لیست نقل‌وانتقالات یحیی گل‌محمدی در چند سال اخیر با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بوده است.

یحیی گل‌محمدی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

کم‌کم به نقل‌وانتقالات نیم‌فصل فوتبال ایران نزدیک می‌شویم و بازار شنیده‌های غیررسمی حسابی داغ است.

در همین راستا بد نیست با توجه به سیاست‌های نقل‌وانتقالاتی این سالیان پرسپولیس، چند سؤال کوتاه از یحیی گل‌محمدی داشته باشیم.

اگر عبدی بازیکن تیم دیگری بود...

پرسپولیس تیم بزرگی است و طبیعتا شایعه و گمانه‌زنی در مورد تکاپوی نقل‌وانتقالاتی این باشگاه هم زیاد است. این اواخر شنیده می‌شود بازیکنانی مثل شروین بزرگ یا پیمان بابایی در لیست خرید سرخپوشان برای تقویت خط حمله قرار دارند. البته یحیی گل‌محمدی قبلا هم برای این خط، خریدهایی مثل آرمان رمضانی و حامد پاکدل داشته است. حالا بیایید فرض کنیم مهدی عبدی مهاجم یک تیم دیگر لیگ برتری مثل فولاد یا تراکتور بود؛ آیا پرسپولیسی‌ها به آب و آتش نمی‌زدند که او را جذب کنند؟ پس چرا چنین فوتبالیستی گاه و بیگاه باید در لیست سیاه یحیی گل‌محمدی قرار بگیرد و به تناوب از ترکیب اصلی خارج شود؟ همان شهاب زاهدی که باشگاه در به در دنبال بازگرداندن اوست، چقدر بهتر از عبدی است؟ پس چطور چنین بازیکنی در مصاف با امثال استقلال و سپاهان نیمکت‌نشین می‌شود و صرفا در پی مصدومیت عیسی آل‌کثیر فرصت حضور در میدان را پیدا می‌کند؟

اسدی را کجا دیده بودید؟

این روزها گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد معاوضه بازیکن بین پرسپولیس و سایر تیم‌ها انجام می‌شود. جالب اینکه پای ثابت همه این شایعات هم رضا اسدی است. هر سایت و صفحه و روزنامه‌ای را که باز کنید، نوشته قرار است پرسپولیس رضا اسدی را بدهد و فلان بازیکن را بگیرد. همه اینها یعنی گران‌ترین و پرسروصداترین خرید این فصل پرسپولیس جواب نداده است. حتی بدون توجه به این شایعات هم می‌شد این اصل بدیهی را فهمید. یحیی گل‌محمدی اوایل فصل انتقادات را به جان می‌خرید و از اسدی استفاده می‌کرد تا او جا بیفتد، اما این مقاومت کادرفنی هم به جایی نرسید. امروز می‌شود از یحیی پرسید آیا اسدی را با چشم باز خریده بودید یا نه؟ اسدی پیش از حضور در پرسپولیس، یک فصل ناموفق را در سن‌پولتن اتریش پشت سر گذاشت و ماه‌ها دور از میادین و فرم ایده‌آل بود. او با تقلا و هزینه زیاد جذب پرسپولیس شد، نیم‌فصل طول کشید تا کمی آماده شود و حالا در آستانه جدایی از این تیم است.

علیرضا ابراهیمی را چرا خریدید؟

خرید بد و ناموفق ممکن است در هر تیمی اتفاق بیفتد، اما مورد علیرضا ابراهیمی در پرسپولیس واقعا عجیب بود. پیرامون او هم این روزها شایعات زیادی مبنی بر معاوضه با یک بازیکن دیگر به گوش می‌رسد، اما نکته اینجاست که هواداران پرسپولیس اصلا ابراهیمی را ندیدند که متوجه سطح کیفی او شوند. در فصلی که ساختار دفاعی پرسپولیس آسیب‌پذیر شده بود، با وجود همه تغییرات باز هم خبری از ابراهیمی در ترکیب تیم نشد تا کلا کسی متوجه نشود چرا این بازیکن به پرسپولیس آمد. سؤال مشابه را در مورد رضا دهقانی هم می‌شود پرسید؛ بازیکنی که بعد از ۴ هفته فهمید جایی در پرسپولیس ندارد و به تراکتور رفت. جالب اینجاست که کادرفنی هم هیچ مقاومتی نکرد.

واقعا شیمبا را می‌خواهی؟

گفتیم که شایعه فراوان است و لابه‌لای همین حرف و حدیث‌ها زیاد در مورد حضور لوسیانو پریرا یا شیمبا در لیست خرید پرسپولیس صحبت می‌شود. مهاجم فولاد ابتدای فصل مورد توجه فرهاد مجیدی هم بود، اما به‌طور کلی علاقه مربیان پرسپولیس و استقلال به یک مهاجم ۳۸ ساله که فصل به فصل افت کرده، جالب توجه به‌نظر می‌رسد. پریرا در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ویکم ۷ گل زده که ۴ تا از آنها پنالتی بوده است. این یعنی آمار او خیلی خیلی معمولی است. آیا واقعا چنین بازیکنی به‌کار پرسپولیس خواهد آمد؟ بعد او را فقط برای نیم‌فصل می‌خواهید یا قرار است خرید این بازیکن، یک سرمایه‌گذاری برای آینده باشد!؟

کد خبر 651391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین پورزاد پرسپولیسی🌷🌷🌷 IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    5 0
    گل محمدی وقتش کا از پرسپولیس بره هزینه های گزاف رو دست باشگاه میزاره همه بازی ابراهیمی رو دیدند پس چرا این بازیکن فیکس برای دو بازی کنار سید جلال نمیزاره یا وقتش نیست تمریناتی جداگانه برای اسدی بزاره تا این بازیکن رو فرم بیاره فقط هزینه باید بشه جابحایی نه تاکتیک درستی داره نه تیم هجومی داره فقط اقتصادی بازی کردن تیم ونتیجه اقتصادی گرفتن گل محمدی پرسمولیس وقتش علی دایی و مهدی مهدوی کیا که دانش روز فوتبال دارند بیاین