئیسی تحویل گرفته از سر تا پا غرق در بدهی ، نارضایتی عمومی ، رشوه ، بی قانونی ، در هم برهم ، کرونا ، فساد درسطوح مدیریتی از رئیس جمهور و خانواده اش گرفته تا معاون رئیس جمهور و اطرافیانش و هزاران معضل دیگر که مردم بی خبرند . انتظار نداشته باشید با این مشکلاتی که در جامعه به صورت یک قانون و نهادینه شده یک ماهه، یک ساله حل بشه باید رئیس جمهور را اولا یاری کنیم و درمرحله دوم باور داشته باشیم تا بتواند در ۴ ساله اول این معضلات را ریشه کن و مدیران میانی رده پایینی که کم نیستند و خواهان سیستم فساد موجود هستند را ریشه کن کنید . لطفا به حای طعنه زدن و ایراد گرفتن انگیزه ایجاد کنید و به خداوند توکل کنید .
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      8 22
      خودش دو سه تا از اینها داره
    • مصاف IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      12 13
      درود بر بصیرت شما...
    • کاوه IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      4 3
      حرف من در تایید یا حمایت از این نشریه نیست، ولی شما که دنبال آزادی بیان میگردی از خودت نمیپرسی که همین «در جستجوی آزادی بیان بودنت» چطور منتشر شده؟ یا نکنه اصلأ نظری نداری و با این ڑست در جستجوی آزادی بیان بودنت قصد تخریب داری؟؟ امثال شما بهتره در شبکه های سعودی «من و تو» «ایران نشنال» دنبال آزدی بیان بگردید.
  • Jlilshmali7006@gimil.cam US ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    11 21
    باسلام ودرودبرسیدابراهیم بزرگ خراسانی بااین سفروگفتمان ماسرافرازکردی دوستت داریم سیدا داریمسیدابراهیم ماماراسرافرازکردی...دکتراتماجعانممننهخخ۸
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      8 15
      درودخدا برمردروزگار
    • ناصر IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      نظر جمع مهمه دعوای خانوادگی را به بیگانگان پیوند ندید خواهشآ
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    12 29
    دکتر رییسی لیاقتش بالاتر از رییس جمهوری هست
  • دوست IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    13 22
    نه ایران ایران قبلی است و نه حکومت حکومت قبلی هست ایران دیگر خوب میداند پایش را کجا بگذارد و کجا نگذارد دوستان کم لطفی نکنند
  • رضا IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    33 16
    فقط میتونم بگم خدا میدونه چی به روسها دادن که بهشون دکتری از دانشگاه مسکو دادن.
  • حسینم IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    22 41
    درود بر سید بزرگوارآفرین از وقتی شروع بکار کرده ملت ایران را امیدوارکرده خداپشتو پناهت عزیز ملت ایران دکتر ابراهیم ریسی
  • احمد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    30 19
    چرا نظر منقدان رو منتشر نمیکنید مگر شما رسانه آزاد نیستید. پس کجاست اون آزادی بیان؟
  • طاهر مهدیوند IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    20 3
    برا چیش
  • مهدی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    15 16
    بعضی ها دوست دارن فقط از ارسال کنندگان پیام سیگنال ضدرئیسی بشنوند .پس دست مریزاد آقای رئیسی .بدبخت عاشقان آمریکا چیکار کنن
  • محمدرضا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    22 9
    جالب است سه دکترا حقوق و دو دکترای افتخاری در سفر های بعدی منتظر دکترای دیگری هم هستیم
  • لایت US ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    13 7
    دکترای افتخاری 😂😂😂
  • فرامرز IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    21 14
    تا همین امروز خدمات دکتری اقتصادی آقای رئیسی برای اقتصاد کشور از هشت سال دولت گذشته بیشتر بوده. همینکه آقای رئیسی واکسن کرونا پرتعداد وارد ایران کرد جلوی مرگ ومیرهای بالای 500نفری را گرفت دکترای به حق ایشان مؤثر بود بنده که استحقاق مردن بودم بدلیل کرونا اما بلطف واردات واکسن وفراوانی ملزم به تزریق شدم خودم وهمه آنهایی که زنده ماندیم زنده بودن خودمان را مدیون خداوند ودکترای اقتصادی آقای رئیسی می دانیم.من وهمه آنهایی که قرار بود بدلیل کرونا هم اکنون زیر خروارها خاک باشیم برای دفاع از دکترای اقتصاد ی آقای رئیسی دستمان بالاست.همه85میلیون مردم ایران به نیابت ازما برای دفاع از دکترای واقعی آقای رئیسی دستشان را بالا بگیرند....احسنت... الهی 120ساله شوید وخدمت باارزش آقای رئیسی به بشریت را تا زنده هست پاس بدارید
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    25 25
    خدا حفظشون کنه و موفق باشند ان شاء الله
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      8 1
      شاهنامه آخر چهار سال خوش است !
  • ناشناس IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    16 7
    کاش جناب رییس جمهور درباره اوضاع آشفته دانشگاه های ایران و فارغ التحصیلان بیکار هم یه تصمیمی بگیره ... نباید فراموش کنیم که جوانان زیادی با خارج کردن ارز و نبوغ خود به کشور روسیه و دیگر نقاط جهان می روند تا بعد از فارغ التحصیل شدن در خدمت بیگانه باشن ... دلگرمی در چنین فضای آکادمیک در کشور روس و عدم اجرای تعهدات نسبت به قشر تحصیلکرده کشور ایران توسط سران بالا به معنای کوبیدن به طبل تو خالی است ... و در آینده نزدیک تبعات زیادی به همراه دارد مگر نابغه ایرانی در کشور کم داریم که بیکار افتادن یه گوشه یا معتاد شدن یا دارن کارگری کار میکنن ... بیا از این نبوغ استفاده کنید ... منم رییس جمهور بودم قصه گوی خوبی میشدم اینکه نشد حرف ..‌‌. مارا به ناکجا آباد نبرید
  • حاجی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    32 13
    دکتر نبودن گندم شد 8000تومن.الان که دکتر شدن میشه 18000تومن
  • عبداله مهتدی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    14 19
    غربگراها وایادی آمریکا وغرب بر این سفر خرده می‌گیرند ارتباط راهبردی باشرق وهمسایگان بهترین راه برای بی اثر ساختن تحریم‌ها است
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    12 11
    چرا رئیس جمهور و رئیس هیئت ماسک نگذاشتند؟!!
    • اسماعیل IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      11 0
      امام اول پیروزی انقلاب گفتن آمریکا ازشوروی بدتر شوروی هم ازامریکا بدتر انگلیس از هردو بدتر
    • بنده خدا IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      5 5
      عجب گیر های الکی میدید ها
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    18 4
    حسن روحانی راانگلیسی هاشنل دکتراشو امضاء کردند،اوراهم روس ها،آفرین به شعار نه غربی ونه شرقی دوران اول انقلاب.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    20 13
    دمشون‌گرم . چه استقبال خوبی کردن از رییس جمهور ما .
  • جفر IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    16 3
    لطفا فقط خدمتگذار ملت شهید پر ور ایران باشید. نه پوتین و روسیه کمونیست.
  • بخشی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    29 5
    پیوند نامیمونی است پیوند میان اسلام و کمونیست چه از نوع روسی باشه چه چینی
  • رضا IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    16 14
    از خداوند ارزوی موفقیت رییس‌جمهور محترم برای خدمت بمردم کشورم رادارم
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    12 18
    خداحفظت کنه سیدابراهیم
  • د IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    22 8
    آقای ریس جمهور بجز اینکه با این سفرهاش بودجه کشور را پایمال میکنند قشرفقیر هیچی ازش ندیدن تازه بدترم شده
  • احمدیان IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    31 8
    از دیرباز روسیه دشمن درجه یک ایران بوده وهست برای پیدا کردن روش باز کردن گره های کور مشکلات کشور اخراج سفیر روس واجب است. برخورد امیرکبیر با سفیر روس را به یاد بیاوریم
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      4 10
      اولاً؛ شرق و غرب جغرافیایی با شرق و غرب سیاسی فرق می‌کند و ثانیاً؛ منظور از نه شرقی، نه غربی عدم وابستگی به شرق و غرب است و نه تعامل با آنها. ثالثاً؛ ما در زمان حضرت امام‌(ره) هم با شوروی مارکسیست روابط تجاری و سیاسی داشتیم و این روابط به معنای وابستگی نبود کما اینکه با کشورهایی مثل انگلیس و فرانسه و آلمان و... که غربی بودند هم رابطه بدون وابستگی داشتیم. رابعاً؛ حضرت امام در همان هنگام جواب غربگداهای امروز را داده و پته آنها را روی آب ‌انداخته و می‌فرمود؛ تفاله‌های داخلی آمریکا (دقیقاً با همین تعبیر) شوروی را مطرح می‌کنند که [جنایات آمریکا] فراموش شود و...
  • ناشناس IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    14 8
    هرچی این سید رو تخریب میکنن من دلم به این سید روشنه خودم هم نمیدونم واقعا
  • . IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    7 3
    در حد یک کلمه میگم برا ملت ایران ... تو بعضی کلمه ها خیلی حرف هست ...
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    9 6
    دولت روسیه کشورمان ایران عزیز را تحقیر کرد. روابط سرد پوتین... فاصله پنج متری... نبود پرچم ایران... فرستادن وزیر انرژی به استقبال ریاست محترم جمهور... اما از رییس دولت اسرائیل چطور استقبال کرد
  • مهرداد IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    17 4
    چهل و سه سال گذشته از این حکومت ، اوضاع اقتصادی روز به روز بدتر میشه تا حداکثر سه سال دیگه اوضاع کشور بحدی بد می شود که منجر به انفجار بزرگی خواهد شد
  • الخلج IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    13 16
    غربگرا های بد بخت اگر می خواهید به عقب بر گردیم چرا به بحرین و امارات وافغانستان که توسط روباه پیر از ایران جدا شدند اشاره نمی کنید جمهوری اسلامی باید تقاص بی عرضه گی های پادشان قاجار و پهلوی غربگرا را بدهد،؟
  • احمد IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    5 5
    بعضیا ایران را با ترکیه مقایسه می کنند ولی این را هم بدانند که ترکیه با دنیا جوانبخت وریحانه پارسا وتتلو شده هشتاد میلیون نفر
  • امیر اس IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    11 4
    خب الان چیکار کنیم ایشان دکترا گرفته چیزی به ما رسیده؟
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      از ایشالا ماشلا هیچی نمیشه
  • ناشناس IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    14 5
    ایران را به یک مدرک دکترا مفت نفروشیم وحق ملت ایران راواگذارنکنیم. واگذارنکنیم
  • NL ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    7 5
    علی برکت ا...
  • سعیده IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    6 8
    درود بر رییس جمهور محبوب و مردمی و نیک اندیش و پرتلاش و چشم دشمنان کور کن خداوند به شما عزت دهد همانطور که عزت از دست رفته را به یاری حق باز می گردانید از برکات دولت شما همین بس که خدا رو شکر کسانی که هشت سال روزه سکوت گرفته بودند به حرف آمده اند خداوند توانتان را مضاعف کند
  • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    7 9
    این سخنرانی مرا یاد اول انقلاب می اندازد خوب سخنرانی میکردند و مردم می‌گفتند صحیح است صحیح است الان چی داریم ...
  • محبوبه IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    11 9
    رئیسی عشق است
  • محمد IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    4 7
    دیگه تعریف برای چی
  • افشین IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    8 2
    امان از سیاست خخخ
  • مهدی انصاری IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    5 5
    همواره پرتوان و موفق باشید جناب آقای رئیسی عزیزمان... 🌺🌺🌺
  • رامین NL ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    5 6
    دمش گرم خوب بود
  • محمد IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    6 5
    آفرین برایرانی به ایران هرکس برای خدا ودر راه خدا قدم بردارد خدواند آن را عزیز ودوستداشتی میکند
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    5 5
    نمایش اتحاد دو کشور همسایه علیه آمریکا پایان دوره یکجانبه گرایی وزور گویی
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    11 4
    به چه دردی میخوره این مدرک
  • ناشناس IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    4 6
    خب فقط متوجه شدم ایران و روسیه چقدر به صلح یکپارچه در افغانستان کمک کردند . اگه رییس جمهور محترم تو سخنرانی نمیفرمودند من یکی نمیدونستم .
  • گلی از رشت IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    12 4
    درود بر روح شهید وطن میرزا کوچک خان. جان عزیزت را برای بیرون کردن روسها گذاشتی میرزا. حداقل ما مردم رشت خاطرات نقل شده خیلی بدی از روسها داریم. خدا رحم کنه!
  • ناشناس US ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    16 5
    روسیه تمامیت خواه است،فریب اینگونه حرکات رانخورید
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    11 6
    کلا ما در همه ادوار با رفتن رئیس جمهورمون به کشورای مختلف چیزی که اعلام شده این بوده که توافقات خوبی حاصل شده چه درزمینه علم وفناوری چه انواع صنایع....ولی چیزی که برای ملت ملموس بوده روزبه روز بدترشدن اوضاع بوده.....
    • yosefnorozi2742@gmail.com IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      7 1
      چونکه هر رئیس جمهور جدیدی که بیاید همان سیاستهای رئیس جمهور قبلی را ادامه میدهد واین وسط فقط مردم هستن که همیشه مشکلاتشان بیشتر میشود ودولت فقط وعده سرخرمن به مردم میدهد
  • virus IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    7 2
    ول کنید این حرفهارو چه خبر از بدبختیا؟!!!
    • هانی IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      4 0
      اینطور نیست...اینجا ایران است.. اگر چنین چیزی درست بود،جناب دکتر روحانی باید برنامه های دکتر احمدی نژاد رو ادامه میداد!!!! کجای کار هستین ؟! انگار در ایران زندگی نمی کنید
  • ناشناس IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    3 10
    واقعا دمش گرم حداقل مثل ترامپ و بایدن سوتی نمیده اونایی هم که میگن عهد نامه ها فراموش شده نخیر فراموش نشده اگه فراموش شده بود که تو کتاب تاریخ دربارش توضیح نمیدادن بعدش روسیه اون موقع بخشی از ایران رو اشغال کرده بود ولی گذشته ها گذشته و باید در لحظه زندگی کرد و به فکر بهتر کردن روابط با روسیه و کشور های بزرگ و قدرتمند بود
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 5
    کاش این هشت یا نه سالی که گذشت هم احمدی نژاد ریس جمهور بود مطمعنم که اگه احمدی نژاد بود الان اوضاع مردم این طوری نبود ویک چاره ویک برنامه جامع رو احمدی نژاد طراحی میکرد وکشورمان الان فقیر ونیازمندی نداشت
  • محسن IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    3 10
    دکتر فقط احمدی نژاد و سلام
  • علی شمس IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    4 8
    باید به رئیس جمهور محترم دکتررئیسی مهلت دادتاکاری کندکارستان وکورکندچشم غرب زده های انگلیس مسلک را
  • مهین دخت IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    7 11
    کجا هستن اونایی که میگن انقلابیها میگن با دنیا باید قطع رابطه کرد
    • ابوالقاسم IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      1 3
      اونها همین مخالف هایی هستند که الان اینجا نطق میکنن. همونا که پنج سال پیش توو خیابون میرقصیدن و میگفتن با روحانی به جهنم میرویم اما با رئیسی به بهشت نمی آییم. اونا همونایی هستند که نگاهشون همش به بیرون کشوره اما حالا که رئیس جمهور با این همه ادب و اصالت داره با دنیا صحبت میکنه باز هم مخالف هستند. به زودی با لگد دشمن از خواب بیدار خواهند شد.
  • احمدی نژاد IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 3
    اگه مثل دکتر احمدی نزاد دارای برنامه باشه، حتما موفق میشه و ما مردم هم ازشون حمایت میکنیم، خدا کمک کنه
  • کامران IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 5
    فقط اسرائیلی های جنایتکار و طرفدارانش ، مخالف با اتحاد ایران و روسیه هستند و به نظرات زیر رأی منفی می دهند.
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    3 4
    آیت الله حاج دکتر
  • بهمن IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    5 0
    روسها رابطه ایران با خودشونو از دیدگاه ضعف میبینن تو این چند سال این ضعف نمایان بوده ،هنوز روسیه موافق باستخراج گاز ایران در دریای نیست ،رقابت مخفیانه ایران با روسها در سوریه تعلل در قرارداد اس ۳۰۰ تکمیل نیروگاه بوشهر .......روابطی برای کشور و ملتی خوب که روابط از نگاه قدرت باشه
    • علی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      پوتین خیلی حیله گره
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    12 2
    خدا دکتر رئیسی را برای ما نگهداره
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    4 4
    زنده باد دکتر ریئسی رئیس جمهور محبوب ایران
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    2 4
    ایران اسلامی با انقلابش به دنیا نشان داد چهل واندی است که علی رغم مخالفتهای استکبار با دست خالی جلو استکبار مخصوصا زیاد خواهی امریکا ایستاده وامروز بهتر از گذشته حرفای زیادی برای گفتن دارد. ومصمم است نمی خواهد گاوه شیرده باشد چون امام امت درس ازادگی داد. روحش شاد یادش گرامی
  • احمد مسئله گویان IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    4 7
    جانم به فدای رهبر فرزانه اقایم سيد علی خامنه‌ای ولینعمتم .
    • دوستدار حق IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      2 5
      احسنت هموطنان ودوستان اگه خیر دنیا واخرت رو می خواهید مانند سردار دلها ولایتمدار باشید.وبصیرت وانصاف رو سرلوحه خود قرار دهید .یادتونه روحانی گفت مگه واکسن سوهان قم هست که هر چه بخواهیم بخریم.ولی اقای رئیسی در مدت کوتاه باتوجه به تمام مشکلات توانست با واکسینه کردن مردم جلوی مرگ هزاران هم وطن رو بگیره.انشاالله به یاری خداوند وبه دعای خیر شما هم وطنان بربقیه مشکلات هم پیروز خواهدشد .این وعده خدا وپیامبر است ان مع العسر یسرا با امید سلامتی وسرافرازی همه هموطنان
  • جواد IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 5
    باسلام خدمت برادر عزیزمان آقای رئیسی عالی بود انشالله موفق باشید ملت ایران دعا گوی شما هستند دوستان عزیز باید وقت داد به دولت انشالله روزهای بهتری در راه است
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    4 0
    آیا فساد و اختلاس هم کار آمریکا و اسرائیل است
  • علی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    2 6
    درود بر دکتر محمود احمدی نژاد که هنوز ازش یارانه میگیرم تا نان بخرم و پول برق رئیسی رو بدم خدا حفظت کنه خدا عمر با عزت بهت بده
  • پری IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    2 4
    سلام ودرود بر دکتر رئیسی پاینده باشین
  • حبیب IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 2
    نه بابا روسی ها هم مرد را از نامرد تشخیص میدن میدونن کی را تحویل بگیرن
  • مسعود IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    2 5
    تمدن کهن پارسی.. درود بر نماینده اسلام ناب محمدی و علوی
  • شیرزاد IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    2 7
    باسلام.....این هم جواب سیاسیون داخلی ...که مدعی تحویل نگرفتن جناب رییسی شدند.مطمین باشید تا پایان سال‌جاری هم سوخو ۳۰و۳۵رامیگیرم وهم اس۴۰۰البته بعید است که اس ۴۰۰زیاد مهم باشد ما خودمان بهتری رو داریم.موشک سوم خرداد.وازنظر فروش نفت به روسیه هم اگر برجام جواب نداد به روسیه می فروشیم..
  • بسیارمستدل ومنطقی براساس منافع ملی وباورهای فرهنگی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 3
    نمایش یک دیپلماسی مسقل وپویادرتراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ازرییس جمهوری فرهیخته وملتزم بشعایراسلامی ومردمسالاری دینی و برخاسته ازمتن مردم فهیم ومتدین ایران بروزوظهورنموده است.
  • سامان IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    3 0
    کاری به این جایزه ندارم ولی خوشم نیوممد از نشستن پوتین روبروی ریس جمهور
  • میثم IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    حرف که زیاد داریم ولی سایتی که تعداد نظرات غیرقابل انتشارش بیشتر از منتشر شده هست جای حرف زدن نیست ! کلمات گرانقدرن ... نباید هرجایی خرجشون کرد
  • احسان ریحان زاده IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    دقیقامعلومه کامنتها یی که فقط به نفع این دولت زدن توکش کردن ولی منافات رودیگه خبری نیست
  • غلامحسین گلچین IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    به نام حضرت حق / با سلام و تقدیم احترام / از صمیم قلبم برای رئیس جمهورمون جناب دکتر رئیسی ، آرزوی موفقیت و سربلندی در تمامی عرصه ها ،می نمایم / جناب دکتر ابراهیم رئیسی ، راه دشوار و سخت اما شدنی ، پیش رو دارند ، ما طبقه محروم و مستضعف جامعه ، بزرگترین حامی ایشان ، هستیم / غلامحسین گلچین از استان ولایت مدار فارس شهرستان فسا هستم
  • ایرانی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    ماشلا بگو چشم می خوره
  • معلم بازنشسته IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    سلام ودرود فراوان به آقای دکتر رئیسی که باعث افتخار کشور واقتدارنظام می باشند .
  • ناشناس IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    چند روز پیش دیدم یه رپر جوون داشت از ارتش سایبری حرف میزد .خدایی با این نوع حمایت که تا حالا از هیچ رئیس جمهوری ندیدیم. ومخصوصا تو کامنتا یکی نوشته بود لیاقتش بالا از رئیس جمهوریه .حس میکنم قرار یه پست بالا تر بگیره. چون برای رییس جمهوری هم از دو سال قبلش شروع کردن به بزرگ کردنش وقتی اکثریت نمیشناختنش .مثل امیر عبداللهیان که همین کارو کردن .وزیر خارجه رو اونقدر نشون نمیدادن که معاون عربیشو نشون میدادن . اینقدر تابلو افکارو جهت ندین بابا .یکم سواد رسانه ایمون بالا رفته دیگه !
  • من IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    لطفا برین یه کم تاریخ بخونین. ما از این روسها در زمانهای گذشته زخمهای زیادی خوردیم. ساده نباشید
  • انقلابی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    میخواهم به اون کاسه لیس غرب گدا بگم اجدادت زمین وعهدنامه ها را به این ملت تحمیل کرد و شما هم افکار احدادتون را دارید زنده باد رییسی با شکن مرده باد کاسه لیسان غربگدا
  • حسن لباف IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    بیبینید بعد نگین دروقه نگین ایران هیج جایگاه در دنیا نداره چشم اونا گه نمیتونن ببینن ایران و ایرانی را جای گاه داره باور داشته باشید ملت ایران پاینده باد انشاالله
  • محمدی MY ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    قابل توجه اونایی که به جای علم ودانش سلاح را به رخ دیگران میکشند خوب حرفی زدند ریاست جمهوری
  • عبدالله IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 0
    مشکلات مربوط به دوران قاجار و پهلوی و دوران جنگ عراق علیه ایران گذشته و اکنون روسیه متحد ایران است. نه روسیه امروز، اتحاد جماهیر شوروی دیروز است و نه ایران امروز ایران دیروز است. ایران اکنون به قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شده و کشورهای بزرگ چین و روسیه، ایران را هم شان خود دانسته و با ایران پیمان دوستی و همکاری استراتژیک می بندند. چشم رژیم صهیونیستی و سردمداران آمریکا کور باد.
  • اسماء IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    حقیقتا سخنان حکیمانه ای بیان کرده اند از جنس سخن انبیاء
  • قلی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    هر کسی سر کار بیاد به حال ما فرقی نمیکنه .تنها فرقش اینکه قیمت ها امروز گرانتر از دیروز میشه
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 0
    درد زیاد ه یکیش اینه وقتی ببینی پسر جوانی با رتبه خوب دانشگاه فرهنگیان قبول بشه توی مصاحبه بندازن. ولی نمی پرسن این بچه چقدرعلم داره... چقدرتوانایی و.......
  • علی اکرادلو IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 0
    خدواندان شاءالله رییس جمهوری محبوب ومظلوم رامستدام بدارد،به کوری چشم دشمنان خارجی وداخلی،ایران اسلامی سربلندوپیروزخواهدشد.