نمایشگاه نقاشی «روایت مجسم» با محوریت سیر تطور روایت و فرم در نقاشی آئینی ایرانی تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) دایر است.

نمایشگاه

همشهری آنلاین -همشهری محله:به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)در این نمایشگاه ۲۶ اثر روایت پردازانه دینی و حماسی شامل نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و پرده‌های درویشی و نقالی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 نمایشگاه روایت مجسم که با  همکاری انجمن نقاشان قهوه خانه ای ایران به سرگروهی هنری مهدی طالعی نیا برپا شده نگاهی است به بخشی از هنر نقاشی ایرانی که از بطن روایات برآمده است. در این میان، نقاشی قهوه خانه‌ای به عنوان یکی از برجسته‌ترین مکتب‌های هنر آئینی ایرانی شناخته می شود که بار سنگین قصه و روایت‌های دینی و مذهبی، ملی و اسطوره‌ای را بر دوش می‌کشد.

در این مجموعه جعفر لشگری، کریم تخشا، محمدرضا پورفرزانه، مرشد میرزاعلی شفائی، مهدی طالعی نیا، حسین عینی بخش، دارا مرادی و وحید غلام  آثار هنری خود را به نمایش گذاشته‌اند.علاقه‌مندان برای بازدید میی‌توانند همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح تا ۱۴:۳۰ به موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

کد خبر 650815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha