رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: مذاکراتی برای ساخت شهرک صنعتی چینی‌ها در یک منطقه از ایران وجود دارد که توسط وزارت صمت در حال اجرا است همچنین بحث‌هایی نیز در حوزه معادن وجود دارد که آماده است و هرکدام از این موارد باید یک به یک بین دو کشور عرضه شود.

ایران وچین

به گزارش همشهری‌آنلاین، مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اینکه چه گام‌ها و توافقاتی در حوزه اقتصادی بین ایران و چین برداشته‌شده است، گفت: یک سری پروژه‌ها را همیشه آماده و در دست اجرا داریم، زیرا این پروژه‌ها بیش از یک دهه می‌شود که به تعویق افتاده به‌طوری‌که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در حوزه اکتشاف، بهره‌برداری و پالایش پروژه‌هایی از قبل وجود داشته است.

وی افزود: در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیز پروژه‌های ریلی ازجمله خط آهن تهران - اصفهان که قرار است پرسرعت شود و خط راه‌آهن تهران - مشهد را نیز که قرار است برقی کنند، از سالیان سال وجود داشته است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین بیان کرد: موارد مطرح‌شده آماده‌ترین پروژه‌هایی است که در دست اجرا داریم همچنین مطالعات این پروژه‌ها انجام‌شده و آماده ارائه به‌طرف خارجی است.

حریری اظهار کرد: مطالعات یک سری طرح‌ها نیز باید نهایی شود تا به‌طرف چینی عرضه کنیم و هر زمان که دو طرف برای اجرا، توافق کنند به سمت انعقاد قرارداد برای چگونگی اجرا اقدام می‌کنیم به نظر بنده در ماه‌های آتی برخی از مذاکرات ایران و چین نهایی می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مذاکراتی برای ساخت شهرک صنعتی چینی‌ها در یک منطقه از ایران وجود دارد که توسط وزارت صمت در حال اجراست همچنین بحث‌هایی نیز در حوزه معادن وجود دارد که آماده است و هرکدام از این موارد باید یک به یک بین دو کشور عرضه شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین عنوان کرد: این بدان مفهوم نیست که ایران هر طرحی را که دارد طرف مقابل حتماً می‌پذیرد دو طرف منافع خود را در نظر دارند و فقط بحث دولت‌ها نیست بلکه بیشتر شرکت‌ها مطرح است که بر اساس در نظر گرفتن مصالح بنگاهی قراردادهایی بین شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های چینی و یا شرکت‌های چینی با وزارت‌خانه‌های ایرانی برای توسعه زیرساخت‌های منعقد می‌کنند.

کد خبر 651310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناشناس US ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    اینقدربه این کشورتکیه نکنیدوامورکشوررابه آنهانسپارید