رسانه‌ها از انفجار سه تانکر حامل نفت در منطقه المصفح در جنوب‌غربی ابوظبی و آتش‌سوزی جزئی در فرودگاه پایتخت امارات خبر دادند.

پهپاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در منطقه صنعتی المصفح شهر ابوظبی، پایتخت امارات، خبرگزاری وام اعلام کرد ۳ تانکر سوخت در این منطقه صنعتی آتش گرفته و حریق جزئی در محوطه تازه ساز فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بلافاصله اعلام کرد تا ساعتی دیگر جزئیات حمله به عمق امارات را منتشر خواهد کرد.

پلیس ابوظبی گفت: تحقیقات اولیه حاکی از کشف اجسام پرنده کوچکی است که ممکن است باعث انفجار شده باشد.

در پی وقوع این حمله تمامی پروازهای فرودگاه بین المللی ابوظبی به حالت تعلیق درآمد. تاکنون از میزان خسارات به بار آمده اطلاعاتی در دسترس نیست.

کارشناس نظامی اماراتی در گفتگو با الجزیره در پاسخ اینکه چرا برای جلوگیری از هدف قرار گرفته شدن مناطق حیاتی در امارات هیچ اقدامی صورت نگرفت، اعلام کرد: سامانه‌های پدافندی امارات در حالت آماده باش نبودند و پهپادها به مناطق مختلف در ابوظبی اصابت کرده اند.

نیروهای یمنی  دو هفته قبل یک کشتی اماراتی را در ساحل الحدیده متوقف کردند که ابتدا ائتلاف سعودی مدعی شد کشتی باری حامل تجهیزات پزشکی است، اما ارتش یمن ویدئوهایی از این کشتی منتشر و اعلام کرد که حامل تسلیحات نظامی برای اهداف خصمانه علیه یمن بوده است.

ائتلاف سعودی نیز در ادامه این رسوایی، یک کشتی و ۲ نفتکش یمنی حامل سوخت را توقیف کرد و با انتشار ویدئویی از یک فیلم آمریکایی مدعی شد انصارالله بندر الحدیده را به محل ذخیره موشک‌های خود تبدیل کرده است.

کد خبر 650717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha