امسال با تأکید شهردار منطقه ۱۸ اعضای گروه‌های جهادی از جمله خیریه‌ها، شورایاران و پایگاه‌های بسیج در روزهای سرد زمستانی به‌طورجهادی و شبانه‌روزی در نواحی هفتگانه منطقه گشتزنی کرده و درصورت مشاهده افراد بی‌خانمان، آنها را با خودرو ویژه به گرمخانه منتقل می‌کنند تا از سوز و سرمای زمستان درامان بمانند.

گرمخانه

همشهری محله‌_ مریم قاسمی: باتوجه به مساحت و مختصات جغرافیایی منطقه ۱۸ شامل ۷ ناحیه، ۱۸ محله و تعدد روستاهای حریم تهران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ تصمیم گرفت تا امسال با کمک و همیاری اعضای گروه‌های جهادی و نهادهای اجتماعی از جمله شهرداری، خیریه‌ها، شورایاری‌ها و پایگاه‌های بسیج، طرح شناسایی و حمایت اجتماعی از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌های شهر را اجرایی کند.

«رحیم محمدنژاد» با اعلام این خبر گفت: «گروه‌های جهادی منطقه ۱۸ در طرح گشتزنی در محله‌ها به نقاط کور و فاقد دید دقت نظر ویژه‌ای دارند، چراکه‌درصد بالایی از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها درجاهایی حضور دارندکه در نزدیکی بافت مسکونی نباشد مثلاً زیر پل‌های سواره‌رو، کانال‌های حاشیه بزرگراه‌ها، خرابه‌ها، ساختمان‌های نیمه‌کاره و رها شده، فضاهای بی‌دفاع شهری، محدوده حریم خط راه‌آهن تهران و... به همین دلیل کار شناسایی اینگونه افراد آسیب دیده اجتماعی همکاری و همت جمعی را می‌طلبدکه خوشبختانه با عنایت شهردار منطقه ۱۸ این تعامل سازنده میان نهادهای اجتماعی و انجمن‌های خیریه و شورایاری‌ها بر قرار شده و در همین مدت زمان نیز نتیجه خوبی به دست آمده است».

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۸ افزود: «طبق بررسی انجام شده در این طرح ویژه، به‌طور میانگین در شبانه‌روز بین ۸۰ تا ۱۰۰ کارتن‌خواب و بی‌خانمان در محدوده نواحی ۷گانه شناسایی و پس از انتقال به گرمخانه توسط پزشکان متخصص، معاینه و در صورت نیاز تحت درمان و مداوا قرار می‌گیرند. اهدای لباس نو و پوشاک مناسب به این افراد و توزیع وعده های غذایی گرم و مقوی بین آنها در اوقات مختلف از جمله اقداماتی است که پیش‌بینی شده تا رضایت اینگونه اقشار محروم و آسیب دیده به دست آید».

محمدنژاد در پایان صحبت‌هایش یادآوری کردکه اگر شهروندان ساکن در هر نقطه و محله از شهر تهران، با دیدن کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند، کارشناسان پایگاه اجتماعی شهرداری در محل حاضر شده و آسیب دیده‌های اجتماعی را به توجه به موقعیت جغرافیایی مناطق ۲۲‌گانه به نزدیک‌ترین گرمخانه انتقال می‌دهند.

کد خبر 651046

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha