همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آلمان در حالی که فرصت چندانی تا آغاز مباحث پارلمانی درباره تمدید عملیات ارتش آلمان در افغانستان باقی نمانده است، خواستار پایان عملیات کشورش در آن کشور شد

روزنامه آلمانی «دی ولت» از برلین گزارش داد، فرانک والتر اشتاین‌مایر، نامزد حزب سوسیال دموکرات برای صدراعظمی آلمان به «اشپیگل» گفت از آنجا که سربازان کماندوهای نیروی ویژه (KSK) از سال 2005 دیگر در عملیات ضدتروریستی موسوم به «صلح پایدار (OEF)» فراخوانده نشده‌اند، باید « عناصر KSK در تصمیم‌گیری در خصوص تمدید عملیات OEF کنار گذاشته شوند.»

وی گفت در این رابطه با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانتس یوزف یونگ، وزیر دفاع این کشور (که هر دو از حزب دموکرات مسیحی هستند) صحبت کرده است.

یونگ شخصا درباره مشارکت کنونی آلمان در OEF اظهارنظری نکرده است. اما روز گذشته در وزارتخانه تحت ریاست او گفته می‌شد که رای‌گیری در خصوص نظر این دو وزیر در جریان است.

با این حال از جانب ائتلاف دو حزب مسیحی انتقادات صریحی به اظهارات اشتاین‌مایر وارد شد. کارل تئودور فرایهر سو گوتنبرگ، سخنگوی سیاست خارجی حزب سوسیال مسیحی گفت: خواسته اشتاین‌مایر تاثیری بر مسوولیت‌پذیری آلمان ندارد.

به گفته وی، اشتاین‌مایر قصد دارد در نقش وزیر و نامزد صدراعظمی ایفای نقش کند. آلمان «در نبرد جهانی با تروریسم سهم دارد و یکی از جبهه‌های این نبرد در افغانستان است. ما نباید این مساله را زیر سوال ببریم.»

کد خبر 65067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز