رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همان‌طور که دیدیم در آن مراسم باشکوه بسیاری از بانوان که از نظر دین، بدحجاب شمرده می‌شوند، حضور داشتند و اشک می‌ریختند و این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌شود فردی هم بدحجاب باشد و هم معتقد به فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی؟

عباس محمدحسنی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» روز سه‌شنبه در همایش گوهرهای فاطمی که به میزبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تشریح‌ ابعاد مختلف پوشش اسلامی و عفاف از منظر شرع مقدس اظهار کرد: در قرآن کریم به صراحت در خصوص حجاب و عفاف سخن گفته شده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر لزوم نهادینه شدن ارزش‌های قرآنی در سطح جامعه، عنوان کرد: امروز باید تقویت، توسعه و ریشه‌دار کردن ارزش‌ها در جامعه اسلامی مد نظر دستگاه‌های فرهنگی باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز ارتشی انقلابی، مکتبی، ولایی و معنوی است و کارکنان آن مظهر صلابت و عزت هستند و ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن نیز گواه این ادعاست.

وی اضافه کرد: همان‌گونه که کارکنان ارتش مظهر صلابت و عزت هستند، همسران آنان نیز مظهر نجابت و عفت هستند. بانوان ارتش چه بخش شاغل و چه همسران خانه‌دار، در پایبندی به حجاب و عفاف در جامعه اسلامی نمونه و الگو هستند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: برای نهادینه کردن موضوع عفاف، در ابتدا باید فعالیت‌های آموزشی در حوزه احکام مربوط به حجاب و عفاف اسلامی، ارائه شود.

وی سپس با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همان‌طور که دیدیم در آن مراسم باشکوه بسیاری از بانوان که از نظر دین، بدحجاب شمرده می‌شوند، حضور داشتند و اشک می‌ریختند و این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌شود فردی هم بدحجاب باشد و هم معتقد به فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی؟ در پاسخ به این سوال می‌توان عدم تبیین فلسفه حجاب برای این عزیزان را مهم‌ترین مسئله در این زمینه توصیف کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: همین بانوان بدحجاب که دل در گرو نظام اسلامی دارند، گاهی در مصاحبه‌ها بسیار قوی در برابر دشمنان استکباری موضع‌گیری می‌کنند؛ لذا به نظر می‌رسد که مسأله حجاب برای این عزیزان به‌شکلی دقیق تشریح نشده است و این وظیفه ما است که فلسفه حجاب را برای این عزیزان تبیین و تشریح کنیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: تبیین فلسفه حجاب را باید از مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت پلکانی و مرحله به مرحله آغاز کنیم و کار را باید با یک برنامه منسجم پیش ببریم.

وی ادامه داد: اگر بانوان بدانند که با بدحجابی چه زیان‌هایی خواهند دید، قطعاً این مسیر را ادامه نخواهند داد. یک خانم باید بداند که با رعایت حجاب چه جایگاهی پیش خدا پیدا می‌کند و اگر این را بداند، قطعاً حجاب را برمی‌گزیند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با انتقاد از وضعیت بازار پوشاک کشور گفت: بانوان ملتزم به حجاب و عفاف گاهی لباس مناسب برای خود در این بازار پیدا نمی‌کنند که مسئولان باید در این رابطه اقدامی صورت دهند؛ این در حالی است که دشمنان در حوزه مد و مدل‌سازی با تمام ظرفیت پای کار آمده‌اند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان  بر ضرورت مقابله هدفمند با ترویج سازمان‌یافته بدحجابی تأکید کرد.

کد خبر 651056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 0
    بجای تلاش برای ارتقای کشورفقط به موضوع حجاب توجه می کنید،ایمان بایددردرون انسان باشد
  • فرهاد IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    حاجی مردم غرق در فقر وبدبختی وگرانی و.....هستن.شما فقط گیر دادی به حجاب خانم ها. بسه دیگه.یکم فکر مردم باشید.اون منبر وتریبون را رها کن بیا داخل شهرهای کوچک وپایین شهر ولطفن بدون ماشین با پای پیاده.تا خوب لمس کنی