کوشکی بیان کرد: بعد از نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، تعدادی از آنها که در جستجوی حقیقت اسلام بودند، با همین نامه به سراغ قرآن رفتند به طوری که آمارها نشان می دهد در همان ایام خرید قرآن افزایش پیدا کرده است.

کوشکی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدصادق کوشکی به تشریح شرایط مغرب زمین پرداخت و گفت: بعد از فروپاشی شوروی سیاستمداران غربی با یک مشکل جدی برخورد کردند؛ آن ها همواره رفتارهای سیاسی خود را بر اساس تعریف خودی و دشمن پایه گذاری و توجیه می کردند که تا آن زمان دشمن اتحاد جماهیر شوروی و بلوک شرق بود. اما بعد از فروپاشی شوروی، غربی ها کسی را برای معرفی به عنوان دشمن نداشتند.

وی ریشه آغاز اسلام هراسی از سوی غرب را به بعد از فروپاشی شوروی مربوط دانست و اظهار کرد: این اسلام هراسی به آرامی از حوزه سینما و هنرهای نمایشی آغاز شد. آن ها در سینماهای خود تلاش داشتند نشان دهند اسلام و مسلمانان یک خطر بزرگ محسوب می شوند زیرا اسلام به معنای آئین تروریستی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اسلام ستیزی را در ادامه اسلام هراسی غربی ها عنوان و بیان کرد: این اسلام هراسی و اسلام ستیزی در شرایطی صورت می گیرد که بسیاری از شهروندان در اروپای غربی و آمریکای شمالی هیچ شناختی از اسلام ندارند. آن ها اسلام را فقط از زاویه فیلم های سینمایی، مجموعه های تلویزیونی و گفته های سیاست مداران و رسانه ها می شناسند و متاسفانه همچنان این تصور را دارند.

کوشکی از بی توجهی و عدم کنش صحیح دولت ها و ملت های مسلمان به اسلام هراسی گفت و تاکید کرد: باید یک روایت بومی از اسلام برای انسان حقیقت جوی غربی که به فطرت خود نزدیک است ارائه شود تا او اسلام را بشناسد و درک کند آیا اسلام همان پدیده تروریست پرور و خشونت آفرین است و یا حقیقت چیز دیگری است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک عالم دینی به وظیفه خود عمل می کند و در یک نامه، جوانان غربی را خطاب قرار می دهد زیرا اساسا جوانان به فطرت نزدیک تر و جستجوگر هستند و کمتر محافظه کاری را پیشه خود قرار می دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به محتوای نامه رهبر انقلاب و دعوت ایشان، درباره راه شناخت دقیق اسلام بر خلاف دستگاه اسلام هراسی غرب اظهار کرد: بعد از اینکه نامه نوشته می شود و موج بسامد خبری خوبی در اروپا و آمریکای شمالی پیدا می کند، به سرعت سانسور و بایکوت می شود.

وی در عین حال از اثرات نامه رهبر معظم انقلاب گفت و عنوان کرد: در همان موج اولیه بسامد رسانه ای، تعداد از جوانانی که کنجکاو و یا در جستجوی حقیقت اسلام بودند، با همین نامه به سراغ قرآن رفتند به طوری که آمارها نشان می دهد در همان ایام خرید و فروش قرآن در بسیاری از کشورها به طرز خاصی افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 651276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha