معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در حال حاضر ۷۸ هزار تاکسی فعال در تهران داریم که حدود نیمی از این ناوگان در مرز فرسودگی قرار دارد.

تاکسی فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید علی محتشمی‌پور معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۴۶ متقاضی با استفاده از تسهیلات بانکی اقدام به نوسازی ناوگان فرسوده کردند.

وی ادامه داد: همچنین ۸۳۶ متقاضی به صورت نقدی خودرو جایگزین خود را تحویل و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌پذیرفته بیش از ۲۱۰۰ متقاضی نیز پس از تکمیل پرونده بانکی خود تا پایان سال جاری یا ابتدای سال آتی خودرو دریافت می‌کنند.

نوسازی تاکسی‌های تهران به ۲ روش

محتشمی‌پور بیان کرد: در حال حاضر تاکسیرانان به ۲ شیوه نقدی و استفاده از تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی صندوق کارآفرینی امید می‌توانند نسبت به شروع فرآیند نوسازی خودرو خود اقدام کنند.

وی با تشریح جزئیات استفاده از طرح نقدی گفت: در این طرح متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه نوسازی ناوگان توسط شرکت ها در دفاتر هماهنگی نسبت به ارائه درخواست خرید خودرو به صورت نقدی اقدام می کنند.

این مسئول ادامه داد: متقاضیان پس از صدور کد رهگیری و دریافت پیش‌فاکتور از نمایندگی‌های شرکت ایران‌خودرو نیز اقدام به واریز وجه کرده و این در حالی است که تا زمان تحویل خودرو جایگزین می‌توانند با تاکسی فرسوده خود فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر استفاده از تسهیلات بانکی نوسازی ناوگان فقط شامل متقاضیانی می‌شود که نسبت به واریز آورده اولیه خود تا تاریخ ۱۵ آذرماه سال جاری اقدام کرده‌اند.

طرح نوسازی ناوگان به صورت کلید به کلید

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان به صورت کلید به کلید اجرا می‌شود، گفت: در این طرح، پس از اعلام نمایندگی‌های خودروساز، متقاضیان نسبت به تحویل خودرو فرسوده به مراکز اسقاط اقدام و ارزش گواهی اسقاط و لاشه خودرو خود را نیز مطابق با قیمت‌های اعلام شده نسبت به نوع خودرو از این مراکز دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: تاکسیرانان در همان روز می‌توانند با مراجعه به محل نمایندگی ایران‌خودرو نسبت به دریافت خودرو جایگزین اقدام کنند.

امکان ویژه برای تاکسیرانانی با خودرو دارای فرسودگی بالا

محتشمی‌پور از ایجاد امکان ویژه برای تاکسیرانانی که خودرو آنها دارای فرسودگی بالا بوده و امکان فعالیت با آن را ندارند خبر داد.

وی گفت: این تاکسیرانان می‌توانند درخواست نوسازی تاکسی خود را زودتر از موعد مقرر به مراکز اسقاط اعلام کنند اما بدیهی است این گروه از افراد تا زمان تحویل خودرو جایگزین امکان فعالیت نخواهند داشت.

۳۹ هزار تاکسی در مرز فرسودگی | تغییر ملاک‌های فرسودگی 

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص آخرین آمار وضعیت فرسودگی این ناوگان نیز گفت: از ابتدای امسال آیین‌نامه اجرایی ماده ۸ قانون هوای پاک تغییر کرد و سن فرسودگی تاکسی حذف شد و طبق قانون تاکسی‌ای که ۲ بار از معاینه فنی مردود شود فرسوده شناخته می شود، حال می‌خواهد تاکسی ۲ سال کارکرده باشد یا ۲۰ سال.

به گفته وی، در گذشته ملاک فرسودگی تاکسی ۱۰ تا ۱۲ سال بود اما در قانون جدید ملاک فرسودگی آزمون‌های معاینه فنی است.

محتشمی‌پور تاکید کرد: در حال حاضر ۷۸ هزار تاکسی فعال در تهران داریم که حدود نیمی از این ناوگان در مرز فرسودگی قرار دارد.

کد خبر 650892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha