ویلم - الکساندر، پادشاه هلند، به دنبال انتقاد از روابط استعماری گفته است که خانواده سلطنتی هلند به‌طور موقت استفاده از کالسه طلایی را تا زمانی که هلند آماده نباشد، متوقف خواهد کرد.

کالسکه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، ویلم - الکساندر در پیامی ویدیویی در کانال یوتیوب خانواده سلطنتی گفت: «تاریخ ما حاوی چیزهای زیادی برای افتخار است. در عین حال، مطالب آموزشی برای تشخیص و اجتناب از عیوب در آینده ارائه می‌دهد. ما نمی‌توانیم گذشته را بازنویسی کنیم. می‌توانیم سعی کنیم با آن کنار بیاییم. این در مورد گذشته استعماری نیز صدق می‌کند. در عوض، یک تلاش جمعی لازم است که ما را متحد می‌کند نه اینکه ما را از هم جدا کند.»

این کالسکه در سال‌های اخیر در مرکز بحث‌های شدید قرار داشته است. به گفته موزه آمستردام، یکی از نقاشی‌ها بر روی این کالسکه طلایی، به نام «ادای احترام از مستعمرات»، رنگین‌پوستان مستعمرات را به تصویر می‌کشد که در برابر یک زن جوان سفیدپوست که نماینده هلند است زانو زده‌اند و هدایایی را به او اهدا می‌کنند.

امپراتوری هلند از قرن هفدهم تا قرن نوزدهم، حدود 250 سال عمر داشت. این امپراتوری در مناطقی از جمله دریای کارائیب، برزیل، سورینام، جنوب آفریقا و آسیا فعالیت می‌کرد؛ جایی که مردم نیز توسط امپریالیست‌ها به بردگی و استثمار می‌رفتند.

در سال 1990، روبن لا کروز، هنرمند کوراسائوایی، در جشنواره‌ای در روتردام، بر ضد نقاشی استعماری تظاهرات کرد. از آن زمان چندین شخصیت عمومی، از جمله یک فعال و دو نماینده پارلمان هلند، خواستار عدم استفاده از این کالسکه شدند.

کد خبر 650549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha