ساعت ۲۲ امشب دیدار نهایی سوپرجام اسپانیا در عربستان برگزار خواهد شد.

فینال سوپرجام اسپانیا

به گزارش همشهری‌آنلاین، در فینال سوپرجام اسپانیا ۲‌نایب‌قهرمان جام حذفی و نایب‌قهرمان فصل پیش لالیگا که در دور قبلی توانسته بودند قهرمان لیگ و حذفی را پشت‌سر بگذارند، ساعت ۲۲ امشب به مصاف هم می‌روند.

رئال موفق شد در مرحله نیمه‌نهایی برای صدمین‌بار بارسلونا را ببرد و اتلتیک‌بیلبائو هم ۲ بر یک اتلتیکومادرید را شکست داد. بیلبائو مدافع عنوان قهرمانی است. رئال باید پس از این بازی بلافاصله به اسپانیا برگردد و برای دیدار مقابل الچه در جام حذفی که ساعت ۲۱:۳۰ پنجشنبه خواهد بود آماده شود. تمرین شب قبل از مسابقه بیلبائو در ورزشگاه شاهزاده فیصل به‌دلیل توفان شن لغو شد و این تیم برای تمرین به سالن پناه برد! بازیکنان رئال در ال‌کلاسیکو از نور کم ورزشگاه فهد هم انتقاد کرده بودند.

تست کووید کارواخال بلافاصله پس از پیروزی در ال‌کلاسیکو مثبت شد. باشگاه تا دیشب دنبال این بود که اگر تست جدید این بازیکن منفی شد، مجوز حضورش را برای فینال بگیرد. او هیچ علایمی ندارد و ممکن است تست کرونای مثبت او کاذب باشد. وایه‌خو هم در آخرین تمرین غایب بود که برای کسی اهمیتی ندارد اما غیبت دوباره آلابا نگرانی‌هایی را به‌وجود آورد. مدافع اتریشی که در نخستین ال‌کلاسیکوی عمرش دروازه بارسا را باز کرده بود، در ال‌کلاسیکوی سوپرجام غایب بود. والورده، وینیسیوس و کریم بنزما که در ال‌کلاسیکو دچار درد و ناراحتی شدند، مشکلی برای این بازی ندارند. گرت بیل هم که غیبتش برای هواداران عادت شده حالا کمردرد دارد. اونار نونیس و آسیر ویالیبر هم ممکن است به ترکیب بیلبائو برای این بازی نرسند.

کریم بنزما در بازی با بارسا موفق شد گل‌ها و پاس‌گل‌هایش را در ال‌کلاسیکوها دورقمی کند. او ۱۰ گل و ۱۱ پاس‌گل را مقابل این تیم ثبت کرده است. کریم تعداد گل‌هایش در سوپرجام را هم به رکورد ۴ گل کریستیانو رونالدو رساند. او حالا ۳‌گل در این تورنمنت با رائول و ۲‌گل با مسی فاصله دارد.

بنزما بیشتر از هر تیم دیگری مقابل بیلبائو موفق به گلزنی شده (۱۷ گل) و مقابل این تیم بهترین نرخ گلزنی شخصی‌اش را ثبت کرده؛ ۰.۸۸‌گل در هر بازی.

سوتو گرادو داور این دیدار است و داوید خیمنس داور ویدئویی. رئالی‌ها از این داور هم خوششان نمی‌آید و خاطرات بدی از او دارند. او دیدار رفت لالیگا بین این دو تیم را هم سوت زده بود که آن دیدار ۲ بر یک به نفع رئال تمام شد اما بیلبائو بهتر بازی کرد. این داور در بازی با اوساسونا یک پنالتی روی وینیسیوس نگرفت. در دیدار بدون گل مقابل اوساسونا هم وقت اضافه کمی گرفت که در پاسخ به اعتراض بازیکنان رئال گفته بود: «شما ۹۰‌دقیقه وقت داشتید، پس برای یک‌دقیقه هم گله‌ای نداشته باشید.» رئالی‌ها مجموعه‌ای از اشتباهاتش به سود بارسلونا را هم به‌صورت تصویری ردیف کرده‌اند. البته رئال با این داور هیچ باختی نداشته است.

در تاریخچه رویارویی‌های بین ۲ تیم برتری قاعدتا به سود رئال مادرید بوده، با ۱۰۳ برد در برابر ۶۰ باخت و ۳۸ تساوی؛ ۲۷۰ گل خورده و ۳۸۹ گل زده.

کارلو آنچلوتی و مارسلینو قبلا به‌عنوان بازیکن هم رودرروی هم قرار گرفته بودند. کارلتو در این‌باره می‌گوید: «من و مارسلینو همدیگر را خوب نمی‌شناسیم. یک عکس دیدم از سال ۱۹۸۷ که مقابل هم بازی می‌کردیم ولی راستش را بخواهید آن مسابقه را یادم نمی‌آید. مارسلینو به جزئیات توجه زیادی دارد و تیم‌هایش از دقیقه یک تا ۹۰ با برنامه و هدفمند بازی می‌کنند.»

ترکیب احتمالی رئال

کورتوا، مندی، ناچو، میلیتائو، واسکس، کاسمیرو، کروس، مودریچ، آسنسیو، وینسیسوی و بنزما.

ترکیب احتمالی بیلبائو

سیمون، بالنسیاگا، مارتینس، آلوارس، دی‌مارکوس، ونسدور، گارسیا، مونیایین، برنگوئر، سانجت، اینیاکی ویلیامز.

کد خبر 650347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha