همشهری آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه 15 مهر در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که تعلیق غنی‌سازی اورانیوم، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، حسین سبحانی نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره گفت: آقازاده که به همراه معاونان خود در این جلسه حضور یافته بود، همچنین با تاکید بر حق غنی سازی اورانیوم اظهار داشت که غرب باید با درک این واقعیت با جمهوری اسلامی ایران تعامل کند.

عضو ارشد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: رییس سازمان انرژی اتمی همچنین در این جلسه گفت که ایران در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی و با تاکید بر حقوق هسته‌ای خود، خواهان ادامه همکاری با آژانس است و نسبت به مطالعات ادعایی و مسایل دیگر تن نمی‌دهد.

سبحانی نیا گفت: آقازاده با اشاره به مبادله nonpaper میان ایران و گروه 1+5 اظهارداشت که جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست به خواسته‌هایی که منجر به تعلیق غنی سازی اورانیوم میشود، تن بدهد.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: رییس سازمان انرژی اتمی ضمن تاکید بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای به عنوان سیاست دایمی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که امروز فناوری صلح آمیز هسته‌ای برای ملت ما به یک خواست و عزم ملی تبدیل شده که این امر، مسوولیت همه ما و مسوولین ذیربط را بیشتر و سنگین تر می‌کند.

سبحانی نیا گفت: آقازاده تاکید کرد که ما به مقررات آژانس و معاهده ان.پی.تی پایبندیم و به این سیاست ادامه خواهیم داد و بر استفاده از حقوق هسته ای خود مصریم.

عضو ارشد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: رییس سازمان انرژی اتمی بر ادامه ساخت نیروگاه تحقیقاتی اراک و نیروگاه‌های هسته ای در چارچوب مقررات آژانس تاکید کرد.

وی افزود: در این جلسه، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز نقطه نظرات و سوالات خود را مطرح و بر ضرورت حفظ دستاوردهای هسته‌ای تاکید کردند.

کد خبر 65072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز