با تکمیل کانال انحرافی آریافر و حوضچه رسوب گیر تقاطع بزرگراه جلال آل احمد و خیابان آریافر منطقه ۲ سیلاب دیگر در معابر جریان نخواهد داشت.

کانال آریافر

همشهری محله- مریم باقرپور: نیمه ها آذر ماه با بارندگی شدید در پایتخت، آب در بزرگراه جلال آل احمد سرازیر و باعث بروز مشکل  برای شهروندان و ساکنان اطراف محله های اطراف آن شد. این اتفاق در نتیجه رها شدن پروژه سیل برگردان غرب در تقاطع بزرگراه جلال آل احمد و آریافر با گذشت یک سال و تخریب دیواره آن رخ داد. این حادثه پس از مدتی مهار شد اما توجه مدیران شهری به این محدوده از منطقه ۲ را جلب کرد تا جاییکه «عباس شعبانی» معاون فنی و عمران شهردار تهران در بازدید از تکه دوم پایتخت به تکمیل پروژه و اجرای آن به دلیل از بین رفتن مسیر و گلوگاه سیلابی و خطر کانال تاکید می کند. همچنین «محمد پناهی» معاون عملیات آتش نشانی منطقه ۲ در نشستی از این کانال به عنوان یکی از محدوده های پر خطر منطقه ۲ در زمان بارندگی ها نام برد و گفت: «در تکه دوم پایتخت ۶ مکان وجود دارد که در صورت بارندگی شدید باعث بروز آبگرفتگی و حادثه می شود و یکی از محل ها بزرگراه جلال آل احمد - تقاطع خیابان آریافر است.»

البته با گذشت یک ماه از این موضوع مدیران منطقه و شهری خبر از پیگیری برای رفع مشکل می دهند. به گونه ای که «سید عبدالمهدی حسینی» مدیرعامل شرکت خاکریزآب پس از بازدید از این کانال  با توجه به تخریب حوضچه ساخته شده خبر از تکمیل  و آماده سازی سریع تر کانال داد و گفت: «طول کلی این پروژه ۴۵۰ است که ٢٩٩ متر آن به صورت کانال ساخته و ٧٦ متر از طول آن طریق سگمنت گذاری اجرا می شود. البته ٧٥ متر از طول پروژه شامل حوضچه رسوب گیر است.»

او پیشرفت فیزیکی این پروژه در بخش احداث کانال انحرافی را ۸۶ درصد دانست و افزود: «در بخش احداث حوضچه رسوبگیر هم ٨٥ درصد و اجرای عملیات سگمنت گذاری ٤٠ درصد پیشرفت داشته ایم.»

سیلاب دیگر از کانال آریافر  طغیان نمی کند

«حمیدرضا رنجبر» معاون فنی و عمران شهردار منطقه ۲ هم در این باره گفت: «پس از بازدید از نقاط آبگیر و با توجه به حساسیت موضوع، عملیات در کانال آریافر شروع و تا پایان سال انحراف مسیر انجام می شود.»

کد خبر 651290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha