شرکت توسعه صنعتی و بازرگانی ابراهیم با نزدیک به سی سال تجربه در زمینه دستگاه های نظافت صنعتی مشغول خدمت رسانی به صنایع کشور عزیزمان ایران است. شرکت ابراهیم به منظور ایجاد سطح بالاتری از اطمینان خاطر به صورت گسترده به ارائه خدمات پس از فروش می پردازد.

اسکرابر صنعتی شرکت ابراهیم.jpg

انواع مختلفی از مواد شیمیایی، روغن، گرد و غبار، جرم و رسوب در طول زمان در بخش‌های مختلف یک پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی پراکنده خواهد شد. آلاینده‌ها روی دیوارها، لوازم و تجهیزات، فضاهای بیرونی و انبارها، سطوح کف، سقف و... جمع شده که سبب بروز مشکلات و اختلالات کوتاه مدت یا بلندمدت در عملیات تولیدی پالایشگاه می‌شوند. همچنین هرگونه نیاز به تعویض یا تعمیر تاسیسات و تجهیزات صنعتی به منزله اتلاف وقت و هزینه برای مرکز است، بنابراین بهترین گزینه استفاده از روش‌های مناسب نظافت صنعتی برای پالایشگاه‌های نفت، گاز و پتروشیمی است. برای حذف آلاینده‌ها از مناسب‌ترین تجهیزات، محلول‌ها و شوینده‌های صنعتی در این روش استفاده می‌شود.

آلاینده‌های صنعتی پتروشیمی، گاز، پالایش و نفت برای محیط زیست خطرناک هستند و زباله‌های این مشاغل باید هر چه سریعتر از چرخه محیط زیست حذف شوند و در حقیقت، فرآیند تمیز کردن با استفاده از هیچ روش معمولی عملی نیست. آلاینده‌ها و مواد شیمیایی خطرناک باید در بخش پتروشیمی با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی خودکار و قوی، طبق هنجارها و اصول انجام شوند، در غیر این صورت ممکن است سلامت انسان و محیط زیست را تهدید کند. پاکیزه نگه داشتن صنایع و پالایشگاه‌ها بسیار پیچیده تر از نظافت معمولی است و باید سریع، با کیفیت و بدون آسیب رساندن به تجهیزات صنعتی انجام شود. مخازن، تجهیزات و تأسیسات پتروشیمی، مبدل‌های حرارتی، خطوط لوله و شیرها اغلب در بخش نفت و پتروشیمی نظافت می‌گردند.

اهمیت نظافت صنابع نفت، گاز و پتروشیمی

محیط صنایع نفت و گاز به دلیل حساسیت بالا و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات پیچیده صنعتی در تماس با آلاینده‌های طبیعی، می تواند به سرعت تحت تأثیر آلاینده‌های متعدد قرار گیرد. حذف این آلاینده‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش کارایی تجهیزات و ماشین آلات این صنعت و همچنین ایمنی افراد مجتمع صنعتی داشته باشد. استفاده از تجهیزات نظافت مکانیکی می‌تواند سرعت و کیفیت نظافت سطوح و تجهیزات را در بخش نفت و گاز بهبود بخشد. رعایت نظافت در این مجتمع‌های صنعتی از سوی دیگر، کارکرد مناسب تجهیزات و ماشین آلات را تضمین می‌کند. ضریب ایمنی محیطی در نتیجه استفاده از فن‌آوری‌های تمیز کردن رباتیک و کاهش آلاینده‌ها، افزایش خواهد یافت.

انواع تجهیزات مکانیزه مورد استفاده در صنایع پتروشیمی

به دلیل حساسیت بالای صنایع، استفاده از تجهیزات کارآمدی که می‌تواند به طور موثر کیفیت و سرعت فرآیند تمیز کردن را در آن‌ها افزایش دهد، بسیار مهم است. نظافت سالن‌ها، تجهیزات و تأسیسات صنعت نفت و گاز با تجهیزات کارآمد نه تنها باعث ارتقای درجه نظافت و بهداشت در این مکان‌ها می‌شود، بلکه کیفیت تجهیزات و ایمنی آن را نیز بهبود می‌بخشد. تجهیزات مکانیزه از انواع مختلف می‌تواند برای بهبود کیفیت تمیز کردن سطوح و تجهیزات در بخش نفت و گاز استفاده شود. اسکرابرهای سرنشین دار، جاروبرقی‌های صنعتی و ضد انفجار، کارواش صنعتی، سوییپر صنعتی و... تنها تعدادی از ابزارهای مفید و قدرتمند موجود هستند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت انواع دستگاه نظافت صنعتی ابراهیم، می‌توانید با کارشناسان ما به شماره ۰۲۱۸۷۱۸۴ تماس حاصل فرمایید.

www.ebrahim.ir

نظافت محیط سالن‌ها با اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتی که به دستگاه زمین شور نیز معروف است، یک وسیله نظافت صنعتی قوی و موثر است که برای نظافت کف سالن‌ها در پالایشگاه‌ها و مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسکرابر پتروشیمی که به عنوان یک کف شوی صنعتی نیز شناخته می‌شود، سطوح را با استفاده از مواد شوینده، آب و مکانیزم برس زدن خودکار تمیز می‌کند. برس‌های این کف شوی صنعتی به سرعت می‌چرخند و امکان حذف آلاینده‌های عمیق و قدیمی را فراهم می‌کنند. این اسکرابر صنعتی به شما این امکان را می دهد که سطوح کارخانه ها، پالایشگاه‌ها و صنایع را تمیز کنید و در نتیجه سلامت محیط پالایشگاه را بهبود بخشید.

از دستگاه زمین شوی صنعتی برای نظافت ساختمان‌های اداری صنعت پتروشیمی نیز استفاده می‌شود. کف شوی صنعتی برای نظافت پتروشیمی دارای یک یا دو برس است. فرآیند برس زدن همزمان با پاشش آب انجام گرفته و به صورت چرخشی و سریع بر روی سطوح کثیف اعمال می‌شود. این آب آلوده توسط مکنده دستگاه جمع‌آوری شده و وارد مخزن آب آلوده می‌شود. مکانیسم مکش دستگاه، آب کثیف را جمع‌آوری کرده و به مخزن آب آلوده هدایت می‌کند و سرعت خشک شدن سطح زمین را افزایش می‌دهد.

کاربرد جاروبرقی صنعتی در نظافت پالایشگاه‌ها

این نوع از تجهیزات صنعتی دارای قدرت مکش بالایی است و می‌تواند مواد شیمیایی مایع، زباله‌های خشک و مرطوب، پلیسه، روغن، لجن، خاک، گل، خاکستر، تراشه، آب و... را از مکان‌ها جمع آوری و حذف کند. مدل‌های ویژه‌ای از جاروبرقی آب و خاک نیز وجود دارد که می‌تواند موارد قابل اشتعال را در محیط‌های انفجاری جمع‌آوری کند. این جاروبرقی دارای قدرت مکش بالایی از آلاینده‌های مایع و جامد می‌باشد که انواع تخصصی آن‌ها می‌توانند زباله‌های جامد را از آلاینده‌های مایع جدا کنند. پاکسازی صنایع پتروشیمی می‌تواند با جمع‌آوری حجم قابل توجهی زباله با جاروبرقی صنعتی در کمترین زمان انجام شود. این یک راه حل بسیار ضروری و کاربردی برای مکان‌هایی با زباله‌های زیاد مانند پالایشگاه‌ها خواهد بود.

در واقع، به دلیل وجود اجزای موجود در این محیط و همچنین خطر آتش سوزی، یک جاروبرقی ضد انفجار صنعتی در این صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این نوع جاروبرقی ممکن است آلاینده‌های مختلفی با درجه ایمنی بالایی جمع‌آوری شوند. مکانیسم مکش این جاروبرقی مشابه جاروبرقی‌های دیگر است. تفاوت اصلی این جاروبرقی با سایر جاروبرقی‌های صنعتی در نوع موتور آن است. موتور این جاروبرقی‌ها Venturi است، یعنی الکتریکی نیست و هواکار است.

در واقع، نیروی مکش توسط این نوع موتور بدون استفاده از جریان برق انجام می‌شود. در نتیجه کار با این ابزار پتانسیل جرقه را از بین می‌برد و تضمین می‌کند که نظافت پتروشیمی به طور ایمن و موثر انجام می‌ پذیرد. مکنده های صنعتی با استاندارد Atex طراحی و تولید می‌شوند که این استاندارد استفاده از جاروبرقی‌های ضد انفجار را در محیط های بالقوه انفجاری مشخص می‌سازد.

جاروبرقی صنعتی ابراهیم

نظافت صنعتی پالایشگاه با کارواش صنعتی آب گرم و سرد

یکی از مهم‌ترین تجهیزات نظافتی در مراکز صنعتی، واترجت صنعتی است که برای نظافت سطوح و تاسیسات کارخانه استفاده می‌شود. واترجت صنعتی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به منظور حذف آلاینده‌ها از سطوح است و دارای پمپی است که اجازه می‌دهد آب با فشار بسیار بالا از نازل دستگاه خارج شده و به سطحی که جرم روی آن قرار دارد برخورد کند. این دستگاه علاوه بر پمپی که فشار آب را بالا می‌آورد، دارای نازل و شلنگ فشار قوی است.

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین کاربردهای دستگاه کارواش در صنعت پتروشیمی، حفظ و مراقبت از تاسیسات از طریق شستشوی به موقع می‌باشد. این تجهیزات می‌تواند تعداد زیادی از قطعات این صنایع را در مدت زمان کوتاهی تمیز کند. از دیگر کاربردها، علاوه بر تجهیزات، می‌توان به تمیز کردن سطوح کف و چربی زدایی یا از بین بردن مواد شیمیایی اعمال شده بر روی سطوح اشاره کرد.

از آنجایی که نازل‌های دستگاه واترجت پتروشیمی قابل تعویض هستند، شستشو در جهت ها، زوایا و فواصل مختلف قابل انجام است. کارواش صنعتی به دو نوع واترجت آب گرم و واترجت آب سرد طبقه بندی می‌شوند که کارواش آب گرم در صنایع نفت و پتروشیمی به نحو احسن مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا ناخالصی‌های چرب و روغنی با آب گرم از میان برداشته شده و آب سرد برای این نوع آلودگی‌ها بی‌اثر است. جهت اطلاع از قیمت واترجت کارواش صنعتی می‌توانید با کارشناسان ابراهیم به شماره ۰۲۱۸۷۱۸۴ تماس بگیرید.

کارواش صنعتی ابراهیم

کد خبر 650708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ر ن IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    1 0
    بسیار عالی و مفید بود